Mikal Magnus Ursin

Autorisasjon (2001)

Mikal Magnus Ursin er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Mikal Magnus Ursin

Dyktig lege og legesenter

Jeg har hatt Mikal som fastlege i ca 3 år, og nå må jeg dessverre bytte på grunn av flytting.

Mikal Ursin er en dyktig lege og et medmenneske. Jeg føler meg alltid velkommen og ivaretatt når jeg ringer eller kommer til time. Det gjelder også hos damene i resepsjonen, som er hyggelige, imøtekommende og løsningsorienterte.

Å være pasient hos Mikal er enkelt. Han er hyggelig og avslappet. Han kjenner meg og min sykdomshistorie (både fysisk og psykisk) og spør hvordan det går.
Han har også litt humor, noe jeg synes er en verdifull egenskap hos en lege.

Jeg anbefaler Mikal Ursin og Moerveien legesenter på det varmeste.

Rotete og vanskelig kommunikasjon

Nå har jeg benyttet denne legen både i svangerskap og ikke. Men han er like rotete hver gang, og virker opptatt av helt andre ting enn min helse. Enten det er noe galt med printer, eller tar en annen telefon. Sliter veldig med kommunikasjonen med denne legen. Samtidig er det utrolig vanskelig og få time, samt er han alltid LENGE forsinket. Jeg vet ikke at jeg er syk 2 mnd før jeg er syk.

Hver sin smak..

Ursin er sikkert en faglig dyktig lege, men jeg føler sjeldent at jeg får tid til å snakke ferdig før han skal snakke bort bekymringene mine.

Ursin er ofte forsinket, og det er mange ganger jeg har sittet 1time på venterommet, og uten at noen gir beskjed.

I forbindelse med svangerskap skulle jeg ta blodprøver hos "assistenten" hans, og jeg måtte tilbake 3 ganger før hun klarte å ta riktige prøver.. Dette burde jo vært en enkel sak. Dette er dessverre ikke første gangen jeg opplever slurv og rot på dette legesenteret.

Vanskelig kommunikasjon mellom meg og legen, i tillegg til lange ventetider, rot og surr, er nok til at jeg har byttet fastlege nå. Men hver sin smak.

Veldig fornøyd

Var inne for å få fikset det jeg trodde var en soppinfeksjon. Da jeg kom inn til time, spurte jeg om det var mulig å få fjernet spiralen i tillegg. Det var ikke noe problem. Legen tok også prøver som jeg ikke hadde forespurt. Det hele endte med antibiotika ettersom han ikke ville ta risikoen på at det var en infeksjon, som kunne spre seg.

Jeg har aldri opplevd en så behagelig lege, han kunne virkelig jobben sin! Veldig fornøyd.

Tar deg seriøst

Jeg liker Ursin veldig godt som lege. Han tar alt seriøst og setter flere problemer i sammenheng for å finne en årsak. Ikke noe problem å få time hvis du er tidlig oppe.