Asad Uzzaman

Tlf: 63 88 78 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Asad Uzzaman er en av 8 fastleger i Fet

Siste vurderinger av Asad Uzzaman

Helt grei

Mer opptatt av å behandle flest mulig pasienter, da han er rask. Men savner litt grundigere undersøkelser.

Veldig dyktig!

Hadde problemer med ryggen. En håndfull andre leger klarte ikke å hjelpe meg, men Asad fant og løste problemet innen 15 minutter.

Hyggelig og klok

Uzzaman er veldig flink til å se bak symptomene. Vi trodde vi måtte gi bort den nye hunden vår pga allergi med pustevansker. Andre leger sa at slik var det. Men Uzzaman forstod at her var det stress og angst for en helt ny situasjon som var årsaken. Han hadde rett! Hilsen lykkelig familie med hund

Uinteressert, men tilgjengelig

Jeg har vært hos legen ved flere anledninger, men har han ikke som fastlege. Når jeg kommer inn er det gjerne fordi han har best tilgjengelighet og jeg trenger hurtig time. Når jeg kommer inn ser han som regel ned i tastaturet mens han strekker ut håndten for håndtrykk. Han er rask til å foreslå sykemelding eller andre "lettvindte" løsninger for å bli raskt ferdig med timen. Om dette er den egentlige årsaken skal jeg ikke sverge på, men det er helt klart inntrykket jeg sitter igjen med. Han engasjerer seg ikke, og ved et par anledninger hvor jeg har hatt fysiske plager har jeg ikke engang blitt undersøkt før jeg enten har fått spørsmål om jeg er ute etter sykemelding eller har blitt henvist til røntgen.

Han er imidlertid både flink til og opptatt av kognitiv terapi, men min erfaring er at dette ikke hjelper veldig bra mot fysiske plager som ikke er stressrelatert. .

Enkel å snakke med og svært hjelpsom

Uzzaman var den første legen jeg har hatt, og jeg har nå dessverre måtte bytte på grunn av flytting.
Kan absolutt anbefale han som lege. Han er lett tilgjengelig, god til å lytte, og er effektiv.

En meget flink og sympatisk lege.

Uzzaman tar seg alltid god tid, og var i en vanskelig tid for meg med angst og stress til stor hjelp. Han hjalp meg ved å bruke kognitiv terapi, og jeg kom av den grunn kjapt tilbake i arbeid. Når jeg i dag enkelte ganger kan være litt stressa tenker jeg alltid på det Uzzaman sa og da går stresset over. Den klart beste legen jeg har vært hos. Han er også fastlegen til kona mi og barna mine, og alle er strålende fornøyd.

Veldig hyggelig og dyktig lege

Min fast lege nesten i 5 år og beste. Hjelper max mulig.
Lytte til min vurdering av sykdom,skriver resepter, gir gode råd og veiledning, snill og blind bestandig.

Effektiv, empatisk og ikke minst, særdeles dyktig lege!

Jeg har hatt en del forskjellige fastleger oppover og denne legen her er en av de beste allmennpraktikere jeg har vært borti. Empatisk og dyktig lege som man ikke kan gjøre annet enn å si godt om. Har vært min fastlege over flere år og jeg finner han som lyttende og løsningsorientert når jeg må gjennomføre møte med ham.
Uzzaman er også fastlege for mine barn og i forbindelse med alvorlig sykdom hos min datter med derpåfølgende hyppig frekvens på legebesøk har han vist seg å følge opp på en fortreffelig måte, både i forhold da til kontakt inn mot spesialisthelsetjenesten så vel som i forhold til oppfølgingsmøter inn mot kommunen.

Full tillit

føler meg sett/hørt og i varetatt,
Alle i min husholdning har han som fastlege og har hatt det i fler år,
Er takknemlig for å ha en god fastlege da jeg har hatt en del helseproblemer

Faglig dyktig.

Han er lydhør, han finner årsaker og behandlinger som virker. Han har også funnet årsaker på utradisjonelt vis, ultralyd av skulder, en betennelse ble oppdaget.

Rask og effektiv

Jeg opplever ham som både lydhør, effektiv og tilgjengelig. Det beste er dog at han så å si aldri er forsinket.

En god fastlege

Jeg er godt fornøyd med Asad. Han gjør det jeg forventer av ham. Han kan også ha motforestillinger til ønsker jeg kan ha, og det gir mulighet for å diskutere behandlingsvalg. I ett tilfelle har han skaffet behandling på sykehus med svært kort ventetid.

Absolutt ikke å anbefale!

Hei,

Dette er absolutt en lege jeg ikke anbefaler videre.
Har nå hatt han i litt over ett år, og har vært hos ett par leger! Feilen har vært at jeg ikke har søkt ordentlig før jeg har valgt og det skulle jeg absolutt gjort før jeg valgte han!
Han kan kognitiv terapi, har ledig time stort sett hele tiden.
Min erfaring har vært at han ikke hører på deg, ser ikke dine behov, ser kun ned i tastaturet når jeg er der og gjør rett og slett ingenting med saken. Hver gang jeg har vært der har jeg gått derifra med en følelse av irritasjon og ingen svar!

Om du er ute etter hjelp for stress og angst så velg han, men alt annet styr unna!

Styr unna

Veldig lite engasjert i meg som pasient, ser ikke på meg - bare skriver på pc. Spør ikke spørsmål, undersøker ikke - virker som han ikke liker å berøre andre mennesker.
Føler meg meget lite ivaretatt når jeg er hos denne legen.
Det positive er at det er kort ventetid for å få time.

Bytt lege!

Har vært på time hos denne legen. Han er totalt uinteressert i deg som pasient og kjører et pliktløp med klokken. Mulig det er derfor han alltid har ledige time. Bytt lege!

Uinteressert

Han virker uinteressert i meg som pasient, ser ikke på meg og spør ikke spørsmål om symptomer etc. Jeg bytter så snart det er andre ledige i kommunen!

Lege

Følger klokka, virker ikke alltid som han er "tilstede" og bryr seg. Spør ikke hvordan det går eller hva han kan hjelpe med.

Fantastisk fastlege

En rolig og dyktig lege,er veldig glad jeg har han som fastlege, føler meg trygg og ivaretatt. Han bruker den tiden som trengs og føler ikke jeg blir kastet ut slik jeg har opplevd ved tidligere leger.
Legekontoret er også hyggelige og gjør sitt ytterste for å hjelpe når det kommer til hastetimer og evt gode råd.
Generelt er Fetlegesenter et flott sted med dyktige og hyggelige leger og helsepersonel.

Ryddig og koselig fyr

Han sier fra og gjør det han skal. Koselig fyr. Snakker helt utmerket norsk.