Øyvind Bendik Gaupen

Håreks gate 37 8800 Sandnessjøen
Øyvind Bendik Gaupen er en av 8 fastleger i Alstahaug

Siste vurderinger av Øyvind Bendik Gaupen

Lite førnøyd.

Valgte han fordi jeg hadde hørt han var veldig flink men etter ett år hos han nå synes jeg han ikke har levd opp til ryktene. Jeg finner det veldig ubehagelig å snakke med han om problemene, han lytter men lytter ikke på en måte som gir meg en forståelse av at han bryr seg eller ønsker å hjelpe eller veilede meg. Går alltid ut av kontoret like oppgitt og hjelpesløs hver gang. Har rett og slett inntrykk av at han ikke er interessert i meg som pasient men bare å få meg ut fortest mulig.

Når jeg kom inn med vonde plager og fortalte jeg hadde vært oppe halve natta og vært forferdelig dårlig fikk jeg ikke noe respons og etter lang pause der ingen sa noenting ble jeg nødt til å bytte samtale emne og spør om forrige ukens blodprøver.

Uprofesjonel og uinteressert er min oppfattelse.

Tillitsfull

Tillitsfull lege som bestandig tar seg god tid og lytter. Gir inntrykk av høyt kunnskapsnivå. Lett tilgjengelig og gir tilbakemelding som avtalt.

En real lege.

Har vært hos Gaupen i mange år nå.
Opplever å bli tatt på alvor og blitt undersøkt på en skikkelig måte. Som pasient er det betryggende å få innsyn i prøveresultatene og en forklaring på en grei og forståelig måte. Gaupen tar seg og gir den tid jeg trenger som pasient. Han virker systematisk og gir en god oppfølging. Gaupen er en folkelig lege som man kan føle seg trygg på.

Empatisk, tålmodig og ekstremt dyktig!

Takknemlig over å ha Gaupen som lege for både min mann og meg. Vi har begge total tillit til Gaupen. Under forløpet av svært alvorlig sykdom blir vi nå ivaretatt på en omsorgsfull og faglig betryggende måte, både som pasient og pårørende. Vi opplever at Gaupen klarer å få kontakt med og reaksjon fra andre ledd i helsevesenet, at hans stemme respekteres og lyttes til innad i systemet.
Takknemligheten over å få hjelp av Gaupen i en vond og krevende sykdomstid er stor.

Gaupen har god tilgjengelighet.
Det er lett å kommunisere med Gaupen. En lettelse å kunne ha tillit til at man blir tatt på alvor. Det gjør godt å kjenne tryggheten i at man behandles med velvilje og formidabelt god kompetanse.

Både legekontoret og Gaupen har maksimalt god service. Det oppleves som at det er et oppriktig og hjertelig ønske om å hjelpe oss.En varme og omtanke som er enestående, tusen takk!

Den beste fastlegen vi har hatt.

Vi har hatt ham som fastlege i 7 år nå, og er kjempefornøyd! Kona var igjennom en periode med feildiagnoser og feil medisinering av en alvorlig sykdom, og hun ble henvist til dr. Gaupen ved en tilfeldighet: Heldigvis! Da ble det fart på sakene! Vi er ham evig takknemlig for å løse det store problemet. Siden har han vært vår fastlege. Han er altid blid og imøtekommende, tar seg tid til å lytte til pasientene, og å gi informasjon. Han har også vært lynrask til å få hjulene igang dersom videre behandling har vært nødvendig. Han har vår fulle tillit.