Oleg Vladimirovich Kravtchenko

Begrenset autorisasjon med vilkår (2018)

Oleg Vladimirovich Kravtchenko er en av 58 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Oleg Vladimirovich Kravtchenko

Dyktig fastlege

Svært dyktig og kunnskapsrik fastlege. Fullscore hos meg. Det at det er vanskelig å booke time teller som pluss fordi han sikrer fullgod behandling og diagnostisering avde pasientene som allerede har fått time.

Udugelig

Som mange allerede har skrivet, dette er ikke personlig mot Oleg, men klinikken han jobber på. Jeg har ringt 87 samtal over 15 dager der samtlige enten vært opptatt, gått direkte til talsvar der den sier att jeg ringer utenfor åpningstiden selv om det er innenfor åpningstid. Helt udugelig.

Håpløs klinikk

Dette er IKKE en kritikk av Oleg, men klinikken.

Det er umulig å få noen til å ta telefonen. Jeg har ringt for å få time i to dager nå. Har en telefon som automatisk ringer opp et opptatt nummer. Derfor er det grunn til å mistenke at telefonrøret ligger ved siden av telefonen. Jeg har til nå ringt nesten 500 ganger. Det er bare å gi opp. Neste opprigning går til Helsetilsynet.

Dedikert, kunnskapsrik, lyttende, trygg fastlege

Bruker god tid på pasienten, lytter til pasienten, engasjert og trygg.
Oleg er den beste fastlegen jeg har hatt.
Spesielt flink i behandlingen av kronisk syke og pasienter med sammensatte utfordringer.
Henviser videre når det er nødvendig.
Veldig hyggelig personale på kontoret.
Lett tilgjengelig/ sentralt legekontor.

En kunnskapsrik, tillitsfull og profesjonell lege.

Jeg har vært så heldig å finne en utrolig flink lege i Bodø.Jeg har nå gått til Oleg siden 2012 og er meget takknemlig over at det finnes en slik kunnskapsrik og omsorgsfull lege, som faktisk tar seg tid til å undersøke sine pasienter ordentlig.

Tidligere har jeg opplevd det å gå til lege som nærmest bortkastet, og har kun oppsøkt lege i de tilfellelr hvor det har vært helt nødvendig med dokumentasjon i form av sykemelding eller resepter.

Jeg har slitt helt siden ungdomstiden med en sykdom som ingen klarte å finne ut av, og fikk dermed ikke den nødvendige hjelpen jeg så sårt hadde behov for.

Dette resulterte i at mine ungdomsår og mitt halve voksne liv var fylt av sykdom,stress, økonomiske problemer og tanker om å gi opp alt..... Ingen forstod at jeg faktisk var veldig syk og ingen hjalp med å finne ut hva det faktisk kunne være.

I 2012 flyttet jeg tilbake til Bodø på grunn av at min sykdom forverret seg såpass mye at jeg måtte gi opp jobben i den byen jeg bodde i og krype tilbake til hjemstedet mitt for å få hjelp hos familie for å klare meg igjennom hverdagen.

Jeg levde et liv i skam og fortvilelse på grunn av at jeg begynte å tro at jeg var lat, eller ikke hadde det som krevdes for å leve et "vanlig liv".

Jeg kjempet meg igjennom hver dag så godt jeg kunne, men gikk på en skikkelig smell for tredje gang iløpet av en kort periode.

Jeg ordnet meg Stein Pedersen som fastlege, men kom til Oleg da han var på tur å ta over for Stein.

De årene som fulgte brukte han så mye tid på meg og gav meg så mye støtte som jeg aldri kan retunere.
Det engarsjemanget han brukte på meg er helt utrolig.

Jeg klarte med hans støtte og motiverende samtaler å fulføre en Bachelor på UIN, noe jeg aldri trodde jeg kunne fått til. Jeg kunne gå ut å være med mennesker litt etter litt igjen, bruke tid sammen med familien og alt dette på grunn av at han ikke gav opp å finne ut hva som feilet meg.
Samtidig med at han jobbet med å holde motet mitt oppe, og forsikret meg om at vi skulle finne ut av det. Og ikke minst, vi fant ut av det! En veldig alvorlig sykdom ble avdekket ved hjelp av henvisning til flere forskjellige behandlere og sykehuset. Sykdommen min som var blitt kraftig forverret på grunn av all den tiden jeg ikke fikk hjelp,støtte eller behandling.

En slik lege har jeg på bakgrunn av mine tidligere erfaringer ikke trodd eksisterte.
De fleste bruker ikke tid og ressurser på noe eller noen som er vanskelig å finne ut av, de sender deg som regel på dør innen de 15 faste minuttene som de skal forholde seg til og ferdig med det.

Oleg er heller ikke redd for å henvise deg til eksperter på de områdene man kan ta de i bruk for å være sikker på å finne ut av det man søker etter, samtidig som at han på forhånd alltid har kommet med samme konklusjonen som de man har blitt henvist til også kommer til etter at de har tatt i bruk sin ekspertise.

Oleg jobber på en unik måte, han bruker mye tid på pasientene sine og er genuint interessert i å hjelpe mennesker. Han sitter ikke å ser på klokka og tenker på hvordan han skal komme seg fortest mulig hjem for dagen. Han yter så mye ekstra tid som han ikke får betalt for.

Hans tilnærming til faget og måte å jobbe på skaper oppmerksomhet rundt han, og som vi vet fører ikke dette bare til positiv oppmerksomhet, men også sjalusi og hevngjerrighet fra de som ikke er like flinke og engasjerte.
Jeg kunne skrevet så mye mer, men skal gi meg her og håper jeg har fått frem det viktigste.

Bodø er beriket med en fantastisk kunnskapsrik og tillitsfull lege og ikke minst et utrolig varmt og omsorgsfullt medmenneske.
La oss støtte opp om de som beriker legeyrket og byen vår og ta vare på dem <3