Tatjana Ponomareva-Heggli

Sjøgata 1B 8656 Mosjøen
Tatjana Ponomareva-Heggli er en av 12 fastleger i Vefsn

Siste vurderinger av Tatjana Ponomareva-Heggli

flink lege

slet med stress over en lengre periode pga jobben, Tatjana var imøtekommende og lyttet til hva jeg sa, fikk sympati for mine problemer, fikk mange råd og tips som gjorde at hverdagen ble mye bedre. er i 100% jobb i dag pga henne.

Denne legen har nok reddet mitt liv, og er den beste fastlegen jeg har hatt.

Hun gir meg inntrykk av at hun prøver og forstå meg og mine problem, hun er også flink i sitt fag og strekker seg langt for å være imøtekommende. Men jeg er en som sliter med mye og til tider litt "kaotisk tankekjør" men hun hørte på meg og henviste meg til spesialist når jeg trengte det som mest. Håper bare legene kan forstå at noen ikke er der for medisinene sin del, men at man ønsker en "normal tilværelse" å da er medisiner nødvendige for noen, jeg blir trist når jeg får en følelse av og være "en slags kriminell medisin shopper" Men det er det mest de i skranken som presterer. Jeg har en hukomelse som er blitt veldig dårlig etter et slag for flere år siden og savner et opphold på smerteklinikk og gjerne et opphold for og få råd å hjelp til trening etc... Men jeg skal forsøke å ta det opp, problemet mitt er at jeg har en form for angst for å spørre i frykt for å bli mistrodd eller misforstått. Mitt sykdsomsbilde gjør at jeg ofte føler det slik. Dette har jeg så godt jeg kan (utifra de resurser jeg har) forsøkt og formidle. Men jeg stoler på min fastlege derfor har jeg vært hos henne i mange år nå. Hvis jeg bytter så er det av praktiske årsaker og ikke noe som har med legen å gjøre. Hun forklarer godt og jeg håper og tror at hun tar meg og mine problem på alvor. Ihvertfall har min livsglede økt de siste år, ifra og være helt fraværende og det gjør meg takknemelig å ydmyk over at vi har et så bra helsevesen i Norge.

Beste lege!

Endelig en lege med høyt kunnskapsnivå og som snakker forståelig til pasienten. Fikk god hjelp med en prolaps i ryggen og jeg bytter ikke lege selv om jeg har flytta litt utenfor byen.

Aldri til stede..

Jeg har hatt henne som fastlege en stund nå å har aldri møtt henne. Har vært en gang til en time jeg skulle ha hos henne men da jeg møtte opp til timen ble jeg møtt av en annen lege uten å få beskjed om dette. Og nå har jeg ventet i en måned på en time jeg har bestilt og når dagen endelig kommer så blir jeg ringt å får beskjed om at hun er borte å jeg må vente 3 uker til! Dette syns jeg ikke er god behandlig av pasientene!

Uoppmerksom og arrogant

Denne legen fant det ikke nødvendig å høre etter da jeg kom til henne første gang. Hun skrev senere ei henvisning som både jeg og mottaker reagerte på; fordomsfulle tolkninger av det lille jeg hadde fortalt henne om mine helseproblemer. Legekontoret hadde dårlig kontroll på papirene sine, og klarte å rote bort papirer to ganger i løpet av den særdeles korte tida jeg var pasient ved dette kontoret. Det er også ei skam at pasienter må stå i en skranke på venterommet og framføre ærendet sitt i all offentlighet. Den tida burde være forbi, og det er svært lite som skal til for å gjøre dette på en bedre måte. At de ikke bryr seg om å ta disse grepene, sier ganske mye om hvor lite de bryr seg om pasientenes integritet og krav på skjerming.

Flink lege !

Tatjana er russisk lege, men snakker godt norsk. Hun er nøyaktig og skriver ikke ut resepter uten videre. Hun tar seg god tid, og prøver å finne ut hvorfor folk er sjuk. Hun er ingen reseptlege...

Veldig flink og handlekraftig lege

Hun har altid tatt meg på alvor, og ikke bare avfeid mine plager som enkelte andre har gjort. Hun er ikke redd for å si hva hun mener, og vi har hatt en veldig god dialog. Har blitt henvist til sykehus og her hjalp hun meg slik at jeg fikk komme fort til sykehuset

Veldig god lege, anbefalt!

Har byttet en del leger oppgjennom tiden for jeg har følt at legene ikke har tatt seg tid til å finne ut hva som har vært galt med magen min, og forskjellige ting. Nå har jeg fått innkallelse til nye undersøkelser på sykehuset, uten å tatt det særlig opp hos henne da jeg så og si har gitt opp å finne ut hva som feiler magen.
Har også vært plaget med mye hodepine siden jeg gikk på barneskolen, og hun er den første av ALLE legene som har funnet ut at det var migrene, og fått medisin mot det. Og nå er jeg oppe i 20 års alderen.
Samtidig er jeg ikke så veldig ofte til legen, så jeg bruker å ha litt forskjellig å spørre om, og hun tar seg bestandig god ting til alle delene. Har det vært noe hun er usikker på har hun spørt de andre legene, noe som gjør at jeg føler meg godt ivaretatt og at hun tar problemene på alvor.
Har tidligere at en lege som har ledd av de forskjellige tingene jeg har kommet opp med..
Er veldig fornøyd med henne,

Grei

Grei dame, noe påståelig, men tar raskt tak i ting hun mener må undersøkes. Som tidligere kommentar så har hun vært en del borte og det har jo også vært en utfordring.

dyktig lege,men har hatt mye fravær pga kurs/etterutdanning

Dyktig lege som tar seg tid. Er nøyaktig, og hjelpsom. Tar seg tid til pasienten, og følger opp. Har hatt en del fravær siste år pga kursing/etterutdanning, noe som ikke alltid er bra. Vikarene har ikke alltid vært kjent med norske forhold, dvs at vikarlegene har utenlandsk bakgrunn.

meget dyktig lege

det er den beste legen e har hatt i menge år. hun er lett å prate med hun sjekker opp at alt er slik det ska hva å ting som ikke stemmer