Tatjana Ponomareva-Heggli

Sjøgata 1B 8656 Mosjøen
Tatjana Ponomareva-Heggli er en av 13 fastleger i Vefsn

Siste vurderinger av Tatjana Ponomareva-Heggli

Aldri igjen

Min sønn på 3 år hadde fått ett kutt i leppen sin etter et uhell i barnehagen. Tatjana måtte overta da fastlegen vår ikke var tilgjengelig. Hun måtte sy, men hadde kun en sprøyte (var tomt for smertestillende i sprøyteform) denne var ikke nok til å fjerne smertene. Da hun sydde kritiserte hun meg for å ikke klare å holde han i ro (gutten min hadde tydelige smerter av å bli stukket med nål og tråd og jeg var litt i sjokk selv) Jeg ble helt paff av uttalelsen kunne ikke forstå hvorfor hun ikke hadde bedt en av sykepleierene til å komme. Hun fikk til slutt sydd ferdig. Et stykt arr ble resultatet og han prater om opplevelsen som om det var i går selv 1 år etter. Jeg har slitt med følelsen av å være en dålig mamma som ikke tok gutten min rett ut derfra og rett til sykehuset hvor de hadde sprøyter som kunne ha fått bort smerten under sying.

Arrogant

Har vanligvis ingen problemer med arroganse så lenge den er basert på kunnskap og evner. Her er ikke det tilfellet.

Lytter ikke til pasienten

Virket som om det var om å gjøre å få pasienten raskest mulig ut døren igjen. Lytter ikke til hva man sier, og viser liten til ingen interesse i å finne ut hva som egentlig er problemet. Ble møtt av en sur og lite hyggelig lege.

flink lege

slet med stress over en lengre periode pga jobben, Tatjana var imøtekommende og lyttet til hva jeg sa, fikk sympati for mine problemer, fikk mange råd og tips som gjorde at hverdagen ble mye bedre. er i 100% jobb i dag pga henne.

Denne legen har nok reddet mitt liv, og er den beste fastlegen jeg har hatt.

Hun gir meg inntrykk av at hun prøver og forstå meg og mine problem, hun er også flink i sitt fag og strekker seg langt for å være imøtekommende. Men jeg er en som sliter med mye og til tider litt "kaotisk tankekjør" men hun hørte på meg og henviste meg til spesialist når jeg trengte det som mest. Håper bare legene kan forstå at noen ikke er der for medisinene sin del, men at man ønsker en "normal tilværelse" å da er medisiner nødvendige for noen, jeg blir trist når jeg får en følelse av og være "en slags kriminell medisin shopper" Men det er det mest de i skranken som presterer. Jeg har en hukomelse som er blitt veldig dårlig etter et slag for flere år siden og savner et opphold på smerteklinikk og gjerne et opphold for og få råd å hjelp til trening etc... Men jeg skal forsøke å ta det opp, problemet mitt er at jeg har en form for angst for å spørre i frykt for å bli mistrodd eller misforstått. Mitt sykdsomsbilde gjør at jeg ofte føler det slik. Dette har jeg så godt jeg kan (utifra de resurser jeg har) forsøkt og formidle. Men jeg stoler på min fastlege derfor har jeg vært hos henne i mange år nå. Hvis jeg bytter så er det av praktiske årsaker og ikke noe som har med legen å gjøre. Hun forklarer godt og jeg håper og tror at hun tar meg og mine problem på alvor. Ihvertfall har min livsglede økt de siste år, ifra og være helt fraværende og det gjør meg takknemelig å ydmyk over at vi har et så bra helsevesen i Norge.