Tatjana Ponomareva-Heggli

Autorisasjon (2006)

Tatjana Ponomareva-Heggli er en av 13 fastleger i Vefsn

Siste vurderinger av Tatjana Ponomareva-Heggli

Uoppmerksom og arrogant

Denne legen fant det ikke nødvendig å høre etter da jeg kom til henne første gang. Hun skrev senere ei henvisning som både jeg og mottaker reagerte på; fordomsfulle tolkninger av det lille jeg hadde fortalt henne om mine helseproblemer. Legekontoret hadde dårlig kontroll på papirene sine, og klarte å rote bort papirer to ganger i løpet av den særdeles korte tida jeg var pasient ved dette kontoret. Det er også ei skam at pasienter må stå i en skranke på venterommet og framføre ærendet sitt i all offentlighet. Den tida burde være forbi, og det er svært lite som skal til for å gjøre dette på en bedre måte. At de ikke bryr seg om å ta disse grepene, sier ganske mye om hvor lite de bryr seg om pasientenes integritet og krav på skjerming.

Flink lege !

Tatjana er russisk lege, men snakker godt norsk. Hun er nøyaktig og skriver ikke ut resepter uten videre. Hun tar seg god tid, og prøver å finne ut hvorfor folk er sjuk. Hun er ingen reseptlege...

Veldig flink og handlekraftig lege

Hun har altid tatt meg på alvor, og ikke bare avfeid mine plager som enkelte andre har gjort. Hun er ikke redd for å si hva hun mener, og vi har hatt en veldig god dialog. Har blitt henvist til sykehus og her hjalp hun meg slik at jeg fikk komme fort til sykehuset

Veldig god lege, anbefalt!

Har byttet en del leger oppgjennom tiden for jeg har følt at legene ikke har tatt seg tid til å finne ut hva som har vært galt med magen min, og forskjellige ting. Nå har jeg fått innkallelse til nye undersøkelser på sykehuset, uten å tatt det særlig opp hos henne da jeg så og si har gitt opp å finne ut hva som feiler magen.
Har også vært plaget med mye hodepine siden jeg gikk på barneskolen, og hun er den første av ALLE legene som har funnet ut at det var migrene, og fått medisin mot det. Og nå er jeg oppe i 20 års alderen.
Samtidig er jeg ikke så veldig ofte til legen, så jeg bruker å ha litt forskjellig å spørre om, og hun tar seg bestandig god ting til alle delene. Har det vært noe hun er usikker på har hun spørt de andre legene, noe som gjør at jeg føler meg godt ivaretatt og at hun tar problemene på alvor.
Har tidligere at en lege som har ledd av de forskjellige tingene jeg har kommet opp med..
Er veldig fornøyd med henne,

Grei

Grei dame, noe påståelig, men tar raskt tak i ting hun mener må undersøkes. Som tidligere kommentar så har hun vært en del borte og det har jo også vært en utfordring.