Kirsti Eliassen

Autorisasjon (1999)

Kirsti Eliassen er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Kirsti Eliassen

Skiftende personlighet

I mange år har Kristi vært min fantastiske lege som har sett meg, og brydd seg.
Men siste 2år har jeg bare følt meg i veien.
Nesten som hun sukker " hva vil du idag" når jeg kommer inn døra.
Vil ikke henvise til spesialister, og mener jeg er frisk, når blodprøver sier noe annet.
Psykologisk har hun vært et ekstremt godt støtteapparat Di siste 6 år, som har sagt at hvis jeg trenger å komme hver dag, så skal jeg det... Inntil nylig....

Faglig dyktig, bryr seg og husker godt

Av alle leger jeg har møtt er Kirsti Eliassen den jeg har aller størst tillit til. Hun er grundig, husker godt, følger meg opp selv med sjeldne legebesøk. Hun jatter ikke med og er tydelig på sine faglige råd. Effektiv, uten å stresse. Rask behandling ved e-forespørsler.

En meget dårlig opplevelse

Fikk time hos Kirsti Eliassen for en stund tilbake, da min fastlege var bortreist. Verste legetimen jeg har hatt. Følte meg til bry, følte ikke jeg ble hørt og det var akkurat som at hun ville bli fortest mulig ferdig å få meg ut fra kontoret.

Det var nødvendig å ta en gynekologisk undersøkelse, og jeg har ALDRI følt meg så utilpass i en sånn setting før. Dette pga hennes kroppsspråk og kommentarer jeg fikk slengt.

Styr unna, anbefales ikke!

Virker sur og kunnskapsløs

Jeg oppsøkte lege pga. abort en tid tilbake, og Kirsti virket sur og fiendtlig innstilt hele timen. Både kroppsholdningen hennes og kommentarene hennes fikk meg til å føle meg utrolig lita, i en allerede vanskelig situasjon. Hun nærmest rynket på nesa da det ble snakk om gynekologisk undersøkelse, og det virket ikke som hun hadde lyst til dette.

Da jeg spurte henne hvordan prosedyrene rundt en abort var, svarte hun at hun ikke visste (!!!!), fordi de hadde endret prosedyrene siden hun ble uteksaminert. Hun tok seg ikke bryet med å slå det opp heller.

Jeg var på gråten da jeg gikk derfra, og jeg blir sjelden opprørt.

De øvrige ansatte på Sentrum Legekontor har jeg kun positive erfaringer med.

Dyktig i faget, men dårlig med mennesker.

Syns også hun virker veldig stresset og ønsker å bli ferdig med timen så fort som mulig, som flere har kommentert.

Er sikkert en dyktig lege, det tviler jeg ikke på, men skulle ønske hun spurte meg om det var noe mer jeg lurte på, så slapp jeg å føle meg så dum for å spørre om småting når hun egentlig vil åpne døren og si hade. Føler meg dessverre veldig til bry, og jeg er ikke en person som er særlig sensitiv. Dårlig med oppfølging også.

Ser kun inn i datamaskinen og skriver mens jeg snakker, men det regner jeg med er for at hun skriver ned hva jeg sier.