Kirsti Eliassen

Tlf: 77 66 60 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kirsti Eliassen er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Kirsti Eliassen

Stabil og grundig

Har hatt Kirsti som lege i mange år. Opplever henne som faglig dyktig og nøye. Hun henviser videre om det er nødvendig og tar problemstillinger på alvor. Hun er rask å svare på f.eks e-meldinger og det er stort sett lett å få time. Hun er kanskje ikke den som gir mest utrykk for empati,og hun er litt dårlig å lese folk, men det at hun er så grundig som lege veier opp for det
Tidligere kunne hun bruke mye tid til å se på datamaskinen,men det har blitt litt bedre med årene.

Ubehagelig

hadde time hos kirstin og hun var 3 kvarter forsinket. Da jeg endelig kom inn var det ikke noe "beklager at du måtte vente" eller forklaring på hvorfor det tok tid, eller noe lignende. Hun sa ikke hei engang. Hun sa bare "ka du lure på?" Det syns jeg var litt rart, man kan i det minste forklare hvorfor man måtte vente i 3 kvarter. Jeg skulle på jobb selv og ble forsinket. Det virker som hun har dårlig tid til meg når jeg er der og føler ikke at hun egentlig bryr seg. Da jeg var ferdig sa hun ikke hadet heller. Noe som rett og slett bare er vanlig folkeskikk. Hadde ikke noe god følelse etter jeg dro, følte meg egentlig bare mer forvirret. Jeg måtte også ta noen blodprøver, som ikke hun tok. Denne damen som tok disse var heller ikke spesielt hyggelig, hun sa hverken hei eller hadet til meg. Hun Sa faktisk ikke et ord til meg. Dårlig service, hvis disse damene ikke liker å jobbe med å hjelpe folk bør de revurdere yrket sitt. Jeg kommer i hvert fall aldri tilbake til dette legesenteret da jeg følte meg ikke bra etter dette besøket. En lege bør kunne ha den egenskapen og vise pasient at de bryr seg og vil hjelpe. Ikke at man er til bry.

Både og...

Var pasienten til Kirsti i mange år. Har nå byttet lege og flyttet over til et annet legesenter.
Kirsti fulgte meg gjennom en vanskelig og krevende periode i livet. Og hun tok godt vare på meg og fulgte meg opp på alle vis.
Og de andre ansatte på legesenteret er skjønne.
Jeg er en dame midt i livet med mange og sammensatte lidelser.
En av mange lidelser er sterk migrene. Og jeg fikk mindre og mindre migrene medisin utskrevet av henne.
Vet at disse medisinene ikke skal misbrukes, men også svært stressende å ikke ha nok medisin tilgjengelig.
Enden på visa var at jeg byttet fastlege, og slipper nå stresset med å ikke ha nok medisin når de hyppige migrene anfallene kommer....

Skiftende personlighet

I mange år har Kristi vært min fantastiske lege som har sett meg, og brydd seg.
Men siste 2år har jeg bare følt meg i veien.
Nesten som hun sukker " hva vil du idag" når jeg kommer inn døra.
Vil ikke henvise til spesialister, og mener jeg er frisk, når blodprøver sier noe annet.
Psykologisk har hun vært et ekstremt godt støtteapparat Di siste 6 år, som har sagt at hvis jeg trenger å komme hver dag, så skal jeg det... Inntil nylig....

Faglig dyktig, bryr seg og husker godt

Av alle leger jeg har møtt er Kirsti Eliassen den jeg har aller størst tillit til. Hun er grundig, husker godt, følger meg opp selv med sjeldne legebesøk. Hun jatter ikke med og er tydelig på sine faglige råd. Effektiv, uten å stresse. Rask behandling ved e-forespørsler.

En meget dårlig opplevelse

Fikk time hos Kirsti Eliassen for en stund tilbake, da min fastlege var bortreist. Verste legetimen jeg har hatt. Følte meg til bry, følte ikke jeg ble hørt og det var akkurat som at hun ville bli fortest mulig ferdig å få meg ut fra kontoret.

Det var nødvendig å ta en gynekologisk undersøkelse, og jeg har ALDRI følt meg så utilpass i en sånn setting før. Dette pga hennes kroppsspråk og kommentarer jeg fikk slengt.

Styr unna, anbefales ikke!

Virker sur og kunnskapsløs

Jeg oppsøkte lege pga. abort en tid tilbake, og Kirsti virket sur og fiendtlig innstilt hele timen. Både kroppsholdningen hennes og kommentarene hennes fikk meg til å føle meg utrolig lita, i en allerede vanskelig situasjon. Hun nærmest rynket på nesa da det ble snakk om gynekologisk undersøkelse, og det virket ikke som hun hadde lyst til dette.

Da jeg spurte henne hvordan prosedyrene rundt en abort var, svarte hun at hun ikke visste (!!!!), fordi de hadde endret prosedyrene siden hun ble uteksaminert. Hun tok seg ikke bryet med å slå det opp heller.

Jeg var på gråten da jeg gikk derfra, og jeg blir sjelden opprørt.

De øvrige ansatte på Sentrum Legekontor har jeg kun positive erfaringer med.

Dyktig i faget, men dårlig med mennesker.

Syns også hun virker veldig stresset og ønsker å bli ferdig med timen så fort som mulig, som flere har kommentert.

Er sikkert en dyktig lege, det tviler jeg ikke på, men skulle ønske hun spurte meg om det var noe mer jeg lurte på, så slapp jeg å føle meg så dum for å spørre om småting når hun egentlig vil åpne døren og si hade. Føler meg dessverre veldig til bry, og jeg er ikke en person som er særlig sensitiv. Dårlig med oppfølging også.

Ser kun inn i datamaskinen og skriver mens jeg snakker, men det regner jeg med er for at hun skriver ned hva jeg sier.

Byttet fastlege etter første time hos henne.

Kirsti Eliassen overtok etter min forrige fastlege som jeg var veldig fornøyd med.
Første gang jeg oppsøkte henne var det for bronkitt og alt hun klarte å lire ut av seg var at jeg var syk fordi jeg var overvektig. Jeg har hatt luftveisinfeksjoner hele livet enten jeg har vært overvektig eller ikke. På tampen av timen, hun tok seg knapt 5 minutter til meg, kom det nokså surt fra henne, - "det er vel sykemelding du egentlig er ute etter?" Hun ble synlig irritert på meg da jeg svarte nei det trenger jeg ikke men jeg vil gjerne ha medisin så jeg blir frisk raskere.

Ser ikke meg

Hun ser ikke meg som person. men bare mitt ytre. Bruker mye tid på å se i pc. Hører ikke etter hva jeg har og si.

En svert god og trygg fastlege.

Gjennom ganske mange år har jeg opplever en fastlege som er lyttende og som jeg i tillegg synes har en sterk faglig integritet. Jeg synes at hun kommuniserer godt. Ikke bare at hun lytter til min informasjon og mine subjektive sykdoms/helse opplevelser, men at hun samtidig er i stand til å holde sitt faglige medisinske fokus og kan gi god informasjon/veiledning omkring plager/lidelser/sykdom. Jeg håper at hun holder ut lenge.

Gir trygghet og ro

Er så heldig og får ha Kirsti som fastlege. Har flere kroniske sykdommer som i perioder krever endel legebesøk. Hun har tatt meg seriøst, og følger meg grundig opp. Hun blar fort i en bok når hun ikke er 100% sikker, og dette gir trygghet. Stresser ikke når jeg er inne hos henne, og hun gir gode råd underveis. Hun gir meg trygghet, og jeg føler meg trygg i hennes hender. Anbefaler henne som fastlege.

Fornøyd

Er imøtekommende og grei. Viker til tider svært travel noe som gjør at man glemmer eller lar vær å ta opp enkelte ting man hadde planlagt å ta opp. Virkel ellers som hun tar deg på alvor og nøler ikke med vidre henvisninger vist det skulle trenges.

fantastisk

Hun er behagelig og tar meg på alvor heletiden og gjør noe med problemet.
Hun finner ut av problem og er forståelsefull og lett å prate med. Rett og slett en Lege med stor L.

Den beste.

Kirsti tar altid meg på alvor er lyttende,forståelsefull og handlekraftig.Hun gi meg trygg het i mine situasjoner . Hun er også der med ommsorg og oppmuntring der det trengs. Den fagilg dyktigheter meget god.

Ikke noe jeg vil anbefale

Denne damen er veldig dårlig på å kommunisere. Jeg har snakket fortrolig med henne på telefonen, for så å oppdage at hun handler helt motsatt når jeg oppsøker henne. Man føler seg ikke tatt på alvor overhodet! Dessuten sitter hun å mumler ned i bordet, så det ikke er mulig å høre mere enn halvparten av hva hun sier....å jeg har normal hørsel. Heldigvig var det andre leger på det samme legekontoret som hadde ledig kapasitet. For øvrig et flott legekontor:)

Travel

Får inntrykk av at hun har det travelt noe som gjør det vanskelig og stille spørsmål. Har følt at hun avviser spørsmål som har blitt tatt opp. Får følelsen av at jeg må "komme meg fort ut" når jeg har vært der. Mine barn syns hun stresser når de har vært der. Kirsti er sikkert en dyktig lege, men burde ta det konstruktivt at hun "har litt dårlig tid og noen ganger avviser" det en spør om. De fleste som kommer til lege er syk eller/og sårbar og da er det ikke noen god følelse og har følt seg halveis avvist når en går ut der i fra og står litt som et spørsmålstegn etter ti min inne og 200 kr "fattigere". Det gjør at en gruer seg til og ta kontakt neste gang det er behov for lege.

Tillitsskapende og respektfull

Jeg har hatt Kirsti som fastlege i noen år, og jeg ved mitt første møte med henne fikk jeg umiddelbar tillit til henne. Det er for meg, en de viktigste kriteriene hos en lege. Har jeg ikke tillit til legen, der jeg kan snakke om stort og smått, vil jeg ikke nøle med å bytte lege. Heldigvis trenger jeg ikke det :)

Kirsti er en meget god lytter, og har alltid behandlet meg med respekt og forståelse. Jeg vil absolutt anbefale henne.

Dyktig lege

Kirsti er en enestående dyktig lege. Hun har tatt meg på alvor fra første øyeblikk. En befrielse å få være hennes pasient på alle måter.

En av de bedre fastlegene jeg har hatt

Jeg hadde stort sett hatt vikarleger før jeg fikk denne legen som fastlege. Fikk et meget godt inntrykk allerede første gang jeg var hos henne ( og det er nå noen år siden). Hun tok seg tid til å lytte på hva jeg hadde å si, og jeg følte at jeg både ble hørt, og tatt på alvor. Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med da, var at hun var dårlig forberedt den neste gangen jeg var hos henne ( måtte gjenta / ta opp igjen tidligere sykdommer hos meg og min familie), men dette har hun blitt meget godt på.
Hun yter veldig god service,og jeg føler meg trygg på henne.
Har bare et lite ønske om at hun kan være mer tilgjengelig, men selv dette bør man som pasient ha forståelse for, at fastlegen har mange pasienter