Lise Birthe Pilegaard Figenschou

Mellomveien 50 9007 Tromsø
Tlf: 77 66 11 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Lise Birthe Pilegaard Figenschou er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Lise Birthe Pilegaard Figenschou

Profesjonell og lytter til pasienten

Pålitelig, tar pasienten på alvor, kunnskapsrik, trygghetsfølelse, følger pasienten opp. En meget dyktig fastlege, hun har fulgt meg opp over mange år. Hun ser virkelig pasienten, er bestandig trygg på at hun tar meg på alvor og henviser videre ved usikkerhet.

Beste fastlegen man kan ha

Veldig fornøyd med Lise som fastlege. Hun lytter, er forståelsesfull og flink til å både hjelpe og finne løsninger! Eneste negative er at hun bare jobber et par dager i uken. Har hatt flere dårlige erfariner med vikar Marte Broks, og prøver helst å unngå å dra til legen de dagene hun er på jobb.
Heldigvis er Lise så flink at det veier opp for det!

Lytter og tar deg på alvor!

Hun tar seg tid til å lytte på hva pasienten har å si, kommer med en rekke forslag til hva man vil gjøre videre og gir sin faglige vurdering av ulike behandlingsmetoder, men lar likevel pasienten få komme med sine innspill og tar dem på alvor.

Svært imøtekommende lege som nesten gjør deg friskere bare ved samtalen inne på legekontoret.

lite hyggelig

fikk henne som vikar. i stedet for å hjelpe meg å få allergivaksine, var hun nedlatende og avvisende på muligheten. Heldivis ordnet min fastlege det. Det er ikke noe problem å få, og lite bivirkninger, noe hun kunne funnet ut hvis hun hadde sjekket i stedet for å fortelle meg hvor dum jeg var som ba om noe slikt.

Kjempe fornøyd

Figenschou er en fantastisk lege, hun tar deg seriøst, og sørger for at man får den hjelpen man trenger, her er det ei som kan jobben sin!

Flink men utilgjengelig

Lise er selv ganske flink. Det er hvert fall det inntrykket jeg har fått av henne de få gangene jeg har fått komme til henne på 12 år, og ikke noen av vikarene. Man er nødt til å ringe første dag i måneden for å få time ila den neste måneden, siden hun bare jobber to ganger i uka. Personlig går jeg heller på legevekta enn å gå til enkelte av vikarene hennes, da jeg har hatt dårlig erfaring med dette tidligere.

Etter 5 år vet jeg fortsatt ikke hvem hun er

Iløpet av de 5 årene jeg har hatt Lise som fastlege har jeg ikke møtt henne en eneste gang. Har forsåvidt vært fornøyd med vikarene hennes, men føler poenget med fastlege faller litt bort når man må forholde seg til en ny lege hver gang man trenger hjelp. Sist gang jeg bestilte time - i god tid - fikk jeg komme til vikaren til vikaren til vikaren til fastlegen... Da begynner det å bli litt drøyt, synes jeg.

Beste legen ever

Dyktig, hjelpsom, imøtekommende, forståelsesfull, tar deg på alvor uansett problem, tar seg god tid å lytte +++++++

Flink fastlege, og flinke vikarer også

Tillitsfull og forstår pasienten. Hun er bare på jobb 2 dager i uken, men må si at vikarene Ingrid Berntsen og Marthe Broks også er veldig flinke og imøtekommende. Absolutt å anbefale!

Velsignet god lege, konkret og ryddig.

Er veldig flink til å skrive og formulere legeerklæringer, henvisninger og søknader. Eneste å utsette er at hun jobber bare to dager i uka. Flink til å finne praktiske løsninger, og støtter opp under pasientens egen evne til å vurdere helsetilstand.

Profesjonell og dyktig lege

Jeg er kjempefornøyd med henne. Hun er profesjonell, lyttende, følsom, virker trygg og henviser videre hvis hun er usikker. Det virker alltid som om hun har god tid til deg og jeg føler meg veldig godt ivaretatt som pasient.
Det eneste minuset med å ha henne som fastlege er at hun har hatt mange permisjoner og bare jobber deltid. De vikarlegene som har fungert for henne for har jeg vært lite tilfreds med.

Nor ho e der så e ho bare goille god!

Kjempeflink, ordner opp i det meste.Lytter og tar deg på alvor.Veldig dyktig faglig.
Synd at hun har vært mye borte i permisjon.synes også Marthe Broks er veldig flink.

Flott lege!

Forståelsesfull og alltid blid. Skulle ønske hun var hver dag på jobb.

God lege, men mye i permisjon

Fornøyd med henne som lege, hun er lyttende og tar pasienten på alvor. Negativt at hun er mye i permisjon og at vikarlegen hennes ikke holder, på langt nær, samme standard som Figenschou.

meget god lege

Forståelsesfull og imøtekommende lege som det er lett å ta opp vanskelige ting med. Eneste minuset er at det kan gå en stund før man får time, og at hun de siste årene har vært en del ute i permisjon.

Dyktig og medmenneskelig

Beste fastlegen jeg har hatt! Lytter, vurderer, hjelper, behandler og sender en videre til spesialist dersom hun ikke kan hjelpe selv

En flott og fortåelsesfull lege

Lytter og forsøker å hjelpe. Er virkelig å ambefale.

Reflektert og imøtekommende

Hun tok meg på alvor og jeg følte at jeg kom et steg videre med å gjøre det beste for min helsesituasjon. Kontra de turnuslegene som jeg av og til fikk som hadde bare en løsning - sykemelding. Av og til litt lenge å vente på time, men verdt litt venting ;)