Lise Birthe Pilegaard Figenschou

Sørbyen legesenter
Mellomveien 50 9007 Tromsø
Lise Birthe Pilegaard Figenschou er en av 67 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Lise Birthe Pilegaard Figenschou

Beste fastlegen man kan ha

Veldig fornøyd med Lise som fastlege. Hun lytter, er forståelsesfull og flink til å både hjelpe og finne løsninger! Eneste negative er at hun bare jobber et par dager i uken. Har hatt flere dårlige erfariner med vikar Marte Broks, og prøver helst å unngå å dra til legen de dagene hun er på jobb.
Heldigvis er Lise så flink at det veier opp for det!

Lytter og tar deg på alvor!

Hun tar seg tid til å lytte på hva pasienten har å si, kommer med en rekke forslag til hva man vil gjøre videre og gir sin faglige vurdering av ulike behandlingsmetoder, men lar likevel pasienten få komme med sine innspill og tar dem på alvor.

Svært imøtekommende lege som nesten gjør deg friskere bare ved samtalen inne på legekontoret.

lite hyggelig

fikk henne som vikar. i stedet for å hjelpe meg å få allergivaksine, var hun nedlatende og avvisende på muligheten. Heldivis ordnet min fastlege det. Det er ikke noe problem å få, og lite bivirkninger, noe hun kunne funnet ut hvis hun hadde sjekket i stedet for å fortelle meg hvor dum jeg var som ba om noe slikt.

Kjempe fornøyd

Figenschou er en fantastisk lege, hun tar deg seriøst, og sørger for at man får den hjelpen man trenger, her er det ei som kan jobben sin!

Flink men utilgjengelig

Lise er selv ganske flink. Det er hvert fall det inntrykket jeg har fått av henne de få gangene jeg har fått komme til henne på 12 år, og ikke noen av vikarene. Man er nødt til å ringe første dag i måneden for å få time ila den neste måneden, siden hun bare jobber to ganger i uka. Personlig går jeg heller på legevekta enn å gå til enkelte av vikarene hennes, da jeg har hatt dårlig erfaring med dette tidligere.