Lise Birthe Pilegaard Figenschou

Sørbyen legesenter

Mellomveien 50 9007 Tromsø
Lise Birthe Pilegaard Figenschou er en av 63 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Lise Birthe Pilegaard Figenschou

Lytter og tar deg på alvor!

Hun tar seg tid til å lytte på hva pasienten har å si, kommer med en rekke forslag til hva man vil gjøre videre og gir sin faglige vurdering av ulike behandlingsmetoder, men lar likevel pasienten få komme med sine innspill og tar dem på alvor.

Svært imøtekommende lege som nesten gjør deg friskere bare ved samtalen inne på legekontoret.

lite hyggelig

fikk henne som vikar. i stedet for å hjelpe meg å få allergivaksine, var hun nedlatende og avvisende på muligheten. Heldivis ordnet min fastlege det. Det er ikke noe problem å få, og lite bivirkninger, noe hun kunne funnet ut hvis hun hadde sjekket i stedet for å fortelle meg hvor dum jeg var som ba om noe slikt.

Kjempe fornøyd

Figenschou er en fantastisk lege, hun tar deg seriøst, og sørger for at man får den hjelpen man trenger, her er det ei som kan jobben sin!

Flink men utilgjengelig

Lise er selv ganske flink. Det er hvert fall det inntrykket jeg har fått av henne de få gangene jeg har fått komme til henne på 12 år, og ikke noen av vikarene. Man er nødt til å ringe første dag i måneden for å få time ila den neste måneden, siden hun bare jobber to ganger i uka. Personlig går jeg heller på legevekta enn å gå til enkelte av vikarene hennes, da jeg har hatt dårlig erfaring med dette tidligere.

Etter 5 år vet jeg fortsatt ikke hvem hun er

Iløpet av de 5 årene jeg har hatt Lise som fastlege har jeg ikke møtt henne en eneste gang. Har forsåvidt vært fornøyd med vikarene hennes, men føler poenget med fastlege faller litt bort når man må forholde seg til en ny lege hver gang man trenger hjelp. Sist gang jeg bestilte time - i god tid - fikk jeg komme til vikaren til vikaren til vikaren til fastlegen... Da begynner det å bli litt drøyt, synes jeg.