Marit Helene Kalstad

Tlf: 77 66 11 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marit Helene Kalstad er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Marit Helene Kalstad

Serviceinnstilt dyktig lege

Meget flink og dyktig lege. Tar tak i ting. Kan komme med flere ting til timen og hun ordnet det. Er hun usikker og ikke vet noe om det du lurer på undersøkelser hun der opp og du får svar. Nesten aldri ventetid, serviceinnstilt blide personal der. Bedre legekontor skal du lete lenge etter.Rent og fint.

Empatisk

Stiller gode spørsmål. Flink til å lytte og å fange hovedpoeng i det som blir sagt. Hun ser flere sider ved en problemstilling og snakker på en forståelig måte. Tiden en konsultasjon varer er begrenset men hun er flink til å poengtere at mer tid kan settes av ved neste time om nødvendig.

Stresset

Dessverre var min lege opptatt. Marit var ikke imøtekommende, ikke ble jeg tatt på alvor, og ikke skal jeg noensinne tilbake til henne!!!

Vanskelig å bytte fra

Har hatt Marit som fastlege flere år. Ble byttet til henne da min tidligere lege forlot praksisen. Har vært veldig fornøyd. Selv om jeg er sjeldent til legen, så føler jeg at hun kjenner meg. Hører på det jeg har å si, tar meg seriøst og følger opp effektivt ut fra det. Godt humør har hun også. Nå har jeg flyttet, har utsatt i det lengste å bytte lege.

En grei fastlege

Jeg opplever Marit som en lege med et varmt smil. Hun lytter og jeg føler at jeg blir tatt på alvor. Det er behagelig å være inne hos henne og jeg føler at jeg kan ta opp hva som helst med henne. Jeg har ikke opplevd at hun har vært permitert de gangene jeg har trengt legetime.

Det eneste minuset er at hun ofte virker litt stresset, men det kan jo ha noe med at det er en travel jobb. Selv om hun virker stresset spør hun likevel om det er noe mer hun kan hjelpe meg med. Tommel opp for det! Jeg vil anbefale Marit.

Følger opp

Etter å ha hatt samme lege i ca. 30 år og var så langt fornøyd men når alvorlig sykdom inntraff og legen ikke fulgte opp var tiden inne til å bytte. Føler at Kalstad har tatt meg og mine plager på alvor. Hun følger opp og er en lege som absolutt lytter. Er det noe hun selv lurer henviser hun fort til spesialist. Så langt meget godt fornøyd.

Den dårligste legen jeg har hatt

Det var i en vanskelig periode i livet at jeg trengte legen som mest, og hun var absolutt den som ikke hjalp til. Nå er hun sikkert en bra lege, men mot meg var hun arrogant og direkte uhøflig. Jeg ser at det er flere som har den opplevelsen, men noen kommer hun tydeligvis overens med, så da har det muligens med kjemi å gjøre. Heldigvis fikk jeg god hjelp et annet sted, som natt og dag. Nå i ettertid kan jeg se at dette muligens kommer fra usikkerhet fra hennes side, i så fall, tenk nøye gjennom før du går til denne legen, vurder om hun er den rette for det du trenger hjelp til.

Flink lege

Hun er en konkret og dyktig lege. Er kjempefornøyd med henne. Hun lytte og er grei å prate med.

Tusen takk Marit Karlstad.

Jeg har nå flyttet og har ikke lenger mulighet til å ha Marit Karlstad som fastlege. Jeg var utrolig fornøyd med henne. Alltid blir og hyggelig. Hørte på meg, fikk meg til spesialist i full fart når det var noe som feilte meg. Takket være henne ble jeg operert i en fei når det faktisk var noe alvorlig som feilte meg. Jeg er veldig lei meg for at jeg flytter og mister en så fantasisk hyggelig lege.

Dyktig og hyggelig lege!

Marit er en dyktig lege, som tar meg på alvor. I en lengre sykeperiode var jeg ofte hos henne, og hun lyttet og stilte reflekterende spørsmål til meg. Dette er en myndig dame, som støtter deg når du trenger det!

I tilfeller hvor hun har vært fraværende fra legekontoret, har jeg fått vikarer. Frode Øen har vært blant dem, og han er også kjempedyktig!

flink lege. helsesekretærene er ikke så bra

grei å snakke med og oppfatter at hun faktisk prøver å finne løsninger i stedet for å bare gi sykemelding eller en resept for å bli fort ferdig.
Har vært mye borte, så møter ofte vikar, men de har vært grei de.

helsesekretærene virker lite blide.
Ei klarte dessuten å gi meg et kutt på 1cm når hun skulle ta blodprøve..

Misfornøyd

Jeg var aldri fornøyd med Marit som min fastlege. Følte meg aldri komfortabel når jeg var hos ho, kjemien stemte overhode ikke, ho virka sur og det var slitsomt å kommunisere med ho. Jeg måtte kreve å bli henvist videre.

Litt arrogant eller usikker, men virker som en god lege

Helt ok lege men kan virke litt usikker, stresset eller arrogant. Men dette betyr ikke at hun gjør en dårlig jobb! Var faktisk ganske fornøyd de ganger hun var der. Hennes vikarer har også stortsett vært ok.

Har byttet, å vil aldri tilbake!!!

Er akkurat ferdig med å bytte fastlege på nettet nå, å jeg håper jeg blir mer heldig med den nye. Må si at jeg oppfatter Marit som veldig stresset, lytter ikke og vanskelig å snakke med. i tillegg er hun ofte ute i permisjon og jeg har derfor sjelden en fast lege å forholde meg til. Har slitt mye i lang tid for å få riktig behandling for mine plager, å har ennå ikke fått det. Nei, skla du velge ny fastlege så ville jeg ikke anbefalt marit Karlstad, desverre! Synd det ikke stilles krav til kommunikasjon og medmenneskelighet i legeyrket.

lege som tar meg på alvor

Hører hva jeg sier og jeg føler at.hun tar meg.på alvor. Hun har nå.en vikar, Frode Øen, som er helt super!

Den dårligste legen jeg har hatt

Hadde Marit som fastlege i ca. ett år, men har nå byttet. Har aldri vært mer misfornøyd med fastlegen min. Hun virker helt uinterresert i å høre på pasienten og sette seg inn i problemene. I tillegg opplevde jeg at henvisninger som skulle vært sendt aldri ble sendt, og dette førte til mange måneders ekstra venting på spesialist. Da jeg tok dette opp med henne pr.e-post var hun arrogant og frekk, ingen unnskyldning eller spor av ydmykhet.

rask og kjølig

hadde henne ett år, hun fremsto som uinteressert, stilte få spørsmål, ville bare ha deg ut av kontoret så fort som mulig. Fikk kanskje to smil i løpet av alle gangene jeg var der (var der også med barna mine). Så hun virket rett og slett sur. Svært lite øyekontakt. Det bekymret meg at hun stilte så få spm og var så lite grundig, da hadde jeg ikke tillit til at hun ville ivareta meg og gi meg skikkelig og riktig behandling. Byttet lege når jeg ikke så noe forbedring.

stort sett fornøyd

Marit er en flink fastlege. Hun lytter og tar meg alvorlig. En god hjelp flere ganger. Kan virke litt vimsete og kanskje litt streng. Dessverre ute i permisjon, men Frode Øen som vikarierer får min toppkarakter!

Ikke fornøyd

Jeg har vært hos henne flere ganger og har aldri følt jeg har fått hjelp. føler hun vil ha meg ut derifra så fort som mulig og ikke tar meg på allvor. var med mitt barn også der å hun undersøkte ikke barnet mitt for det jeg var der for heller. Jeg er ikke fornøyd, men håper noen er det. for hun er sikkert en flink lege for noen, men ikke den rette legen for meg!

Fantastisk fastlege, men litt lite tilgjengelig

Marit tar deg seriøst, og lytter til det du har å si. Kan virke myndig, men det synes jeg også hun skal være i sin stilling. Glimt i øyet!