Glenn Ole Severinsen

Autorisasjon (1993)

Glenn Ole Severinsen er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Glenn Ole Severinsen

Faglig flink og trygg lege med lang erfaring

Både jeg og barnet mitt har hatt Dr.Severinsen som fastlege i mange år. Har vært hos han for flere ulike problemstillinger og opplever at han tar meg på alvor (og barnet mitt ) og hjelper meg uansett hva det skulle være. Setter pris på hans tydelige og konsise kommunikasjon, i tillegg til stor faglig kunnskap. Det matcher hvertfall godt med mine forventninger til en god fastlege. Ingen negative erfaringer med Dr.Severinsen.

Ikke fornøyd

Har opplevd å komme til han når min egen fastlege ikke vært tilgjengelig. Føler at jeg ikke har blitt tatt på alvor og han har bagaterlisert symptomene som jeg har slitt med. Ble nærmest gjort narr av når jeg kom med brukket nese.

Misfornøyd med denne legen

Jeg fikk følelse at lege bagateliserer hodepine som plager meg i noen uker. Jeg mistenker årsaken til hodepine er forhøyet blodtrykk. Har forhøyet blodtrykk til tross blodtrykkmedisiner. Virker at blodtryksmedisinen har mindre effekt i det siste. Lege anbefalte å bruke paracet og slappe av. Han bestemte ikke å utføre 24 timers blodtryksmåling denne gangen, heller ikke noe andre undersøkelser for eksempel CT/MR til å utelukke noe mer alvorlig. Jeg er selv sykepleier og syns at jeg ikke har fått denne hjelpen som jeg har forventet og betalt for. Nå søker jeg andre fastlege.

Mvh [Navn fjernet av moderator]

Flink og dyktig!

I over 20 år som pasient hos han, har Glenn aldri bommet på en eneste diagnose/behandling når alskens plager og sykdommer har oppstått sporadisk. Alltid fått god behandling og råd, samt med en vennlighet og varme som absolutt ikke er en selvfølge, men som hos han er en selvfølge.

For å si det slik; Glenn kommer jeg til å tviholde på helt til han eventuelt slutter, eller til han er pensjonist. Kan anbefales til de som er heldige nok til å komme seg forbi ventelista.

Lite empatisk

Severinsen virker ikke til å særlig interesse for meg som pasient, han lytter ikke og kommer med kortvarige løsninger som sykemelding eller medisinering. Jeg føler meg ikke sett eller forstått som pasient og har derfor måtte bytte lege.