Glenn Ole Severinsen

Autorisasjon (1993)

Glenn Ole Severinsen er en av 76 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Glenn Ole Severinsen

Misfornøyd med denne legen

Jeg fikk følelse at lege bagateliserer hodepine som plager meg i noen uker. Jeg mistenker årsaken til hodepine er forhøyet blodtrykk. Har forhøyet blodtrykk til tross blodtrykkmedisiner. Virker at blodtryksmedisinen har mindre effekt i det siste. Lege anbefalte å bruke paracet og slappe av. Han bestemte ikke å utføre 24 timers blodtryksmåling denne gangen, heller ikke noe andre undersøkelser for eksempel CT/MR til å utelukke noe mer alvorlig. Jeg er selv sykepleier og syns at jeg ikke har fått denne hjelpen som jeg har forventet og betalt for. Nå søker jeg andre fastlege.

Mvh [Navn fjernet av moderator]

Flink og dyktig!

I over 20 år som pasient hos han, har Glenn aldri bommet på en eneste diagnose/behandling når alskens plager og sykdommer har oppstått sporadisk. Alltid fått god behandling og råd, samt med en vennlighet og varme som absolutt ikke er en selvfølge, men som hos han er en selvfølge.

For å si det slik; Glenn kommer jeg til å tviholde på helt til han eventuelt slutter, eller til han er pensjonist. Kan anbefales til de som er heldige nok til å komme seg forbi ventelista.

Lite empatisk

Severinsen virker ikke til å særlig interesse for meg som pasient, han lytter ikke og kommer med kortvarige løsninger som sykemelding eller medisinering. Jeg føler meg ikke sett eller forstått som pasient og har derfor måtte bytte lege.

Anbefales ikke

Virker som en lege som ikke bryr seg om pasientene sine og viser lite interesse og empati. Alt handler om penger som dessverre trist ovenfor pasienter.

Faglig dårlig

Måtte til Severinsen pga min fastlege ikke var tilgjengelig den dagen. Kommer til å vente på fastlege neste gang.
Han virket til å bagatellisere problemstillingen jeg kom med ifht til min sønn. Måtte kreve å bli hørt å få en second opinion. Hyggelig i sin fremtoning, men virket ikke faglig flink. Undersøkte lite/ingenting før konklusjon.
Anbefales ikke.

Dette innlegget er useriøst i sin fremstilling av meg som lege ( har 30 års erfaring). Jeg antar hvilken konsultasjon det dreier seg om. Et barn med en høyst banal barnesykdom som ikke responderte på tradisjonell behandling, forklarte nøye hvorfor den ikke virket. Da må man se på alternativ, noen ganger gjengs behandling utenom retningslinjer pga alder, og da søker man i medisinske databaser og forhører seg telefonisk med annen spesialist på sykehusavdeling som også måtte rådføre seg med kolleger og de var enige i mitt forslag til behandling som ble gitt. Dette har ingenting med faglig nedsatt flinkhet å gjøre, og det reagerer jeg på.

Besvart av Glenn Ole Severinsen