Glenn Ole Severinsen

Autorisasjon (1993)

Glenn Ole Severinsen er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Glenn Ole Severinsen

Anbefales ikke

Virker som en lege som ikke bryr seg om pasientene sine og viser lite interesse og empati. Alt handler om penger som dessverre trist ovenfor pasienter.

Faglig dårlig

Måtte til Severinsen pga min fastlege ikke var tilgjengelig den dagen. Kommer til å vente på fastlege neste gang.
Han virket til å bagatellisere problemstillingen jeg kom med ifht til min sønn. Måtte kreve å bli hørt å få en second opinion. Hyggelig i sin fremtoning, men virket ikke faglig flink. Undersøkte lite/ingenting før konklusjon.
Anbefales ikke.

Dette innlegget er useriøst i sin fremstilling av meg som lege ( har 30 års erfaring). Jeg antar hvilken konsultasjon det dreier seg om. Et barn med en høyst banal barnesykdom som ikke responderte på tradisjonell behandling, forklarte nøye hvorfor den ikke virket. Da må man se på alternativ, noen ganger gjengs behandling utenom retningslinjer pga alder, og da søker man i medisinske databaser og forhører seg telefonisk med annen spesialist på sykehusavdeling som også måtte rådføre seg med kolleger og de var enige i mitt forslag til behandling som ble gitt. Dette har ingenting med faglig nedsatt flinkhet å gjøre, og det reagerer jeg på.

Besvart av Glenn Ole Severinsen

Ufin og selvopptatt

Fikk tildelt time hos Severinsen for en sjekk for infeksjon av et operasjonssår som ikke ville gro og hadde generell dårlig allmenntilstand.
Jeg spurte derfor om han kunne ta en grundigere sjekk (feber, blodtrykk osv), da svarer han: "Den dårlige allmentilstanden din kan være så mye, hvis jeg skal ta en sjekk på deg rekker jeg ikke lunsjen min. Viktigste er at du spiser og drikker godt." Dette er tvert i mot første gangen jeg opplever Severinsen på denne måten, og har derfor ingen tillit eller respekt for denne form for praktisering blant pasienter som søker råd og hjelp. Aldri mer igjen.

Legen for deg som liker å gamble

Glenn Ole Severinsen kan være tipp topp, og du kan gå derfra med flere problemer enn du hadde når du kom. Å gjøre noe for deg som krever mer enn beroligende, paternalistiske fraser, vil kreve endel innsats. Mottakelse, diagnose og eventuell behandling kommer etter min erfaring helt og holdent an på hva slags dag legen har, mer enn informasjonen du ønsker å gi ham. Ofte kommer du ikke så langt som til å formidle den, for han er allerede opptatt med å fortelle hva han har kommet fram til før han for noe informasjon. Som sagt, tipp topp er regelen, men gidder du å oppleve unntaket i en av fire besøk, når det fjerde besøket kanskje er da du virkelig behøver en tilstedeværende fagperson? Framfor en som bare venter på at du skal skjønne at du må gå snart, med eller uten en løsning på problemet du kom for? Jeg var bortskjemt, og kom fra en av landets beste fastleger, og har nå opplevd hele spennet. Det skulle jeg helst vært foruten.

Ser deg som menneske

Glenn ser deg som menneske og putter deg ikke bare i en boks. Han er troverdig og sier ting rett som det er. Tar nødvendige prøver og medisinerer om en ønsker dette, og følger deg opp på en forsvarlig måte. Han ser og forstår deg både fysisk og psykisk.