Håvard Tiller

Utsikten Legesenter DA

2009

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Utsikten Legesenter DA
Utsikten 9018 Tromsø
Tlf: 77 60 63 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Håvard Tiller er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Håvard Tiller

Veldig forståelsesfull, kunnskapsrik og god til å lytte

Veldig behagelig å ha samtale med, veldig flink til å foreslå behandlinger som passer til mitt behov. Flink til å lytte, ydmyk i samtale og har ikke hastverk under konsultasjon. Veldig profesjonell.

Dyktig

Han er imøtekommende, tar meg og mine problem på alvor og blir henvist videre når det er nødvendig😊.Jeg føler at jeg kan ta opp flere ting i en time selv om det går over tilmålt tid. Veldig fornøyd.

Den mest kalde legen jeg har møtt!

Jeg fikk en akutt time hos H, Tiller grunnet at min fastlege var borte den aktuelle dagen. Jeg bestilte timen grunnet store smerter over tid. Mitt møte med han kan kun beskrives på en måte, den kaldeste og mest usympatiske lege jeg har møtt. Jeg opplevde han avfeiende, fordomsfull og kald. Til Tiller skal jeg aldri igjen, og vil ikke anbefale mennesker i en sårbar situasjon eller mennesker preget av smerter om å oppsøke han. Synd at mennesker preget med den holdning jeg møtte hos han arbeider med med mennesker som må oppsøke helsevesenet av ulike grunner. Får håpe dette var en dårlig dag, men intuitivt tror jeg ikke det. Takk for at min egen fastlege behandler meg og mine barn på en god og sympatisk måte.

Lite tillit.

Han gir inntrykket av å være tvilende til egen vurderingsevne, motsier seg selv til tider. man skal nærmest helst ha funnet en diagnose selv før man kommer til han, og det virker som han trenger å bli litt "pusha" til å ta tak i ting. Oppfatter han som defensiv om man stiller spørsmål ved behandling, tar ting kanskje litt personlig(?). Ville ikke anbefalt han som fastlege.

Super fornøyd!

Han e en lege som virkelig ser pasienten! Han lytte og tar ting på alvor. God oppfølging, og får raskt tilbakemeliding pr tlf/brev om det er nokka. Alltid smilende og blid!

lette løsninger

Har vært hos han ett par ganger. Virker ikke som han kan mye om kvinnelige problemer og er nesten som om han ikke trur på mine beskrivelser om problemene. Føler at jeg møter motstand hver gang jeg drar til han og at han trur jeg er ute etter lege melding og sykemelding. Han tar ikke tak i mer en ett problem per time selv om det er mer tid av timen. Finner raske og enkle midlertidige løsninger i stede for å lete etter svar på problemet.
Føler også at han ikke lytter til hva jeg har og si, kan kanskje skyldes at jeg er ung.

Dyktig

Han tar meg som pasient på alvor, lytter og samarbeider, og han henviser når det trengs. Han er veldig lett å prate med, han stiller de rette spørsmålene, og som pasient føler jeg meg virkelig ivaretatt. Jeg tar ofte opp flere ting når jeg har time, og dette har aldri vært noe problem.

Helt grei lege

En helt grei lege som er imøtekommende og virker genuint inntresert. Han kan være forsinket, men dette grunnet at han tar seg tid med pasienten. Ikke ett negativt trekk hos meg. Virker litt fersk på kvinnelige plager og svangerskap. Men, regner med det kommer seg.

EN LIVREDDER

For noen år siden viste han meg til nærmere undersøkelse på UNN, `for sikkerhets skyld`, som han sa. Han gjorde helt rett og berget dermed livet mitt.

God lege

Ingen problemer med denne legen. Det er bare tull at han kun tar for seg en diagnose pr time. Er det flere ting du lurer på, så tar han seg tid til det.

ikke få han her som lege!

Denne mannen er veldig nedlatende, og tror du bare prøver å få sykemelding, antakeligvis er han fullstendig inkompetent fordi han alltid videresender eller sier du ikke feiler noe som helst. han har ikke empati eller forståelse og er dårlig til å kommunisere

Tvilsom behandling

Håvard Tiller virker i utgangspunktet skeptisk til pasientens tanker om egen sykdom. Jeg har måttet overtale han til å ta f.eks. streptokokktest, uriveisinfeksjonstest etc som deretter har vist seg å være positive. Når han først har forstått at man er syk, er han flink til å følge opp, men det kan ta et par legebesøk før han skjønner alvoret...
Når det gjelder barn er han ikke særlig flink, og virker litt utilpass. Har tydeligvis ikke forståelse for at man f.eks ofte må bearbeide et barn for å gå til legen, og det virker som om han bare vil få det overstått så fort som mulig, helst ved bare å sende pasientene ut igjen så fort som mulig.
Kort oppsummert føles det som om det er rent tilfeldig om du får hjelp av han eller ikke.

Midt på treet

Tok meg seriøst, lyttet, men sjekker tydeligvis div diagnoser på nettet under konsultasjon... Virker litt uerfaren. Tydeligvis IKKE vant med små barn, men prøver så godt han kan. Flink til å følge opp om nødvendig. Tidspress, ofte forsinka, og kan sende deg kjapt ut fra timen fordi han ligger etter tidsmessig, spesielt hvis du kommer for noe litt difust som ikke kan løses der og da.
En av legesekretærene er ganske sur & vanskelig, men til gjengjeld er en annen veldig hyggelig!

jeg har gått hos han siden han startet på legesenteret og må si meg meget fornøyd. har også godt hos han når jeg gikk gravid. synes han er flink til å lytte, blid og hyggelig. sender videre til spesialist med en gang hvis det er noe. han er den eneste fastlegen jeg har vært fornøyd med, og jeg er ganske kresen. eneste negative er at det er en god del forsinkelser hos han, men det er noe jeg kan leve med.

Flink

En flink, nøye og lyttende lege. Flott oppfølging , får alltid snarlige tilbakemeldinger enten pr.brev eller på tlf når jeg har tatt prøver.

Ikke at anbefale!

Litt for lite tid, litt for lite faglig flink, ofte forsinket. Byttet.

Alltid forsinket

Denne legen er bestandig 20-30 minutter forsinket, han nekter å behandle flere en en ting pr. legetime, får bare beskjed om å bestille en ny time. Han ser seg blind på blodprøver og vurderer ikke andre symtomer. Jeg er ikke misfornøyd med han, men han burde vurdere andre ting en bare blodprøver ved diagnoser. Han kan ha inne en pasient i 30 minutter og når det er din tur får du beskjed om at man må være rask pga han er forsinket. Det burde være likt for alle pasienter, har man f. eks lungebetennelse og senebetennelse burde man ikke være nødt å velge hva han skal behandle for at han har bare tid å behandle en ting. Når han har gode dager er han en fantastisk lege, men på dårlige dager burde han grave frem litt ekstra omtanke, forståelse og tid.

Beste legen jeg har hatt

Virker rolig og faglig flink. Tar seg tid og spør, gjerne om du har andre plager enn det man kom for. En tidligere vikarlege sa han bare tok en ting, ville jeg mer, måtte jeg bestille ny time. (var inne i 10 min). Kunne forstått det om jeg var på overtid.

Dårlig erfaring

Har aldri før opplevd en lege som forventer at du har satt en egen diagnose når du kommer til konsultasjon. Og når du da kommer med forslag om hva det kan være, så behandler han deg som om du fisker etter sykemelding. Dette er snakk om svangerskapsomsorg altså, vet ikke hvordan han stiller seg til ikke-kvinnelige plager. Ikke løsningsorientert, ikke punktlig og har dårlig tid. Ikke tålmodig, og ganske overbærende og nedlatende. Har byttet han bort.

empatisk

Tar seg god tid, lytter og spør .Alltid smilende og blid.