Benthe Øseth

Bøleråsen legesenter

1998

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bøleråsen legesenter
Bregnefaret 1 1405 Langhus
Tlf: 64 91 70 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Benthe Øseth er en av 31 fastleger i Ski

Siste vurderinger av Benthe Øseth

Dette er den aller beste i Ski kommune

DR. BENTHE ØSETH er en fantastisk lege som virkelig lytter og tar alt på alvor! Hun har nå vært min fastlege i 18 år. Jeg har primært besøkt henne med hht. Mine psykiske lidelser! Hun har med sitt fantastiske engasjement og genuint interessert i psykiske lidelser fått meg så óg si frisk, jeg har blitt dyttet på en masse psykofarmaka av ett dusin og mer til av "gale" Psykiatere som jeg bare ble enda dårligere av. Til slutt var det hennes og mine erfaringer som landet på riktige medisiner, hvilket er meget nøktern medisiner! Og vil i samme slengen også fortelle når det gjelder det somatiske, så har hun truffet blinkskudd på mine symptomer med sine erfaringer som lege i 20 år.. og de gangene hun ikke finner fullt ut med blodprøve og andre undersøkelser, så henviser hun til spesialist helsetjenesten! Kort fortalt: Hun har reddet mitt liv både mentalt og somatiske komplikasjoner ved iallfall ved 4 ganger. Min far reddet hun også livet med en kjapp reaksjon, vedr. En alvorlig kreftdiagnose! Legene på sykehuset var mektig imponert av hennes helt riktige diagnose som faktisk var en type som var i utgangspunktet diffust! Så det gikk fort og min far ble operert og er idag frisk som en fisk nå 15 år etter..Jeg har lang erfaring i helsetjenesten men den aller beste på alle mine år er tilslutt Benthe Øseth!' Blir oppriktig lei meg når jeg ser enkelte skriver dårlig om henne! Er man forberedt og konkret før konsultasjonen så sitter ikke hun å kokkelurer! Hun tar grepet og gjør det riktige valget basert på symptomer, der er hun en ener. Og jeg forundrer meg ikke at noen av dere som skriver dårlig om henne fikk avslag på B preparater??? Det var det jeg ville si!

Sikkert grei nok, men

Hadde denne legen som fastlege i mange år. På flere områder er ho ganske flink. Om du kommer inn med noe veldig konkret så blir du fort sendt videre til spesialist.
Men om du kommer med noe diffuse plager som hun ikke fort får hengt på en knagg, så virker det som om interessen hennes er fort nedadgående.
Synes hun viser lite forståelse og medfølelse. Fikk fort følelsen av å være til bry. Og hvis ho ikke fant noe så fikk man følelsen at man da ikke hadde rett til å føle seg dårlig.
Kom dit en gang med skikkelige plager, og man fikk skrevet ut smertestillende, og mer smertestillende. Og virket som det var forventet å gå over av seg selv. Etter flere mer enn en måned med vedvarende plager og påfyll med smertestillende så bestilte jeg meg på eget initiativ time hos en privat fysioterapaut. Plutselig fungerte man i hverdagen igjen.
Tidvis veldig dårlig komunikasjon her også. Flere tilfeller av å føle meg usynlig og oversett.

For det meste følelsen av å være til bry

Opplever ikke å bli tatt seriøst eller lyttet til. Har ofte opplevd å måtte vente i halvtime og mer etter at min time skulle starta, og når det endelig er min tur stresser hun bare gjennom min tid pga hun henger etter slik at jeg ikke får tid til å snakke om noe.. Hva er det egentlig jeg betaler for? Var virkelig på tide å bytte nå ja..

Dyktig, presis og imøtekommende.

Har hatt Benthe som fastlege siden fastlegeordningen kom. Jeg er så fornøyd med henne at jeg beholder henne selv om jeg har flyttet. Har byttet fastlege to ganger for å få en som er nærmere her jeg bor, men byttet raskt tilbake til Benthe. Jeg ser at noen skriver at hun har humørsvingninger, dette har jeg aldri opplevd. Hun er flink til å lytte, sjekker fakta om hun er i tvil, og tar deg seriøst. Får som oftest time veldig raskt om det er noe som haster. Følger raskt opp med prøvesvar på SMS.
Det øvrige personalet på legesenteret gjør også en fantastisk jobb. Flinke og hyggelige legesekretærer, og helt fantastiske sykeplere.
Bra parkeringsplass, gode lokaler og en lett og hyggelig stemning blandt de ansatte.

Ikke den beste

Humørsvingninger til de grader! Har byttet fastlege pga henne, hadde henne i mange år. Visste aldri om hun var hyggelig eller om hun hadde en dårlig dag når jeg kom til henne. Visste tydeligvis lite om psykiatri. Begynte å kle på seg jakken når jeg hadde time hos henne for hun skulle på et møte etter min time!

Imøtekommende

Hyggelig, empatisk og imøtekommende. Er ikke altfor kjapp på ballen med å sette diagnose, men noe avventende og lyttende til hva du sier.

For meg har det vært til det bedre da ting har gått over av seg selv ved bruk av enklere medisiner.

Kort ventetid om det er noe som haster.

Generelt positivt inntrykk av henne og som jobber i resepsjon.

En meget dyktig og grundig lege som ser hele mennesket

Bente Øseth har vært min fastlege i mange år. Hun lytter aktivt, ser hele menesket og finner meget gode løsninger når utfordringene tårner seg opp. Hennes faglige kompetanse virker bunnsolid og svært tillitsvekkende.

Ikke så fornøyd

Jeg har byttet til en annen fastlege fra henne, opplevde henne lite kompetent, kunne ikke medisinske terminologoer og dårlige evner til å diagnosere.

Lite samarbeidsvillig, f.eks ønsket vi Rikshospitalet ved fødsel men ble sendt til en annen sykehus, fordi hun ønsket ikke å fylle skjema for Rikshospitalet til tross for at vi spurte henne pent.....

Har middels mening om henne. Lite peiling på psykiatri . Ikke gå til henne om du sliter med psyken.

Dyktig,rask og effektiv.

Min erfaring med Benthe er at hun er hyggelig,vennlig og hjelpsom.Er oppdatert
paa nyere medisinsk utvikling.Opplever henne som respektfull b.l.a. under gynekologiske undersokelser.Har vaert fleksibel med aa gi meg time raskt naar det
har hastet.

Hun ser hele deg :-)

Hun bryr seg om hele deg. Har alltid tid og er flink til å lytte. Er det noe hun er usikker på finner hun det ut.

En lege som tar deg på alvor!

Har du møtt veggen, er du i trygge hender hos Benthe. En lege som forstår psykisk helse.

Dyktig Lege

Har hun som fastlege til barna og meg ,hun er en god lytter er grundig og tar deg på alvor ,er meget fornøyd med å ha henne som fastlege

Den beste legen jeg har hatt!

Har hatt Benthe som fastlege i over 10 år nå og hun er den beste fastlegen jeg har hatt. Alltid hjelpsom,blid og hyggelig. Bør bli Follos beste fastlege:-)

En bra lege!!

Kort ventetid, får alltid time på dagen hvis det er noe som haster litt. Tar seg tid og er grundig i sine undersøkelser.

En tilstedeværende lege.

Jeg ser at hun lytter til meg. Tar meg på alvor. Uansett. Fantastisk!

Dyktig allmennlege

Har hatt Øseth som fastlege i mange år og er svært fornøyd.
Hun tar seg god tid til å kommunisere med pasienten,
undersøker nøye samt er flink til å formidle videre til spesialist ved behov.

lite vilje til å hjelpe

hun håper at alle sykdommer kan gå over av seg selv, selv kroniske lidelser.

flink og grundig

Ikke min fastlege, men har vert hos henne en 3-4 ganger i løpet av årene da min vanlige fastlege ikke var tilgjengelig.

Kort ventetid på time og kort tid på venterommet. Var grundig og forsiktig i sine undersøkelser. Lyttet og så meg som pasient. Kom med gode råd og veiledning. Tillitvekkende. Sendte til videre undersøkelser med en gang det var behov for det.
Blodprøver og GYN ble gjort på legekontoret.

Hyggelige damer på sentralbordet.

Anbefales - beste legen

Jeg opplever Benthe som en dyktig og tillitsvekkende lege. Hun lytter og bryr seg. Jeg opplever at hun tar meg på alvor og forsøker å finne en løsning til mitt beste. Om hun noen gang flytter - så kommer jeg etter.
Kjempefornøyd - Dette er uten tvil den aller beste legen jeg har hatt.

Det er enkelt å bestille time, og time får man raskt. Har aldri opplevd å måtte vente mer enn få dager på time. Ellers er Benthe punktlig -sjelden forsinkelse til timen.

Jeg må også legge til at damene i luken også er hyggelige og imøtekommende. Det er også i høyeste grad viktig for meg. Det er virkelig ikke alle legekontor hvor damene i luken er trivelige

dømmer.

Har mann søvnproblemer eller sliter psykisk, er hun ikke å anbefalle. Liker å gi piller for allt.