Benthe Øseth

Autorisasjon (1998)

Benthe Øseth er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Benthe Øseth

Kunnskapsrik lege

Lege med lang erfaring som ser etter gode løsninger for pasienten.
Lytter godt og henviser videre ved behov.
Fin kombinasjon av profesjonell og personlig

Grundig

Behagelig og kunnskapsrik, sjekker nøye og sender videre til spesialister hvis det er nødvendig for å få den rette diagnosen.

Dette er den aller beste i Ski kommune

DR. BENTHE ØSETH er en fantastisk lege som virkelig lytter og tar alt på alvor! Hun har nå vært min fastlege i 18 år. Jeg har primært besøkt henne med hht. Mine psykiske lidelser! Hun har med sitt fantastiske engasjement og genuint interessert i psykiske lidelser fått meg så óg si frisk, jeg har blitt dyttet på en masse psykofarmaka av ett dusin og mer til av "gale" Psykiatere som jeg bare ble enda dårligere av. Til slutt var det hennes og mine erfaringer som landet på riktige medisiner, hvilket er meget nøktern medisiner! Og vil i samme slengen også fortelle når det gjelder det somatiske, så har hun truffet blinkskudd på mine symptomer med sine erfaringer som lege i 20 år.. og de gangene hun ikke finner fullt ut med blodprøve og andre undersøkelser, så henviser hun til spesialist helsetjenesten! Kort fortalt: Hun har reddet mitt liv både mentalt og somatiske komplikasjoner ved iallfall ved 4 ganger. Min far reddet hun også livet med en kjapp reaksjon, vedr. En alvorlig kreftdiagnose! Legene på sykehuset var mektig imponert av hennes helt riktige diagnose som faktisk var en type som var i utgangspunktet diffust! Så det gikk fort og min far ble operert og er idag frisk som en fisk nå 15 år etter..Jeg har lang erfaring i helsetjenesten men den aller beste på alle mine år er tilslutt Benthe Øseth!' Blir oppriktig lei meg når jeg ser enkelte skriver dårlig om henne! Er man forberedt og konkret før konsultasjonen så sitter ikke hun å kokkelurer! Hun tar grepet og gjør det riktige valget basert på symptomer, der er hun en ener. Og jeg forundrer meg ikke at noen av dere som skriver dårlig om henne fikk avslag på B preparater??? Det var det jeg ville si!

Sikkert grei nok, men

Hadde denne legen som fastlege i mange år. På flere områder er ho ganske flink. Om du kommer inn med noe veldig konkret så blir du fort sendt videre til spesialist.
Men om du kommer med noe diffuse plager som hun ikke fort får hengt på en knagg, så virker det som om interessen hennes er fort nedadgående.
Synes hun viser lite forståelse og medfølelse. Fikk fort følelsen av å være til bry. Og hvis ho ikke fant noe så fikk man følelsen at man da ikke hadde rett til å føle seg dårlig.
Kom dit en gang med skikkelige plager, og man fikk skrevet ut smertestillende, og mer smertestillende. Og virket som det var forventet å gå over av seg selv. Etter flere mer enn en måned med vedvarende plager og påfyll med smertestillende så bestilte jeg meg på eget initiativ time hos en privat fysioterapaut. Plutselig fungerte man i hverdagen igjen.
Tidvis veldig dårlig komunikasjon her også. Flere tilfeller av å føle meg usynlig og oversett.

For det meste følelsen av å være til bry

Opplever ikke å bli tatt seriøst eller lyttet til. Har ofte opplevd å måtte vente i halvtime og mer etter at min time skulle starta, og når det endelig er min tur stresser hun bare gjennom min tid pga hun henger etter slik at jeg ikke får tid til å snakke om noe.. Hva er det egentlig jeg betaler for? Var virkelig på tide å bytte nå ja..