Bente Vendsbo Bjørnstad

Autorisasjon (2003)

Bente Vendsbo Bjørnstad er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Bente Vendsbo Bjørnstad

Ikke interessert

Flink til å henvise videre, men virker ikke interessert i noe annet en akkurat den ene problemstillingen jeg kom med som hovedsak. Har mange sammensatte lidelser og følte at det ikke var tid eller interesse fra legens side å følge det opp. Fikk aldri beskjed om å bestille ny time til oppfølging.

Not recommended

She is not good at diagnosing her patients symptoms which I believe it's the most important factor to evaluate a GP. No matter if your eyes hurts or you have problems in your lower back... the way of diagnosing your problem would be always a process of trail and error. So, you will end up going back and fort to see her for the same problem over and over without reaching to a conclusion. I have had pain in my lower back for almost 11 month, but neither got a diagnose from Dr. Bjørnstad nor got referral to a specialist until some weeks a go. After 11 month of pain just now she has referred me to a specialist (with another couple of month waiting time).
In addition, She doesn't have good ears to listen to you. I've got the impression that she doesn't care at all about your problems and your pain.
I have also experienced her doing mistakes regarding different issues. For example she didn't tel me that there is a problem in my blood test, despite the fact that laboratory had market it up as being out of the acceptable range. I just found it when I did an other test in my home country. When I brought it up to her, she tried to convince me with some made up stories about possible effect of my other medication on that specific blood element. When I checked that with an endocrinologist I found out there is absolutely no connection between them.

She is also a forgetful person in an extend that at least two times I had to spend 5 minutes of my time to explain specialists (which she had referred me to) that the problem which my GP has written about me, is actually not the reason that I am here because of that and probably my GP has written some one else problem but not me!

And last but not least thing about her is that she is not a friendly, empathic person at all. You feel she tries to get rid of you as soon as possible.

All these bad experiences lead to finally change my GP.

Passiv, uinteressert og lite tillitvekkende.

Den elementære tilliten mellom lege og pasient oppstår ikke, grunnet hennes totale mangel på øyekontakt, noe som gjør det svært vanskelig å gå inn på personlige ting.
Legen virker uinteressert, kikker kun på skjermen og skriver på tastaturet.
Man får følelsen av å ikke bli hørt, og at hun ønsker deg ut derfra så fort som mulig.
Når det kommer til hennes håndtering av konkrete situasjoner ift utredning/behandling, har hun reagert passivt, i motsetning til hennes mannlige kollega, Tor Magne, som sendte meg direkte til behandling og spesialist da han ved et tilfelle svarte telefonen og så på journalen min da jeg ringte.
Følelsen av å stange hodet i veggen og ikke bli tatt på alvor, til tross for utredet kronisk sykdom, førte til at jeg byttet fastlege.

Tar meg på alvor

Jeg er veldig fornøyd med min fastlege. Hun følger meg opp, hører på meg, sender meg videre og gir meg den hjelpen jeg trenger.

Noe tilbakeholden

Hun er på mange måter en dyktig lege, men jeg er usikker på hennes kliniske kompetanse. Jeg har erfart at jeg har fått riktigere vurderinger hos en annen lege på senteret. Det tok litt tid før jeg fikk kontakt med legen. Opplever henne som litt tilbakeholden inntil hun blir bedre kjent med pasienten. Da oppleves hun også bedre som lege.