Arve Østlyngen

Tlf: 78 45 75 45 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Arve Østlyngen er en av 25 fastleger i Alta

Siste vurderinger av Arve Østlyngen

Fantastisk lege!

Meget dyktig både faglig og på kommunikasjon. Lytter til pasient, forklarer diagnose og begrunner behandling så man forstår og føler seg trygg.

Høflig, profesjonell og grundig

Jeg har har hatt Østlyngen som fastlege i 9 år, og har ikke annet enn godord om ham. Høflig, profesjonell og grundig.

Har hatt behov for oppfølging av indremedisinsk karakter, og sjekker alltid før han sier noe ene eller andre veien. Han satte spesialister på sykehuset til veggs når han var uenig med dem, og når alt kom til alt hadde han helt rett! Fikk mye skryt av fastlegen min på sykehuset når de endelig hadde bestemt seg.

Nå har jeg fått noen barn de siste årene, og jeg har aldri vært i tvil om Østlyngens kompetanse eller vurderinger når disse har vært syke. Han utviser en respekt for pasientene sine, og har en spesiell evne å forklare på en måte alle forstår. Om pasienten er 2 eller 40 år!

Skulle han noen gang måtte overlate lista si til noen andre synes jeg oppriktig synd i vedkommende som skal hoppe etter Wirkola... For dette er verdens beste fastlege!

Anbefaler ham virkelig!

Helt fantastisk!!!

En utrolig super lege. Måtte innom legevakten med gallesteinsanfall, noe som gir smerter utav en annen verden! Så grundig var jeg aldri blitt undersøkt før. Han spurte først relevante spørsmål, for så å ta blodprøver, og så umiddelbart iverksatte behandling. Var ofte innom rommet for å sjekke hvordan det sto til, og hadde god kommunikasjon med ansvarlig sykepleier.
Jeg følte meg så godt ivaretatt!! Kan virkelig anbefales!

Fantastisk fastlege!

Arve er en utrolig dyktig fastlege. Han tar seg tid til og lytte, veldig behagelig i sin væremåte, man føler aldri at man blir stresset og at tid er penger, han er der for og høre på pasienten og hjelpe til. Har inntrykk av at det er ikke noe problem eller sykdom som han ikke innehar kunnskap om, meget faglig sterk. Vil anbefale Arve på det sterkeste!

Kan bare si Fantastisk!

Hadde en dame lege før han,som var helt utrolig når det gjalt alt,trodde jeg aldri kunne få en bedre lege en henne,men så anbefalte hun meg å få Arve,etter som hun skulle slutte. Det angrer jeg ikke på,han stiller opp alltid,er aldri stresset og tar seg god tid med å forklare å ser på deg mens han prater,han sitter ikke å ser inn i datan og trykker,som mange andre leger. Forklarer på en måte man kan forstå,spør alltid hvordan man har det om det går bra,følger meg opp en gang i mnd,å ringer alltid vist man legger beskjed om at du trenger å prate. En lege som sir til deg husk jeg er her for deg,du skal ikke være redd får å ta kontakt uansett vist det er noe,da føler du at du blir tatt vare på.
Selv om man er på en akutt time,tar han seg like god tid. En mer rolig og behagelig lege skal du lete lenge etter. Man,føler man blir tatt på alvor. Har aldri hatt problemer med å komme inn til han,utenom når han har ferie,men legene må jo å ha ferie :) Kommer aldri til å bytte fastlege,håper Arve vil være lege i mange mange år fremover.

Ingen empati for pasienter over 70 år...

Jeg ser at Arve får mye skryt av andre pasienter men jeg regner med at dette ikke er pasienter som er over 70 år gammel. Jeg var en av hans pasienter i noen år uten at jeg følte at jeg ble tatt på alvor. Når han plutselig var i permisjon en stund og jeg fikk time hos hans kvinnelige vikar så ble jeg endelig vist empati og forståelse. Den kvinnelige vikaren var forbauset over at en så gammel pasient som meg ikke hadde blitt rutineundersøkt som eldre pasienter blir. Hun henviste meg hit og dit og endelig ble noe gjort. Heldigvis fikk jeg byttet til ny lege på sentrum legesenter og føler endelig at jeg blir tatt på alvor selv om jeg er gammel og skral. Det å kunne føle meg verdsatt selv om jeg er gammel er så utrulig viktig! Jeg følte det som om Arve Østlyngen ikke orket å kaste bort tid på å henvise meg til operasjon pga min alder. Noe som faktisk kunne gjøre hverdagen litt lettere for meg og min kone. Tror nok at han tenkte det var bortkastet å operere på en så gammel mann som meg. Så jeg håper virkelig at han med tiden endrer seg sånn at vi gamle ikke slutter å gå til legen når vi virkelig trenger det.

Dette kaller jeg en lege!

Arve fortjener tittelen lege! Han er et eksempel til etterfølgelse for andre, både i forhold til pasientbehandling og kunnskaper.

Den beste

Arve er utrolig god på kommunikasjon, min legeskrekk har er snart borte på grunn av hans tålmodighet og evne til å forstå. Utrolig god fastlege, som jeg aldri vil miste!

Kjempe flink lege

Lett å prate med og hører på alt du har og si, og tar deg alvorlig hver gang.
Flink lege som bestandig følger opp og tilrettelegger for at det skal være enkelt for deg som pasient.
Han har vært min fastlege så lenge jeg kan huske.
Jeg har aldri hatt en dårlig opplevelse ved et legebesøk :)

Den beste og hyggeligste legen jeg har hatt.

Arve Østlyngen er den beste og hyggeligste legen jeg har hatt.

Han tar seg tid til å lytte på det jeg har å si, samt at han kommer med veldig gode forklaringer på diagnosen han har stillt og medisin han foreskriver.

Han er heller ikke vanskelig å få time hos.

Så jeg håper å få beholde han som fastlege lenge.

Den beste Legen jeg har hatt

Arve er en av de triveligste og fårståelsesfulle legene jeg har vært hos, Han tar seg god tid til å høre på dine problemer og bekymringer, kommer med gode spørsmål for så å treffe fem på på hva enn som er ditt problem, Er Kjempefornøyd med han og hefter ikke å skrive opp time der hvis det er noe som plager meg :)

Alle tiders fastlege

Fantastisk god lege som virkelig mange ønsker seg plass på lista til!
Han tar pasientene på alvor, noe som ikke gjelder alle leger. Håper han blir i mange år her!

Imøtekommende

utrolig glad for at jeg har han som lege ! Tar kontakt om det er noe, lytter på det man sier, og tar seg tid når man er der. Er flink å følge opp ting, og jeg føler meg trygg på han som lege !!

Utrolig dyktig fastlege!

Arve Østlyngen er den beste fastlegen jeg har hatt - noen gang! Han har alltid tid til å lytte, tar meg på alvor, forklarer, er oppdatert, tydelig og grundig - og henviser videre når det er nødvendig! Har alltid følt meg ivaretatt på beste mulige måte, uansett hva det skulle være. Kan ikke annet enn å gi han mine beste anbefalinger og håper han blir i Alta så lenge jeg har behov for lege!!

The one and only.

Har haft Arve som läkare sen jag flyttade till Norge för fem år sen, har inte mött en bättre och mer förståelsesfull läkare och jag är så glad att min son också har honom. Fasar för den dagen jag inte har honom som fastlege mer. Han lyssnar, förstår och gör nåt åt saken. Han förklarar bra och har lugnat ner mig många gånger utan att jag behövt känna mig som en hysterisk mamma. :-)

En topp lege som tar seg tid og lytter.

Arve er det jeg kaller lege! Viser stor forståelse og er alltid forklarende. Et slikt menneske yter respekt og viser alltid respekt.

Best

Meget bra fastlege som har tid og ser på deg når det samtales.Virker beroligene med sin måte å være på.

veldg flink lege

Lett og få time.Forståelsesfull og grei å prate med.Sitter med det inntrykket av han at han tar pasentene sine på alvor og dette er veldig vktig.

Tilgjengelig, altid presis

Lett å få time, alltid presis, lett å snakke med.

Dyktig. Flink å legge opp til at man skal være i arbeid selv om man er syk.

har bestandig tid å lytte.

Fantastisk tålmodig og engasjert lege. Tar deg alltid på alvor og bruker den tiden som skal til.