Erik Nymoen

Brodtkorbsgate 7 1338 Sandvika
Erik Nymoen er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Erik Nymoen

Styr unna

Jeg har en sykdom som Erik ikke har tatt og fremdeles ikke tar alvorlig i det hele tatt. Problemet med min sykdom er at den ikke "står i legeboka" og derfor "ikke finnes."

Jeg har vært veldig syk det siste året der jeg har tatt utallige tester på sykehus. Selv om jeg oppfyller kriteriene til en diagnose vil han ikke sette diagnose.

Han gjør all papirarbeid (eks. henvisninger) i møte slik at det er lite tid til annet.

Han "nekter" å sende legeerklæring og diverse dokumenter elektronisk til NAV. Forklaringen er at det er tungvint og tidkrevende system.

Ifbm en henvisning til et sykehus var det mangefulle opplysninger slik at han måtte gjøre det om igjen. Han svarte at det ville være mye jobb og at hvis han gjorde det på kveldstid så måtte han fakturere meg. Så vi avtalte et møte på kontoret. Han hadde glemt hele avtalen og sa at det ville ta lengre tid enn de 20 min vi hadde satt av slik at vi måtte avtale nytt møte!

Han er imidlertid flink til å prate og utgir seg for å være en dyktig lege.

Når det gjelder mottaket så er det en sykepleier som jobber i resepsjonen som fungerer som ansvarlig for mottak av pasienter. Opplever at hun selv prøver å fungere som lege. Har ofte erfart en kald skulder fra henne. Om det er for å begrense antall pasienter i en hektisk hverdag for legen eller om hun faktisk tror det er til det beste for pasienten vet jeg ikke. Du er uheldig hvis hun svarer telefonen. De andre i resepsjonen viser veldig bra service, så det er synd sjefssykepleieren ødelegger.

Hvis jeg skal la tvilen komme meg til gode så har han kanskje bare for mye å gjøre og at det ikke skotter på kunnskapen og interessen.

Jeg har latt han få for mange sjanser, men nå er tålmodigheten min slutt og har funnet en ny lege. Håper den er bedre.

Mitt råd er å finne en annen lege.

Hyggelig, empatisk og tillitsfull

Fornøyd med han som fastlege.Rett på sak og har både humor, beroliger og kommuniserer tydelig når en spesialist må følge opp. Føler meg ivaretatt både av han og jentene i resepsjon .

I tidsnød

Har presset skjema og gjennomgående lite tilgjengelig, og man kan få 5 minutters konsultasjon om noen dager ved behov! Virker uoppmerksom, lite interessert, lite løsningsorientert og jeg var usikker på om han hørte etter hva jeg sa. Etter mye problemer så har jeg nå endelig skiftet fastlege

En lege man bare kan elske

Har brukt erik nymoen i flere år, han hjalp meg igjennom 3 kne operasjoner og en bedre oppfølgning skal man lete virkelig lenge etter. Er utrolig glad i denne legen og annbefaler han til alle, han tar saken på alvor!

Jeg bor i Oslo, men jeg bytter ikke!
Dette er en lege du kan snakke om andre ting enn nødvendigvis en kneskade!

Faglig dyktig og bryr seg om sine pasienter

Erik Nymoen er en veldig dyktig lege. Jeg føler han følger opp og tar seg tid til å lytte til pasienten. Alle prøver som blir tatt til diagnose er stilt viser at han bryr seg. Beste legen jeg har hatt :-)