Erik Nymoen

Tlf: 67 80 47 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Erik Nymoen er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Erik Nymoen

En fantastisk fastlege

Jeg har byttet fastlege fordi jeg følte meg lite viktig og nærmest i veien fordi jeg tok opp legens tid. Men Erik tar meg alltid seriøst og er flink til å balansere både det å gi et lite ekstra dytte når det trengs og å stoppe meg når jeg selv kanskje ikke helt ser begrensningene mine selv. Jeg opplever at han har et ønske om å hjelpe meg og at han gjør alt han kan for å finne løsninger. Alt i alt har jeg ikke annet å si enn at det er sånne som Erik alle skulle hatt som fastlege. Rolig, trygg og god til å lytte og å stille gode spørsmål.

Styr unna

Jeg har en sykdom som Erik ikke har tatt og fremdeles ikke tar alvorlig i det hele tatt. Problemet med min sykdom er at den ikke "står i legeboka" og derfor "ikke finnes."

Jeg har vært veldig syk det siste året der jeg har tatt utallige tester på sykehus. Selv om jeg oppfyller kriteriene til en diagnose vil han ikke sette diagnose.

Han gjør all papirarbeid (eks. henvisninger) i møte slik at det er lite tid til annet.

Han "nekter" å sende legeerklæring og diverse dokumenter elektronisk til NAV. Forklaringen er at det er tungvint og tidkrevende system.

Ifbm en henvisning til et sykehus var det mangefulle opplysninger slik at han måtte gjøre det om igjen. Han svarte at det ville være mye jobb og at hvis han gjorde det på kveldstid så måtte han fakturere meg. Så vi avtalte et møte på kontoret. Han hadde glemt hele avtalen og sa at det ville ta lengre tid enn de 20 min vi hadde satt av slik at vi måtte avtale nytt møte!

Han er imidlertid flink til å prate og utgir seg for å være en dyktig lege.

Når det gjelder mottaket så er det en sykepleier som jobber i resepsjonen som fungerer som ansvarlig for mottak av pasienter. Opplever at hun selv prøver å fungere som lege. Har ofte erfart en kald skulder fra henne. Om det er for å begrense antall pasienter i en hektisk hverdag for legen eller om hun faktisk tror det er til det beste for pasienten vet jeg ikke. Du er uheldig hvis hun svarer telefonen. De andre i resepsjonen viser veldig bra service, så det er synd sjefssykepleieren ødelegger.

Hvis jeg skal la tvilen komme meg til gode så har han kanskje bare for mye å gjøre og at det ikke skotter på kunnskapen og interessen.

Jeg har latt han få for mange sjanser, men nå er tålmodigheten min slutt og har funnet en ny lege. Håper den er bedre.

Mitt råd er å finne en annen lege.

Hyggelig, empatisk og tillitsfull

Fornøyd med han som fastlege.Rett på sak og har både humor, beroliger og kommuniserer tydelig når en spesialist må følge opp. Føler meg ivaretatt både av han og jentene i resepsjon .

I tidsnød

Har presset skjema og gjennomgående lite tilgjengelig, og man kan få 5 minutters konsultasjon om noen dager ved behov! Virker uoppmerksom, lite interessert, lite løsningsorientert og jeg var usikker på om han hørte etter hva jeg sa. Etter mye problemer så har jeg nå endelig skiftet fastlege

En lege man bare kan elske

Har brukt erik nymoen i flere år, han hjalp meg igjennom 3 kne operasjoner og en bedre oppfølgning skal man lete virkelig lenge etter. Er utrolig glad i denne legen og annbefaler han til alle, han tar saken på alvor!

Jeg bor i Oslo, men jeg bytter ikke!
Dette er en lege du kan snakke om andre ting enn nødvendigvis en kneskade!

Faglig dyktig og bryr seg om sine pasienter

Erik Nymoen er en veldig dyktig lege. Jeg føler han følger opp og tar seg tid til å lytte til pasienten. Alle prøver som blir tatt til diagnose er stilt viser at han bryr seg. Beste legen jeg har hatt :-)

Trygg og omsorgsfull lege

Dr. Nymoen er en fantastisk god lege. Han tar deg på alvor, og gjør alt han kan for å finne ut av hva som feiler deg. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt hos han som pasient, og føler meg veldig trygg. Han er god til å lytte, og flink til å fortelle. Han er også veldig omsorgsfull og veldig hyggelig.

Rolig og dyktig lege

Triveds god med Erik som lege. Han var trygg, rolig og kunnskapsrik.

Likte godt stilen og tilnæringen hans. Byttet når jeg flyttet fra Bærum, men var storfornøyd med

Tillitsfull, men med forbedringspotensiale?

Har full tillit til legen når det gjelder fysiske plager, men litt usikker på om han ivaretar psyken min...
Jeg er elendig på kommunikasjon, og vi er visst litt like...Jeg kan si A, men når han ikke følger opp med spørsmål, blir det med det...Min feil. Jeg tror han kan være en god lytter, og har sikkert noen gode råd å bidra med også...
Men med det store skrivebordet mellom oss, mister jeg helt evnen til å kommunisere...- og det gjør visst han også...

Kanskje en ide med ommøblering?

Men full tillit som sagt med vondter som kan settes plaster på :-)

En lege du kan stole på

Får alltid time når jeg har behov får det. Erik tar seg god tid og er flink til å lytte. Flink til å følge opp.

Til å stole på, følger opp og viser empati

God til å lytte og god til å informere og gi tilbakemeldinger

En lege som "følger opp" pasienten

Den beste fastlegen jeg kjenner til. Meget samvittig og hyggelig fastlege som også hører på pasientens synspunkter og meninger.

En lege som følger opp pasientene

En lege som følger opp pasienten slik en fastlege er ment å fungere. Lytter og finner løsninger. Sender videre til spesialist ved behov.