Bærumsklinikken AS

Brodtkorbsgate 7 1338 Sandvika

Siste vurderinger av Bærumsklinikken AS

Dyktig!

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

Vibeke er utrolig dyktig, og er flink til å lytte. Hun har glimt i øyet, og får meg til å slappe av når jeg er hos legen. Anbefales på set varmeste.

hører ikke på meg, ikke fornøyd, bytter

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

jeg hadde Løvdal i flere år. da hun var på permisjon likte jeg vikaren Line Syvertsen bedre--hun tilskrev sobril og jeg fikk god effekt og lindring.
hun nektet å gi meg noe annet for angst enn antidepressiva.
hun nektet å gi meg sobril. direkte sitat "de dårligste legene skriver ut sobril."
hun nektet å gi meg sovepiller--kun melatonin--selv om jeg tracket søvnen min i flere måneder med appen "Sleep Cycle", hvor det viser 5-6 timers søvn i snitt, og viste henne resultatene under konsultasjon med henne.
hun lo da jeg påsto at barnevernet og eks-kona lyver til nav om meg og var uinteressert i å høre noe mer om det--bv-saken er grunnen til mye av angsten min.
jeg jobber som senior utvikler, har bachelorgrad og leser mye, særlig om medisiner, og Løvdal likte ikke at jeg stilte kritiske spørsmål til hennes vurderinger og virket uinteressert i alternativer. direkte sitat: "de fleste pasienter kommer hit for å høre og følge mitt råd".
jeg byttet idag til en lege i Asker, som har fått bra kritikk og tilsynelatende mye bedre enn alle andre tilgjengelige leger der: Dela Kamyab.
krysser fingrene.

'all-vitende autoritetsfigur'

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

Hørte ikke på meg som pasient, så meg ikke, og tok sine egne forutinntatte beslutninger som påvirket meg og min psyke. I tillegg til min familie/pårørende. Lyttet fortsatt ikke, enda jeg prøvde gjentatte ganger å forklare hvorfor jeg var kommet.
Byttet fastlege samme dag.

Ikke tilgjengelig

Lege: Anne-Line Jorsett Skrevet

Vet ikke hvem som styrer dette kontoret, men dårlig er det. Viktigst er nok stengetider og lunch. Det er dessuten nesten umulig å komme frem på telefon, har selv sett at kontorpersonalet gir blaffen i telefonen når den ringer og ringer. For Jorsett synes det viktigste å ikke være tilstede og å gjøre seg utilgjengelig. Vikarene er bedre.

Styr unna

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Jeg har en sykdom som Erik ikke har tatt og fremdeles ikke tar alvorlig i det hele tatt. Problemet med min sykdom er at den ikke "står i legeboka" og derfor "ikke finnes."

Jeg har vært veldig syk det siste året der jeg har tatt utallige tester på sykehus. Selv om jeg oppfyller kriteriene til en diagnose vil han ikke sette diagnose.

Han gjør all papirarbeid (eks. henvisninger) i møte slik at det er lite tid til annet.

Han "nekter" å sende legeerklæring og diverse dokumenter elektronisk til NAV. Forklaringen er at det er tungvint og tidkrevende system.

Ifbm en henvisning til et sykehus var det mangefulle opplysninger slik at han måtte gjøre det om igjen. Han svarte at det ville være mye jobb og at hvis han gjorde det på kveldstid så måtte han fakturere meg. Så vi avtalte et møte på kontoret. Han hadde glemt hele avtalen og sa at det ville ta lengre tid enn de 20 min vi hadde satt av slik at vi måtte avtale nytt møte!

Han er imidlertid flink til å prate og utgir seg for å være en dyktig lege.

Når det gjelder mottaket så er det en sykepleier som jobber i resepsjonen som fungerer som ansvarlig for mottak av pasienter. Opplever at hun selv prøver å fungere som lege. Har ofte erfart en kald skulder fra henne. Om det er for å begrense antall pasienter i en hektisk hverdag for legen eller om hun faktisk tror det er til det beste for pasienten vet jeg ikke. Du er uheldig hvis hun svarer telefonen. De andre i resepsjonen viser veldig bra service, så det er synd sjefssykepleieren ødelegger.

Hvis jeg skal la tvilen komme meg til gode så har han kanskje bare for mye å gjøre og at det ikke skotter på kunnskapen og interessen.

Jeg har latt han få for mange sjanser, men nå er tålmodigheten min slutt og har funnet en ny lege. Håper den er bedre.

Mitt råd er å finne en annen lege.