Bærumsklinikken AS

Tlf: 67 80 47 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Bærumsklinikken AS

Dyktig

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

Vibeke er utrolig dyktig, og tar seg god tid til pasientene sine. Jeg føler jeg er i trygge hender hos Vibeke, og at hun vil det beste for meg. En av de beste legene jeg har hatt!

Blir ikke hørt

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

Jeg byttet til Løvdal da min gamle lege gikk av med pensjon. Valgte henne utfra de positive tilbakemeldingene hun har fått på denne siden. Har nå vært hos henne i noen år.
Er ikke ofte syk og har sjeldent behov for å oppsøke henne, men de få gangene jeg har vært der har jeg aldri følt at hun har sett meg, eller tatt plagene mine alvorlig. Hun undersøker, og lar det ligge dersom hun selv ikke har en konklusjon på hva som feiler meg, blir ikke videresendt til spesialist. Men får beskjed om å oppsøke henne igjen dersom plagene skulle forverre seg. Føler at man bare går i en sirkel med henne.

Jeg trenger en lege som tar meg seriøst, søker hjelp der h*n står fast, finner ut av problemet, løser det slik at jeg kan fungere normalt og slippe å oppsøke legen gang på gang med samme problem uten å komme frem til noen løsning.
For meg ble ikke dette den rette legen.

En fantastisk fastlege

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Jeg har byttet fastlege fordi jeg følte meg lite viktig og nærmest i veien fordi jeg tok opp legens tid. Men Erik tar meg alltid seriøst og er flink til å balansere både det å gi et lite ekstra dytte når det trengs og å stoppe meg når jeg selv kanskje ikke helt ser begrensningene mine selv. Jeg opplever at han har et ønske om å hjelpe meg og at han gjør alt han kan for å finne løsninger. Alt i alt har jeg ikke annet å si enn at det er sånne som Erik alle skulle hatt som fastlege. Rolig, trygg og god til å lytte og å stille gode spørsmål.

hører ikke på meg, ikke fornøyd, bytter

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

jeg hadde Løvdal i flere år. da hun var på permisjon likte jeg vikaren Line Syvertsen bedre--hun tilskrev sobril og jeg fikk god effekt og lindring.
hun nektet å gi meg noe annet for angst enn antidepressiva.
hun nektet å gi meg sobril. direkte sitat "de dårligste legene skriver ut sobril."
hun nektet å gi meg sovepiller--kun melatonin--selv om jeg tracket søvnen min i flere måneder med appen "Sleep Cycle", hvor det viser 5-6 timers søvn i snitt, og viste henne resultatene under konsultasjon med henne.
hun lo da jeg påsto at barnevernet og eks-kona lyver til nav om meg og var uinteressert i å høre noe mer om det--bv-saken er grunnen til mye av angsten min.
jeg jobber som senior utvikler, har bachelorgrad og leser mye, særlig om medisiner, og Løvdal likte ikke at jeg stilte kritiske spørsmål til hennes vurderinger og virket uinteressert i alternativer. direkte sitat: "de fleste pasienter kommer hit for å høre og følge mitt råd".
jeg byttet idag til en lege i Asker, som har fått bra kritikk og tilsynelatende mye bedre enn alle andre tilgjengelige leger der: Dela Kamyab.
krysser fingrene.

'all-vitende autoritetsfigur'

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

Hørte ikke på meg som pasient, så meg ikke, og tok sine egne forutinntatte beslutninger som påvirket meg og min psyke. I tillegg til min familie/pårørende. Lyttet fortsatt ikke, enda jeg prøvde gjentatte ganger å forklare hvorfor jeg var kommet.
Byttet fastlege samme dag.

Ikke tilgjengelig

Lege: Anne-Line Jorsett Skrevet

Vet ikke hvem som styrer dette kontoret, men dårlig er det. Viktigst er nok stengetider og lunch. Det er dessuten nesten umulig å komme frem på telefon, har selv sett at kontorpersonalet gir blaffen i telefonen når den ringer og ringer. For Jorsett synes det viktigste å ikke være tilstede og å gjøre seg utilgjengelig. Vikarene er bedre.

Styr unna

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Jeg har en sykdom som Erik ikke har tatt og fremdeles ikke tar alvorlig i det hele tatt. Problemet med min sykdom er at den ikke "står i legeboka" og derfor "ikke finnes."

Jeg har vært veldig syk det siste året der jeg har tatt utallige tester på sykehus. Selv om jeg oppfyller kriteriene til en diagnose vil han ikke sette diagnose.

Han gjør all papirarbeid (eks. henvisninger) i møte slik at det er lite tid til annet.

Han "nekter" å sende legeerklæring og diverse dokumenter elektronisk til NAV. Forklaringen er at det er tungvint og tidkrevende system.

Ifbm en henvisning til et sykehus var det mangefulle opplysninger slik at han måtte gjøre det om igjen. Han svarte at det ville være mye jobb og at hvis han gjorde det på kveldstid så måtte han fakturere meg. Så vi avtalte et møte på kontoret. Han hadde glemt hele avtalen og sa at det ville ta lengre tid enn de 20 min vi hadde satt av slik at vi måtte avtale nytt møte!

Han er imidlertid flink til å prate og utgir seg for å være en dyktig lege.

Når det gjelder mottaket så er det en sykepleier som jobber i resepsjonen som fungerer som ansvarlig for mottak av pasienter. Opplever at hun selv prøver å fungere som lege. Har ofte erfart en kald skulder fra henne. Om det er for å begrense antall pasienter i en hektisk hverdag for legen eller om hun faktisk tror det er til det beste for pasienten vet jeg ikke. Du er uheldig hvis hun svarer telefonen. De andre i resepsjonen viser veldig bra service, så det er synd sjefssykepleieren ødelegger.

Hvis jeg skal la tvilen komme meg til gode så har han kanskje bare for mye å gjøre og at det ikke skotter på kunnskapen og interessen.

Jeg har latt han få for mange sjanser, men nå er tålmodigheten min slutt og har funnet en ny lege. Håper den er bedre.

Mitt råd er å finne en annen lege.

Den beste legen jeg har/har hatt

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

Ser på pasienten mer enn pc,n.Tar seg god tid til hver enkelt pasient.En man føler seg komfortabel og trygg med.Gjør alt hun kan for pasienten

Effektiv og hyggelig

Lege: Anne-Line Jorsett Skrevet

Har hatt Anne-Line som fastlege i over 10 år og er godt fornøyd. De gangene jeg har hatt behov for å oppsøke lege har jeg fått time samme dag eller neste dag.
Helsesekretærne styrer nok timebestillingene så det er nok deres fortjeneste at jeg har sluppet å vente lenge på timeavtale.
Jeg har raskt fått diagnose eller hvis nødvendig, blitt henvist videre til utredning eller behandling hos spesialist.

Hyggelig, empatisk og tillitsfull

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Fornøyd med han som fastlege.Rett på sak og har både humor, beroliger og kommuniserer tydelig når en spesialist må følge opp. Føler meg ivaretatt både av han og jentene i resepsjon .

I tidsnød

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Har presset skjema og gjennomgående lite tilgjengelig, og man kan få 5 minutters konsultasjon om noen dager ved behov! Virker uoppmerksom, lite interessert, lite løsningsorientert og jeg var usikker på om han hørte etter hva jeg sa. Etter mye problemer så har jeg nå endelig skiftet fastlege

Proff og bra

Lege: Anne-Line Jorsett Skrevet

Dr. Jorsett er høflig og imøtekommende. Hun lytter til problemet først og kommer med sin vurdering etterpå, før hun involverer og diskuterer hva som kan være beste løsning. Leser av noen andre vurderinger at hun skal være arrogant, noe jeg ikke støtter. Det er ikke slik at å dele sin faglige kunnskap og ha proffesjonell integritet er arroganse, snarere en trygg forsikring om at hun bryr seg om kvalitet.

Jeg er enig at de har kort åpningstid på klinikken og at ventetiden på venterommet kan være en påminnelse om for trang planlegging.

En lege man bare kan elske

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Har brukt erik nymoen i flere år, han hjalp meg igjennom 3 kne operasjoner og en bedre oppfølgning skal man lete virkelig lenge etter. Er utrolig glad i denne legen og annbefaler han til alle, han tar saken på alvor!

Jeg bor i Oslo, men jeg bytter ikke!
Dette er en lege du kan snakke om andre ting enn nødvendigvis en kneskade!

Faglig dyktig og bryr seg om sine pasienter

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Erik Nymoen er en veldig dyktig lege. Jeg føler han følger opp og tar seg tid til å lytte til pasienten. Alle prøver som blir tatt til diagnose er stilt viser at han bryr seg. Beste legen jeg har hatt :-)

Trygg og omsorgsfull lege

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Dr. Nymoen er en fantastisk god lege. Han tar deg på alvor, og gjør alt han kan for å finne ut av hva som feiler deg. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt hos han som pasient, og føler meg veldig trygg. Han er god til å lytte, og flink til å fortelle. Han er også veldig omsorgsfull og veldig hyggelig.

Ikke fornøyd

Lege: Anne-Line Jorsett Skrevet

Hun er ikke flink å lytte, stopper meg hver gang eg vil si noe opplever hennne som svært overlegen.
Og presser meg med faktura hvis eg ikke betaler så kan eg ikke komme en gang til og dette har eg aldri opplevt med noen lege før er meget skuffet over denne legen.

Rolig og dyktig lege

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Triveds god med Erik som lege. Han var trygg, rolig og kunnskapsrik.

Likte godt stilen og tilnæringen hans. Byttet når jeg flyttet fra Bærum, men var storfornøyd med

Ofte borte, arrogant og uinteressert.

Lege: Anne-Line Jorsett Skrevet

Jeg var hennes pasient i mange år, men hun var sjelden der. Og det var like greit, for alle vikarene var til større hjelp enn det hun var. Hun husket ingenting fra gang til gang, viste liten forståelse og evne til å lytte. Dårlige kunnskaper om min sykdom og vilje til å sette seg inn i den, førte til få konkrete tiltak og lite effektiv behandling. Jeg gikk som oftest motløs derifra, følte meg nesten mistrodd og tråkket på. Hun fremsto som arrogant og uinteressert. Også var det lang ventetid for å få time, og lang ventetid på kontoret. Jeg er veldig glad for å ha skiftet lege! Av positive ting kan jeg nevne; hyggelige folk i resepsjonen og pene lokaler.

Vennlig og seriøs

Lege: Vibeke Løvdal Skrevet

Vibeke er den beste fastlegen jeg har hatt. Veldig synd at hun er i permisjon (spesialisering). Line Syvertsen er hennes vikar tom oktober 2015. Håper hun kommer tilbake.

Tillitsfull, men med forbedringspotensiale?

Lege: Erik Nymoen Skrevet

Har full tillit til legen når det gjelder fysiske plager, men litt usikker på om han ivaretar psyken min...
Jeg er elendig på kommunikasjon, og vi er visst litt like...Jeg kan si A, men når han ikke følger opp med spørsmål, blir det med det...Min feil. Jeg tror han kan være en god lytter, og har sikkert noen gode råd å bidra med også...
Men med det store skrivebordet mellom oss, mister jeg helt evnen til å kommunisere...- og det gjør visst han også...

Kanskje en ide med ommøblering?

Men full tillit som sagt med vondter som kan settes plaster på :-)