Peter Edison

Tlf: 22 41 41 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Peter Edison er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Peter Edison

Beste fastlegen

Peter er beste fastlegen jeg har hatt. Har stor tiltro til kompetansen, alltid presis, tillitvekkende, forklarende og grundig.

Hyggelig fastlege kontor.

Tar seg tid, og hører etter.

Er vanligvis ikke en som skriver anmeldelser, men denne legen fortjener noen gode ord. Jeg har vært hos Edison i flere år nå, og har vært veldig fornøyd. Han er dyktig, tar seg tid, og hører på hva jeg har å si uten å avbryte (noe andre leger jeg har møtt ikke er så flinke til). Han har også humor, og orden i sakene.
Jeg måtte bytte fastlege på grunn av flytting til en annen by, men hadde aldri byttet om jeg ikke måtte.

Trygg og empatisk

Jeg har bare positive ting å si om Peter som fastlege. Han er lyttende, empatisk og trygg, men også effektiv og løsningsorientert. Han er ikke en lege som pøser på med medisiner, noe jeg synes er bra. Har hatt andre leger som har skrevet ut vanedannende piller i "hytt og pine".

Jeg har slitt en del med angst og depresjon, og jeg opplever ham som veldig forståelsesfull og støttende på det. Han spør gode spørsmål, og jeg føler at han er opptatt av at vi sammen skal komme fram til hva som er god hjelp for meg. Han tilbudte for eksempel å ha møte på legekontoret sammen med NAV, noe jeg opplevde som en stor hjelp i en tøff periode.

Er forøvrig godt fornøyd med Centrum fastlegegruppe, har hatt fastlege der i ca 10 år til sammen. Dersom min fastlege ikke er tilgjengelig og det haster, får jeg alltid time hos en av de andre legene ved senteret, gjerne samme dag.

Nei,vet du hva

Våren 2016 var jeg plaget av smerter i venstre side av brystet. Jeg er 64 år og er og har vært i full jobb i 43 år. Valgte da Edison som min fastlege siden den jeg hadde har gått av med pensjon. Flere av de jeg kjenner mente da at denne centrum .fastlegegruppen var ok og han var den eneste som var ledig for å ta flere pasienter.
Jeg gikk da til han og ville ha en undersøkelse av smerter i brystet, en undersøkelse av skjoldbrukskjertelen som jeg fikk operert halvparten av for en del år siden. Jeg kjente på det tidspunktet noe ubehag og siden legen som operert dette tidligere hadde sagt at jeg burde undersøke dette da det godt kan være at jeg måtte fjerne hele kjertelen etter noen år hvis den sluttet å produsere hormoner. Tilstanden blir også kalt struma. I tillegg hadde jeg en arvelig deformasjon av ringfingeren på venstre hånd. Deformasjonen virker på den måten at det legges talg på senene og fingeren bøyes. I mitt tilfelle 90 grader innover. Edison sendte meg til kardiologen som var en god ting. Der fant vi ut at det ikke var noe galt med hjertet , men at problemet var i en muskel i brystet. Han sendte meg også til ultralyd. Der ble jeg undersøkt og damen sa at hun skulle gi beskjed til Edison at det kan være lurt å se litt nøyere på min kjertel. Ring fingeren som plager min hele venstre arm fikk jeg beskjed av Edison "dette får du ordne opp i selv" ?????. Jeg fikk heller ingen tilbakemeldinger angående undersøkelser. Ringfingeren og venstre armen sliter jeg med enda.

En virkelig "fastlege" ("huslege")

En usedvanlig hyggelig, flink og omtenksom lege som jeg stoler fullt ut på og har meget god kontakt med.

Personalet, resepsjon og de som tar prøver etc. er veldig hyggelige og effektive.

En meget god forkjølelseslege!

Nærmere kommentar ubehøvelig..
Peter var bra frem til jeg ble alvorlig syk! Når det ikke lenger var snakk om sykemeldinger, henvisninger og lignende saker, så hadde han veldig lite å stille opp med!

Den beste legen jeg har hatt i Norge

Peter er en utrolig hyggelig lege fra USA.

Jeg har gått til han i ca. 9 år og han har vært en solid støtte for meg gjennom en lang periode med dårlig helse. Det virker som han har all tiden i verden for meg og er veldig omsorgsfull og god til å lytte.

Kontoret er litt stusselig og damene som jobber der er ikke snille men det gjør meg ingenting. Det er viktigst å ha en god lege.

Hyggelig, men...

Stor forbedringspotensiale som bla. :
-Empati for de trengende
-Holde oversikt over de få pasienter som har et lengre journal/Hva er blitt gjort/ikke gjort
-Ikke avslå når en lidende pasient bestiller ny time

Listen er lang.

Jeg er ikke imponert!

Midt på treet..

Jeg hadde Peter som fastlege i ca. tre år. Jeg vil vurdere han som midt på treet. Jeg har vært hos han en to-tre ganger med influensa og bronkitt, og da har det ikke vært noe spesielt å sette fingeren på, bortsett fra at det alltid er lang ventetid og forsinkelser på legekontoret. For ca. et halvt år siden fikk jeg hjerteproblemer. Peter hadde da permisjon, og jeg opplevde da å bli en "kaste-ball" mellom flere av de andre legene på huset. For meg var dette en vanskelig periode, og jeg synes ikke at jeg har fått god nok oppfølging i etterkant av dette. Jeg har heller ikke hørt noe fra Dr. Edison i ettertid etter at han kom tilbake i jobb, men sånn er det vel når man blir et samlebånds produkt..

Var bra en gang.......

Lei av legeyrket? Empati, ikke firkantete er ordet. Man ber ikke om medisiner, særskilt for smerter ved svært smertepreget sykdom uten videre. La ikke andres misbruk ødelegges for oss andre.

Meget dyktig

en meget hyggelig lege som er flink til å finne ut hva som er galt. alltid positivt innstilt

en lege som kan anbefales til andre

Fantastisk lege, forferdelig klinikk

Peter er en bra særdeles sympatisk og hyggelig mann. Han tar meg alltid på alvor, gjør grundige undersøkelser og jeg føler meg alltid trygg på hans vurderinger.

Selve kontoret, med sine legesekretærer dog, er helt forferdelig. Damene bak skranken er frekke, usympatiske og vanskelige å ha med å gjøre. Det er alltid vanskelig å komme gjennom på telefon og de ringer ikke alltid tilbake.

Peter er i permisjon, og vikaren hans passer dessverre kontoret godt.

Dyktig!

Alltid god hjelp å få av Edison. Faglig dyktig og hyggelig. Han er en lege som virkelig hører på hva man sier. Jeg byttet fra Edison til en ny fastlege pga flytting, men etter å ha vært hos min nye fastlege forstår jeg at jeg må bytte tilbake til Edison. Og heller kjøre langt. Jeg kan trygt anbefale Edison til andre!

Var bra en gang...

Har hatt Peter som fastlege siden han startet hos CFG. Han pleide å være grundig, hyggelig og behjelpelig, men så fikk han altfor mange pasienter også virket det som om han ble lei av legeyrket. Dessverre så kunne man merke dette tydelig og alt ble veldig samlebåndpreget, samt at han ofte glemte ting og slurvet med papirarbeid. Hadde man mere enn en plage, så måtte man bestille ny time. Nå har han tatt et år permisjon og jeg håper han kommer tilbake sterkere. Jeg valgte i den forbindelse å bytte lege, som jeg har tenkt på lenge.
Når det gjelder legesekretærene, så bærer de voldsomt preg av en dårlig bedriftskultur. Uhøflige og lite behjelpelige. Tror de hadde hatt veldig godt av et kurs i kundeservice og mellommenneskelighet. Ellers pleier det å være vanskelig å komme igjennom på telefon, samt at det tar ofte veldig lang tid å få time.

Veldig bra

Empatisk, tar pasienten på alvor. Ekstremt god til å forklare - veldig pedagogisk, har stor entusiasme for at pasienten får en grundig forklaring. Er svært god på oppfølging; jeg opplevde at han til og med ringte meg da jeg havnet på sykehus i USA.

Meget dyktig

Meget dyktig og behgelig lege, også for barna våre (som delvis har legeskrekk etter noen ubehagelige tester da de var svært små - hos en annen lege). Tar seg tid, lytter og snakker med pasientene! Ikke redd for å henvise til spesialister dersom han er usikker. Anbefales for store og små!!

Flotters lege

Jeg har han ikke som fastlege men han tok over pasientene til fastlegen min da han var på ferie.

Jeg har slitt med smerter i foten i flere år. Jeg har stort sett gitt opp på truen når det kommer til leger og dems kompetanse men Peter Edison var fantastisk!
Jeg fortalte han hvor lenge jeg har hatt smerter. Han så på foten og jeg fortalte han hva tidligere leger har gjort da jeg fortalte dem de samme.

Han er den første legen på 10 år som skjønte at det kunne være en betennelse og at det ikke vises på røngten! Etter så mange år er jeg ufattelig takknemlig på å få gjort noe med det! Jeg hadde bare et legebesøk med han men han var FANTATISK!!! Evig takknemlig for hjelpen jeg fikk av han!

Veldig bra!

Jeg er svært kresen ift leger - men denne er jeg svært fornøyd med. Jeg er ikke mye syk, men liker å bli tatt på alvor og lyttet til når det er noe - her er denne legen uovertruffen. Var lettere å få time hos før (kanskje
"for mange" har oppdaget at han er en god fastlege....)

Så som så

Etter gjentatte besøk hos Peter fikk sønnen min reseptbelagt allergimedisin Dette på bakgrunn i at moren mener han er allergisk, mot hva er det ingen som vet. Men dette er noe en lege burde greie å gjennomskue. At en treåring har litt lett hoste er ikke unormalt når han går i barnehage. Ingen tester eller undersøkelser, kun morens vurdering. Dette er ikke holdbart!

grundig lege

Grundig lege med god empati. Responsiv og kunnskapsrik. Følger meget godt opp.