Peter Edison

Rosenkrantz' gate 21 0160 Oslo
Peter Edison er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Peter Edison

Strålende fornøyd

Peter er den beste legen jeg har hatt. Han fremstår kunnskapsrik og har ved flere anledninger gitt meg god hjelp.

Trygg og empatisk

Jeg har bare positive ting å si om Peter som fastlege. Han er lyttende, empatisk og trygg, men også effektiv og løsningsorientert. Han er ikke en lege som pøser på med medisiner, noe jeg synes er bra. Har hatt andre leger som har skrevet ut vanedannende piller i "hytt og pine".

Jeg har slitt en del med angst og depresjon, og jeg opplever ham som veldig forståelsesfull og støttende på det. Han spør gode spørsmål, og jeg føler at han er opptatt av at vi sammen skal komme fram til hva som er god hjelp for meg. Han tilbudte for eksempel å ha møte på legekontoret sammen med NAV, noe jeg opplevde som en stor hjelp i en tøff periode.

Er forøvrig godt fornøyd med Centrum fastlegegruppe, har hatt fastlege der i ca 10 år til sammen. Dersom min fastlege ikke er tilgjengelig og det haster, får jeg alltid time hos en av de andre legene ved senteret, gjerne samme dag.

Nei,vet du hva

Våren 2016 var jeg plaget av smerter i venstre side av brystet. Jeg er 64 år og er og har vært i full jobb i 43 år. Valgte da Edison som min fastlege siden den jeg hadde har gått av med pensjon. Flere av de jeg kjenner mente da at denne centrum .fastlegegruppen var ok og han var den eneste som var ledig for å ta flere pasienter.
Jeg gikk da til han og ville ha en undersøkelse av smerter i brystet, en undersøkelse av skjoldbrukskjertelen som jeg fikk operert halvparten av for en del år siden. Jeg kjente på det tidspunktet noe ubehag og siden legen som operert dette tidligere hadde sagt at jeg burde undersøke dette da det godt kan være at jeg måtte fjerne hele kjertelen etter noen år hvis den sluttet å produsere hormoner. Tilstanden blir også kalt struma. I tillegg hadde jeg en arvelig deformasjon av ringfingeren på venstre hånd. Deformasjonen virker på den måten at det legges talg på senene og fingeren bøyes. I mitt tilfelle 90 grader innover. Edison sendte meg til kardiologen som var en god ting. Der fant vi ut at det ikke var noe galt med hjertet , men at problemet var i en muskel i brystet. Han sendte meg også til ultralyd. Der ble jeg undersøkt og damen sa at hun skulle gi beskjed til Edison at det kan være lurt å se litt nøyere på min kjertel. Ring fingeren som plager min hele venstre arm fikk jeg beskjed av Edison "dette får du ordne opp i selv" ?????. Jeg fikk heller ingen tilbakemeldinger angående undersøkelser. Ringfingeren og venstre armen sliter jeg med enda.

En virkelig "fastlege" ("huslege")

En usedvanlig hyggelig, flink og omtenksom lege som jeg stoler fullt ut på og har meget god kontakt med.

Personalet, resepsjon og de som tar prøver etc. er veldig hyggelige og effektive.

En meget god forkjølelseslege!

Nærmere kommentar ubehøvelig..
Peter var bra frem til jeg ble alvorlig syk! Når det ikke lenger var snakk om sykemeldinger, henvisninger og lignende saker, så hadde han veldig lite å stille opp med!