Dagfinn Sverre Aarskog

Autorisasjon (2001)

Dagfinn Sverre Aarskog er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dagfinn Sverre Aarskog

Flink og saklig

Tar deg på alvor, avdramatiserer og leter etter den rette løsningen eller behandlingsmetoden

Score: lav

Jeg hadde Aarskog som fastlege i ca. halvannet år. Grunnen til at jeg beholdt ham så lenge, var at mine timer hos ham stort sett dreide seg om å få resepter og å ta faste blodprøver, som jeg må ta hver 8. uke p.g.a. medisinering mot artritt. Ofte lang ventetid, men de som tok blodprøvene var dyktige nok. Og Aarskog selv var arrogant og lite empatisk, men det kan jeg takle. Han anstrengte seg for å finne årsaken til diffuse magesmerter - og fant årsaken til disse. Han er sikkert faglig sterk. Når det er sagt, hadde han en lei tendens til å fnyse av andre leger og spesialisters uttalelser, og jeg opplevde det som særlig arrogant da han fnøs av min rheumatolog, som er en erfaren kvinne med betydelig fartstid i faget. Spikeren i kista kom da jeg fylte 25 og ble innkalt til å ta celleprøver som forebygging av livmorhalskreft. Mens undersøkelsen pågikk, bel jeg totalt ignorert. Han tok ingen hensyn til at GU-undersøkelser er ekstra belastende og at man føler seg veldig sårbar i denne situasjonen. Han skravlet heller om en eller annen fest som hadde vært i helgen med sin unge, kvinnelige resepsjonist/assistent, og var direkte upassende i språkbruken.

Millioner, ikke mennesker

Aarskog er typen som ser en klient i hvert menneske, heller enn et menneske
i hver klient. Varme, rause, omtenksomme leger strekker seg gjerne for å
bistå pasientene, men så har vi også dem som har gått inn i yrket for
penger, makt og status...

Ekstremt dårlig oppfølging!

Aarskog har vært min sønns fastlege i en periode, og makan til dårlig oppfølging har jeg aldri opplevd. Han fulgte ikke opp prøvesvar fra sykehuset med henvisning til behandling på sykehuset, og han ringte heller ikke tilbake på tross av mine gjentatte beskjeder.
Den andre legen på klinikken kunne dessverre heller ikike hjelpe oss, fordi han skulle spise lunsj. Vi fikk heldigvis hjelp fra lege i familien som sendte henvisning på dagen.
Elendig service og svært dårlig pasientomsorg, jeg ville heller dratt privat/på legevakt enn tilbake hit.

Ikke den mest sympatiske, men dyktig

Denne legen har en ganske høy terskel for å kategorisere noen som syk. Man kan få følelsen av å bli sett på som hypokonder hvis man ikke har helt klare skader/symptomer. Aarskog virker imidlertid faglig sterk og er ryddig selv om han kanskje ikke er spesielt sympatisk og empatisk.