Øydis Hana

Autorisasjon (2012)

Øydis Hana er en av 16 fastleger i Vestvågøy

Siste vurderinger av Øydis Hana

Blid, hyggelig, dyktig.

Overskriften gir i all hovedsak inntrykk av hvordan jeg opplever Hana som lege.
Førsteinntrykket: En lege som gir et fantastisk inntrykk av medmenneskelighet og faglige kunnskaper og som nok har det mest fantastiske smilet jeg hadde sett på en tid :-)

Etter en tid som fastlege: Fremdeles et meget hyggelig, snilt, varmt, smilende og dyktig menneske. Fremdeles et overveldende varmt og vakkert smil, oppriktig lyttende, tålmodig og våken :-) Prater og SER faktisk på pasienten i stedet for hva som er vanlig for mange.

Negativt: Tja.. Det fins sikkert noe jeg kunne ha nevnt men jeg er svært godt fornøyd med å ha henne som fastlege. Man skal ikke glemme at en lege man frivillig møter er veldig avhengig av de opplysninger en pasient kan gi..

Dytig på det meste men slett ikke alt

Alltid blid og vennlig. Kan være lang ventetid for å få time.
Dyktig og grundig lege virker det som, men kan etter min erfaring være litt vel rask til å "låse seg fast" i sin egen konklusjon - i stedet for å være åpen for at pasienten faktisk vet best hvilke plager han/hun har.
Så jeg vil vel si meget dyktig på det meste men slett ikke alt.
Men gir uansett et positivt inntrykk.

Den søte og snille legen :D

Hun stiller opp og engasjerer på de problemene som du kommer med, og har løsninger på å fiske det. Hun tar det rolig viss du er en person som ikke liker å gå til legebesøk. Hun har dessverre mange pasienter så vente tiden kan bli litt lang men når hun kommer å roper deg opp på vente rommet med ett smil om munnen så er det vert det :)

Sympatisk og snarrådig

Her føler man at man blir hørt, legen har flere løsninger på problemene, og fokuset ligger på hva pasienten sier. Legen kommer med unnskyldning hvis man må vente lenge, samt at man blir møtt og ønsket farvel på et hyggelig vis.