Per Kristian Opheim

Autorisasjon (2011)

Per Kristian Opheim er en av 58 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Per Kristian Opheim

Anbefales ikke

Har ikke hatt han i mer enn 6mnd som fastlege og endte opp med å bytte..
Følte at jeg ikke ble hørt, står på sitt om at det ikke finnes noe å gjøre for meg med cyste i kneet osv...
Måtte gå til en helt annen lege på et annet legekontor når jeg måtte ha hastetime fordi han ikke var på jobb fordi han hadde en annen jobb så han var borte i 2uker.
Er også endel forsinkelser, så man blir sittende lenge å vente før man kommer inn til legen.
Så anbefaler han ikke vist man virkelig vil bli hørt av legen.

Aldri ta han som din lege!!!!

Veldig uproft, jeg ringte dit å bestille time da jeg hadde diaré, men så fikk jeg et svar at " det ikke er noe å gjøre med det, bare drikk mye vann, legen er ikke tilstede for å kunne gi deg noe time"
Da spurte jeg om at jeg behøver sykemelding for jeg ik kan gå på skole når det blir så mange toalettbesøk!
Så sa hun at jeg kunne komme innom imorgen og hente. Dagen etter kom jeg, da fikk jeg svar fra en frekk ung dame i resepsjonen at legen nekte å skrive ut noe sykemelding for hun mente at da kan alle gjøre så for å kunne få fravær. Så sa hun at jeg kan få time om 18 dager. Så sa jeg at hvis diaréen gå over så behøver ik jeg noe legehjelp. Så sa hun at jeg kunne få time imorgen om jeg komme kl.8.
Resepsjonen er åpen og samme rom som venterom, så alle som satt der tittet på meg som om jeg er et romvesen. Jeg gråt og gråt da gikk derfra. Ingen har snakket til meg på den frekke måten som hun gjorde.
Dagen etter kom jeg kl.0800 og ventet. Etter 20 min så sa hun i resepsjonen ( samme damen som igår) at legen satt fast i kø, og kunne ikke komme tidligere enn om 2 timer. Jeg sa jeg kunne vente, for jeg allerede tatt fri fra skolen idag. Så sa hun at hun visste ikke om legen noen gang skulle dukke opp idag.
Etter det så forsto jeg at noe er galt, jeg møtte faktisk aldri min lege, og alt surt jeg fikk var fra en dame i skranken. Jeg visste inderlig ikk hvem jeg kunne snakket med/ klage til.
Det er sikkert mange som bare sier at de er syke for å få sykemelding, men det er nok IKKE ALLE, og i hvertfall ikke meg:-(
Jeg byttet fastlege selvfølgelig, jeg kunne ikke la dem tråkke mer på meg, kunne ikke la meg bli mer såret!

Anbefales IKKE!

Er Meget overrasket over hvordan å "behandle andre. Ingen medmenneskelighet. Overlegen. Høy på seg selv. Hilser ikke på deg. Hører ikke på hva du og andre sier, kjører kun sitt "eget opplegg. Forklarer ikke godt, tror du skal forstå med engang, og gjør du ikke det, så ser han bare på deg akkurat som om du er Helt Tett. Ikke å anbefale for noe "sårbare mennesker.

Forståelig at det er mange ledige plasser her hos dr. Opheim. Fortsetter han sånn, vil han ikke ha mange igjen på lista si.

Selve legekontoret anbefales heller IKKE, da det er INGEN SKJERMING for taushetsplikten for andre pasienter. Luka er til "høring for Alle som sitter på venteværelse.

"-sjokkert"

En av de bedre

Byttet mange fastleger pga. hyppige besøk hos legen pga. alvorlig diagnose. Jobber godt med denne legen. Heller ikke denne legen kan lese tanker som gjør at god dialog er essensielt. Får som regel legetime på dagen eller dagen etter. Også legesekretæren er usedvanlig god i sin jobb,svarer stort sett med en gang en ringer og treffer hver gang ved blodprøver. Har dog fri fredager, kan da ved akutt sykdom på dagtid bruke kollegaen. Dr Solberg

Føler meg som ett null på det legekontoret!

Alt blir helt upersonlig. Han ser ikke opp, ser ikke på meg når jeg kommer inn. Får ingen hjelp, og føler deg som en hypokonder. Litt respekt kan man vel forvente. Reiser ikke til legen for moro skyld, det er faktisk en grunn til at jeg går til lege. Har hatt brystkreft og forventer faktisk å få hjelp når jeg endelig kommer meg dit! Nå er det siste gang jeg har vært der. Måtte også reise til legevakt da de ikke hadde akkuttime.