Maren Gjerdåker
Kvinne, 51 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Hva som er bra:
Hun bruker veldig lang tid på meg, og er overhodet ikke opptatt av dataskjermen. Hun virker medisinsk stødig, og har en tone som røper at hun faktisk bryr seg om meg utover det en lege egentlig hadde trengt, og hun er i stand til å snakke om andre ting som måtte være relevant i livet mitt. Ikke alt er medisin-snakk, det er hverdagslig small-talk også, og det er faktisk gull verdt i en situasjon der man føler seg litt nervøs og redd - og det er det jo ofte at man er når man går til legen. Jeg er i alle fall det!
Hun tar ordet mitt på alvor, hun sitter ikke der med tvilende øyne og lurer på om jeg forteller sannheten. Hun tar også ønskene mine veldig på alvor hva angår medisinering og behandlinger, og hun er aldri ute etter å "ta" meg på noe. Hun er bare et ekstremt åpent, ærlig, omsorgsfullt og smart vesen, og jeg har ikke noe som helst å utsette på henne, verken som person eller lege. Jeg har ingen konstruktiv kritikk - det er ingenting å kritisere.
Jeg er dødsheldig som har henne til fastlege, og jeg hadde virkelig ikke vært der jeg var i dag uten henne. Hvis du leser dette, Maren - her har du fem stjerner, bare fordi man ikke kan gi deg seks.
Har bytta fastlege mange ganger, gjentatte ganger har jeg kommet til en håpløs lege som bare ser dumt på meg.
Maren er nydelig. Hun lytter, gjør det hun kan. Den beste jeg har hatt.
Vanskelig å komme gjennom på legekontoret, men hun har alltid god tid når jeg er hos henne.
Anbefales :)
Dette er en lege som lytter og vil pasientens beste. Tar seg god tid, er empatisk og forsøker å finne langsiktige løsninger som vil fungere for pasienten. Kan ta litt tid å få time, men trenger man akutt hjelp, får man hjelp samme dag eller dagen etter.