Herulf Einar Bjerke Torset

Autorisasjon (2002)

SiO Helse Telefonnummer22 85 33 0022 85 33 ...
Problemveien 9 / Holbergsgate 21 / Sandakerveien 116 0314 Oslo
Herulf Einar Bjerke Torset er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Herulf Einar Bjerke Torset

Beste fastlegen jeg har hatt!

Herulf er den første legen som har tatt meg på alvor når jeg har kommet med psykiske og fysiske plager, men spesielt psykisk. Når jeg kom til han med en dårlig mental helse, tok han meg på alvor med en gang og gjorde at jeg fikk startet med behandling hos psykolog raskt, noe som reddet meg. Han lytter, er empatisk og bruker tid på å bli kjent med deg. Jeg liker å bruke litt humor for å lette tunge tematikker, og Herulf er flink til å gjøre det på riktig måte uten at det går på bekostning av alvoret. Føler meg veldig trygg og godt ivaretatt hos Herulf, og jeg gruer meg aldri til en time hos han uansett om tematikken ikke alltid er like hyggelig, han får meg alltid til å smile. Anbefaler han til alle jeg kjenner!

Trygg og komfortabel lege

Veldig dyktig lege som har mye kunnskap og viser empati. Han er flink til å vise omtanke i tillegg til å være en behagelig lege.

Beste legen jeg har hatt

Herulf er den beste legen jeg har hatt. Tidligere har jeg unngått å snakke med leger, og ikke turt å bestille time på grunn av legeskrekk. Nå er jeg veldig komfortabel hos legen, bestiller time om jeg har enkle spørsmål og føler meg alltid godt ivaretatt.
Han kan absolutt være direkte og effektiv, men genuint opptatt av å hjelpe pasientene sine. Han strekker seg langt for å sikre at du får den hjelpen akkurat du trenger, og er full av omsorg. Absolutt en fantastisk lege jeg vil anbefale til alle. Både for psyisk og fysisk sykdom.

For kjapp.. merkelig at jeg må ofte vente så lenge for å komme inn

Han virker i grunn hyggelig og gjør det mest grunnleggende han skal og jeg får sykemelding hvis det trengs, men (som dessverre leger flest) tenker han ikke "ut av boksen". Jeg føler ikke at jeg får noe særlig hjelp med plagene mine. Jeg må si at det ofte føles som om han bagatelliserer plagene mine og prøver å bli kvitt meg så fort som mulig. Dette er spesielt irriterende siden jeg ofte må sitte og vente i minst 20-30 min for å komme inn, og har opplevd å måtte vente i venteværelset også nesten en time...

Den beste legen jeg har hatt

Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til leger, og vært en kasteball i systemet særlig innen psykisk helse. Herulf ordnet opp, og har fått meg inn i et passende behandlingsløp. Han sjekker opp med meg på timer som handler om andre ting, og hører om jeg fortsatt får den hjelpen jeg trenger. Han ser ting i sammenheng, og er konstruktiv. Selv om det er satt av 20 minutter så gjennomfører han de undersøkelser han trenger. Dette fører tidvis til forsinkelser for andre, men det synes jeg det er verdt.

Jeg skjønner ikke de som sier han er nedlatende eller dårlig til å kommunisere, men det er ikke snakk om langvarige samtaler med masse uttrykk for empati og sympati. Han bruker ikke tiden på å gå rundt grøten, men ordner heller så du får den hjelpen du faktisk trenger! Jeg har kommet til han i mine verste stunder, og han har taklet det på en betryggende måte.

Han er også flink til å håndtere legeskrekk og sprøyteskrekk, og forklarer nøye hva han skal om han vet du er nervøs. Han har også uttrykt at jeg skal komme til legen uavhengig av frykten min, for vi gjør ingenting jeg ikke er komfortabel med!

Alt i alt: Flink både på fysiske og psykiske aspekter av helse, og ser hele deg! tipp topp!