Marius Amundsen

Autorisasjon (2002)

Vestre Aker Legesenter Telefonnummer22 51 41 7122 51 41 ...
Tore Hals Mejdells vei 8 0751 Oslo
Marius Amundsen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marius Amundsen

Den beste legen jeg har hatt

Alltid lyttende, åpen for pasientens egen mening, rask til å rekvirere videre undersøkelser. Meget sympatisk

Anbefales!

Seriøs, tilgjengelig, hyggelig, uformell, imøtekommende, oppfølgende og grundig. Jeg er heldigvis ingen hyppig "gjest" hos ham men har uten unntak fått dette inntrykket gjennom de siste 6 årene hvor hele familien på 5 har hatt ham som fastlege. Har også fått formidlet samme inntrykk fra nær venn som er meget alvorlig syk og har ham som fastlege.

Lyttende, varm, tilstedeværende og medmenneskelig

Han er en tillitvekkende lege som er lett å ha en dialog med.Jeg kommer gjerne med egne forslag som blir tatt på alvor. Vi som pasienter har også mye å bidra med, så legene blir enda bedre. Det virker som han er en av dem som mottagelig for det

God lege som setter av tid til pasientene sine

Jeg har hatt fornøyelsen av å ha Marius som fastlege i en årrekke. Selv om jeg bor et godt stykke unna praksisen hans har jeg valgt å beholde ham fordi han alltid gir meg inntrykk av å ta årsaken til at jeg oppsøker ham på alvor. Han inngir faglig tillit og han er ærlig de gangene hans innsikt i situasjonen er begrenset. Mange leger behandler pasientene som om de var biler i en vaskehall der konsultasjonen aldri overskrider 5 minutter. Marius, derimot, gir meg all den tiden jeg trenger og svarer godt og grundig på alle spørsmål jeg måtte ha. Jeg er godt fornøyd med å ha ham som lege og har ingen planer om å bytte med det første.

Noe stresset, åpen for å tenke nytt og lett tilgjengelig.

Her må jeg si jeg har en noe annerledes opplevelse enn de andre vurderingene beskriver. Opplever han som lite tilstede, og tydelig stresset og usikker når samtalen går over i psykosomatikk eller rene psykiske utfordringer. Holder jeg samtalen kun på fysisk sykdom er han straks mer avslappet og flinkere til å holde øyekontakt (snakker jeg om depresjon o.l. sitter han og kikker stivt inn i pc'n). Ellers må jeg si han er svært samarbeidsvillig hva gjelder åpenhet for å tenke nytt, og lytter alltid til meg har jeg kommet frem til at jeg bør prøve en annen type medisin o.l. Synes bare dét er litt underlig at pasienten må komme frem til slike ting på egenhånd? Men alt i alt, midt på treet.