Svein Jarle Svendsen

Sentrum Legekontor -Tromsø

2012

Sentrum Legekontor -Tromsø Telefonnummer77 66 60 5077 66 60 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Killengreensgate 7 9008 Tromsø
Svein Jarle Svendsen er en av 72 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Svein Jarle Svendsen

"Senk forventningene dine"

Valgte doktor ut ifra hans unge alder og at det var ledige plasser hos ham. Tenkte at hos en ung energisk person med mye kunnskap kunne jeg følt meg trygg, men tok dessverre feil.
Hos denne doktor er ikke pasient i fokus, men samfunnsøkonomi også på bekostning av pasientens helse.
Jeg betaler selv for mine helsetjenester gjennom skatter men disse midler skal ikke brukes på meg men på doktor sine utvalgte.
Doktor mente jeg måtte senke forventningene mine angående diagnostikk,  henvisning til bildediagnostikk og til spesialist og behandling  da detter er unødvendige utgifter for helsevesenet når det gjelder meg.
Doktor mente at f.eks. MR vil mest sannsynnligvis ikke påvise årsaken til smertene.
Ingen diagnose i allerede 3 uker, kun  beskjed om å ta smertestillende.
Doktor mente jeg måtte  ha hatt smerter i minst 6 uker.
Bare fortsett med smertestillende, var beskjeden jeg fikk.
Istedenfor å konsentrere seg om pasientens helse var doktor  flink å fortelle om sine egne  erfaringer med smerter og at det gikk over av seg selv hver gang.
Legens plikt om å hjelpe pasienten var ikke tilstede i timen. Doktor tar ikke pasienten på alvor da kun en tidlig diagnostikk er en forutsetning for gode prognoser. At en lege er tilstede er ikke nok, jobben må han gjøre også.

God når alt går bra.

Gikk til Svein Jarle og hadde gode opplevelser. Effektiv og smilet på lur.
Når jeg fikk psykiske problemer, følte jeg derimot at han ikke hørte meg.
Jeg fikk litt sånn «klapp på skuldra» og det går over.
Byttet lege, og ble heldigvis tatt mer på alvor, av en lege med mer livserfaring/forståelse. Nå smiler livet igjen!

Stresset og usympatisk

Etter flytting til Tromsø byttet jeg til Svein Jarle Svendsen etter å ha lest gode ting om han her på legelisten. Dessverre ble jeg svært skuffet, og opplevde at ingenting stemmer.

Han er stresset, usympatisk og jeg følte aldri at jeg ble tatt på alvor. Han ser mer i pc-skjermen enn han ser på deg.

I tillegg er hans vikar, Sissel Gravrok, enda verre. Jeg har aldri følt meg mer utilpass hos en lege enn jeg gjorde på legebesøk hos henne. Jeg stusser også over at det ikke blir sendt ut melding til hans pasienter om at han skal være borte i ett år? Nei, nå har jeg satt meg på venteliste på en annen fastlege i byen - og jeg håper det går i orden.

Kort og godt: Finn en annen fastlege.

Klinisk lege

Han kan oppleves usympatisk, lite forståelsesfull og lite interessert i psykiske sammenhenger. Han er ellers en effektiv og god lege når det kommer til fysiske plager. Ingen gode evner til å håndtere folk som sliter følels messig og psykisk. Han er der for å hjelpe folk til å bli fysisk frisk eller bli bedre og det legges ikke skjul på. Anbefaler om du har psykiske problemer eller den sort, velg en annen lege. Han er ikke ondsinnet men folk er forskjellig.

Dyktig lege

Svein er en dyktig og effektiv lege. Veldig fornøyd å ha han som fastlege. Han er hyggelig og medmenneskelig. Flere leger skulle ha vært som han. Prøver blir fulgt opp og henvisninger når det er nødvendig. (veldig bra).+ Kort ventetid.
Mucho gracias Svein! :)

Anbefales! :)