Svein Jarle Svendsen

Tlf: 77 66 60 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Jarle Svendsen er en av 69 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Svein Jarle Svendsen

Stresset og usympatisk

Etter flytting til Tromsø byttet jeg til Svein Jarle Svendsen etter å ha lest gode ting om han her på legelisten. Dessverre ble jeg svært skuffet, og opplevde at ingenting stemmer.

Han er stresset, usympatisk og jeg følte aldri at jeg ble tatt på alvor. Han ser mer i pc-skjermen enn han ser på deg.

I tillegg er hans vikar, Sissel Gravrok, enda verre. Jeg har aldri følt meg mer utilpass hos en lege enn jeg gjorde på legebesøk hos henne. Jeg stusser også over at det ikke blir sendt ut melding til hans pasienter om at han skal være borte i ett år? Nei, nå har jeg satt meg på venteliste på en annen fastlege i byen - og jeg håper det går i orden.

Kort og godt: Finn en annen fastlege.

Klinisk lege

Han kan oppleves usympatisk, lite forståelsesfull og lite interessert i psykiske sammenhenger. Han er ellers en effektiv og god lege når det kommer til fysiske plager. Ingen gode evner til å håndtere folk som sliter følels messig og psykisk. Han er der for å hjelpe folk til å bli fysisk frisk eller bli bedre og det legges ikke skjul på. Anbefaler om du har psykiske problemer eller den sort, velg en annen lege. Han er ikke ondsinnet men folk er forskjellig.

Dyktig lege

Svein er en dyktig og effektiv lege. Veldig fornøyd å ha han som fastlege. Han er hyggelig og medmenneskelig. Flere leger skulle ha vært som han. Prøver blir fulgt opp og henvisninger når det er nødvendig. (veldig bra).+ Kort ventetid.
Mucho gracias Svein! :)

Anbefales! :)

Beste legen

Han tar alt på alvor, han har hjulpet meg masse å har tatt meg på alvor når jeg har kommet til han, kunne ikke hatt en bedre lege :)

Ikke så veldg bra

hadde legen en stund, og det var det ble gjirt ufattwlig lite. Bare å komme seg ut av kontoret fortest mulig. Dårlig serive og dårlig hjelp. Var ekstremt ubehqgelig og byttwt derfor lege.

Beste legen jeg har hatt!

Gått hos Svein Jarle i mange år nå, kunne ikke vært mer fornøyd. Han lytter på hva som blir sagt. Aldri hatt problemer, han er rask og effektiv. Samtidig er humoren på plass, noe jeg setter pris på i et hvitt legekledd kontor. Anbefales for de som liker en effektiv prosess når det kommer til helse.

Avstumpet

Har opplevd konsultasjonene mine hos han som i beste fall middelmådige. Surrer mye, og husker ikke ting fra gang til gang. Er litt i sin egen verden, og kan ofte bli sittende å stirre på dataskjermen.

Dette er heller ikke legen man går til med de store livsutfordringene, da han dessverre ikke er den mest sympatiske. En gang når jeg gråt inne hos han, fikk jeg beskjed om å bare ''legge vekk følelsene og se fremover''. Er heller ikke fremmed for å komme med halvfrekke kommentarer.

En av de beste legene jeg har møt

Utrolig flink!!! Følte jeg ble ivaretatt og tatt på alvor;) takk Gud for at jeg byttet fastlege til han;)

Fantastisk!

Byttet til han, sier bare fantastisk! Iallfall frem til nå, lytter, tar seg tid, imøtekommende for mine behov, får meg til å føle trygghet hos lege igjen, noe som er lenge siden jeg har gjort, dette er viktig for meg. Ikke minst for behandlingen fremover, takk! :)

Bra lege

Syntes han virket lite seriøs i begynnelsen, men har endret mening. Han er hyggelig og lytter. Jeg vet ikke om han er faglig dyktig for jeg har bare vært der med småtterier, men det ble tatt på alvor. Han har også kort ventetid, og man kan bestille time på nett. Genialt.

En fantastisk lege

Svein Jarle er den beste fastlegen jeg noen gang har hatt. Jeg ble overført til han da min tidligere fastlege sluttet og har vært svært fornøyd siden første time. Han tar seg alltid tid til å lytte og følger opp med både prøver og henvisninger når det er nødvending. Jeg har vært mye hos legen de siste årene og har alltid møtt forståelse og medmenneskelighet hos Svendsen. Jeg håper virkelig at jeg aldri må bytte fastlege!

God lege

Jeg har hatt ham som fastlege siden august 2012, og er fornøyd med ham som fastlege. Han gjør det han skal, er hyggelig, henviser raskt hvis nødvendig og fungerer i det hele tatt godt som en fastlege skal gjøre ift sin pasient.

Tilgjengelig og medmenneskelig

Beste fastlegen æ noen gang har hatt. Tar sæ tid til å lytte å virke ikke som om han har dårlig tid eller noe sånt. Han e flink å følge opp prøva å henvise dæ dit du treng å står på for å finne ut ka som e galt, koffer å kordan man kan forhindre at det slår til igjen. Han e alltid i godt humør å æ føle at æ kan spørre om alt uten at noen spørsmål blir dumme. Alt i alt en enestående fastlege som æ håpe fortsette i lang tid, æ skal aldri bytte!

Kan bli bedre på kommunikasjon med pasienter

Jeg fikk Svendsen som fastlege da min tidligere lege pensjonerte seg. Jeg er ikke så ofte hos legen, men synes han virker som en hyggelig og behagelig person.

Må dessverre si at jeg i enkelte situasjoner føler meg usikker på om han hører hva jeg sier/følger med. Opplever at han tidvis sitter og skriver på PCen samtidig som jeg forteller/snakker. Han kan fremstå noe usikker, og med manglende erfaring (uten at dette nødvendigvis stemmer). Da jeg skulle ta flere prøver hos helsesekretær, sendte han meg avgårde uten å forklare så nøye hva det var slags prøver jeg skulle ta.

Skulle ønske han var mer trygg og selvsikker i sin fremtoning, stilte meg som pasient flere spørsmål samt at han forklarte meg hva han gjorde og hvorfor - Informasjon er veldig viktig når man er pasient. Det gir trygghet.

VERDENS BÆSTE LÆGE;-)

Æ har vært hos han Svein flere ganga både førr min egen del og med mitt barn. Han e bestandig i et herlig humør, han lytter interessert og tar mine problem på alvor.Prøver blir fulgt opp, han e medmenneskelig, har god tid og ingen spm føles dum å stille. Æ blir henvist dit æ treng og sykemelding har heller aldri vært et problem, og han slår av en spøk eller to når d passe sæ:-) !han e rett og slett fantastisk!! anbefale han på det sterkeste!!! Så SVEIN: Skulle ønske æ fikk dæ som lege førr lenge sia. Håpe du fortsett lenge førr æ vil ikkje miste dæ som lege. Fortsett den gode jobben du gjør:-) sende dæ en stor go klæm;-)

Njaaa...

Jeg fikk Svein da legen min sluttet, og plutselig var jeg overført til han.
første gang var helt ok, men andre gang knuste han alt med å spørre om jeg var interresert i anti depressive tabletter, nesten før jeg var ferdig og fortelle hvordan det sto til. Jeg følte ubehag, og at jeg forstyrret han, selv om han selv sa jeg måtte komme tilbake hvis jeg ikke var bedre innen da..Han leser tydeligvis heller ikke journalen til pasienter, for da jeg bestilte en resept på imigran, fikk jeg faxet en vanlig resept. Ikke BLÅ, som man alltid får på Imigran. Helt klart ikke sjekket hvor ofte dette har vært brukt. !

Skinnet bedrar ikke!

Svein Jarle er en flink og forståelsesfull lege!
Og noe av det minst arrogante du kan finne på ett legekontor. (Les forrige innlegg)

Anbefales ikke

Opplevde denne legen som veldig grei og forståelsesfull første gang jeg var hos han. Da jeg kom til han neste gang var det ikke samme legen i det hele tatt, han var da svært arrogant. Jeg mener at denne legen passer nok ikke for folk i arbeidslivet som kanskje trenger sykemelding innimellom,og som har kroniske plager, jeg opplevde spydige kommentarer i forbindelse med min kroniske plage. Da jeg var siste gang hos han (besøk nr. 2) avsluttet jeg bare raskt, ville bare komme meg ut døren fortest mulig.
Skiftet lege raskt etter denne episoden.

Fornøyd

Profesjonell! Flink med oppfølging av prøver. Første gangen en lege har spurt meg hvordan JEG har det, fremfor hvordan det går med plagen min!

" den beste legen jeg har hatt"

Støttende lege i vanskelig tid i sykdom. Han er medmenneskelig og lyttende. Stor ære til deg og takk vi har slike leger som deg! En grundig lege i sitt arbeid.