Svein Jarle Svendsen

Autorisasjon (2012)

Svein Jarle Svendsen er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Svein Jarle Svendsen

Effektiv

Svein er en lege som passer meg utmerket. Sier det som det er, og legger ikke noe i mellom.

Han er veldig effektiv og en smule upersonlig, men det er det jeg ønsker.

Faglig dyktig og imøtekommende.

Både jeg og mine barn har Svein som fastlege å kunne ikke hatt en bedre fastlege. Svein er imøtekommende og faglig dyktig. Han kommer med gode råd samt han henviser når det er aktuelt og oppfølging blir fulgt opp.

Vi er veldig fornøyd.

"Senk forventningene dine"

Valgte doktor ut ifra hans unge alder og at det var ledige plasser hos ham. Tenkte at hos en ung energisk person med mye kunnskap kunne jeg følt meg trygg, men tok dessverre feil.
Hos denne doktor er ikke pasient i fokus, men samfunnsøkonomi også på bekostning av pasientens helse.
Jeg betaler selv for mine helsetjenester gjennom skatter men disse midler skal ikke brukes på meg men på doktor sine utvalgte.
Doktor mente jeg måtte senke forventningene mine angående diagnostikk,  henvisning til bildediagnostikk og til spesialist og behandling  da detter er unødvendige utgifter for helsevesenet når det gjelder meg.
Doktor mente at f.eks. MR vil mest sannsynnligvis ikke påvise årsaken til smertene.
Ingen diagnose i allerede 3 uker, kun  beskjed om å ta smertestillende.
Doktor mente jeg måtte  ha hatt smerter i minst 6 uker.
Bare fortsett med smertestillende, var beskjeden jeg fikk.
Istedenfor å konsentrere seg om pasientens helse var doktor  flink å fortelle om sine egne  erfaringer med smerter og at det gikk over av seg selv hver gang.
Legens plikt om å hjelpe pasienten var ikke tilstede i timen. Doktor tar ikke pasienten på alvor da kun en tidlig diagnostikk er en forutsetning for gode prognoser. At en lege er tilstede er ikke nok, jobben må han gjøre også.

God når alt går bra.

Gikk til Svein Jarle og hadde gode opplevelser. Effektiv og smilet på lur.
Når jeg fikk psykiske problemer, følte jeg derimot at han ikke hørte meg.
Jeg fikk litt sånn «klapp på skuldra» og det går over.
Byttet lege, og ble heldigvis tatt mer på alvor, av en lege med mer livserfaring/forståelse. Nå smiler livet igjen!

Stresset og usympatisk

Etter flytting til Tromsø byttet jeg til Svein Jarle Svendsen etter å ha lest gode ting om han her på legelisten. Dessverre ble jeg svært skuffet, og opplevde at ingenting stemmer.

Han er stresset, usympatisk og jeg følte aldri at jeg ble tatt på alvor. Han ser mer i pc-skjermen enn han ser på deg.

I tillegg er hans vikar, Sissel Gravrok, enda verre. Jeg har aldri følt meg mer utilpass hos en lege enn jeg gjorde på legebesøk hos henne. Jeg stusser også over at det ikke blir sendt ut melding til hans pasienter om at han skal være borte i ett år? Nei, nå har jeg satt meg på venteliste på en annen fastlege i byen - og jeg håper det går i orden.

Kort og godt: Finn en annen fastlege.