Svein Jarle Svendsen

Autorisasjon (2012)

Svein Jarle Svendsen er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Svein Jarle Svendsen

God lege

Jeg har hatt ham som fastlege siden august 2012, og er fornøyd med ham som fastlege. Han gjør det han skal, er hyggelig, henviser raskt hvis nødvendig og fungerer i det hele tatt godt som en fastlege skal gjøre ift sin pasient.

Tilgjengelig og medmenneskelig

Beste fastlegen æ noen gang har hatt. Tar sæ tid til å lytte å virke ikke som om han har dårlig tid eller noe sånt. Han e flink å følge opp prøva å henvise dæ dit du treng å står på for å finne ut ka som e galt, koffer å kordan man kan forhindre at det slår til igjen. Han e alltid i godt humør å æ føle at æ kan spørre om alt uten at noen spørsmål blir dumme. Alt i alt en enestående fastlege som æ håpe fortsette i lang tid, æ skal aldri bytte!

Kan bli bedre på kommunikasjon med pasienter

Jeg fikk Svendsen som fastlege da min tidligere lege pensjonerte seg. Jeg er ikke så ofte hos legen, men synes han virker som en hyggelig og behagelig person.

Må dessverre si at jeg i enkelte situasjoner føler meg usikker på om han hører hva jeg sier/følger med. Opplever at han tidvis sitter og skriver på PCen samtidig som jeg forteller/snakker. Han kan fremstå noe usikker, og med manglende erfaring (uten at dette nødvendigvis stemmer). Da jeg skulle ta flere prøver hos helsesekretær, sendte han meg avgårde uten å forklare så nøye hva det var slags prøver jeg skulle ta.

Skulle ønske han var mer trygg og selvsikker i sin fremtoning, stilte meg som pasient flere spørsmål samt at han forklarte meg hva han gjorde og hvorfor - Informasjon er veldig viktig når man er pasient. Det gir trygghet.

VERDENS BÆSTE LÆGE;-)

Æ har vært hos han Svein flere ganga både førr min egen del og med mitt barn. Han e bestandig i et herlig humør, han lytter interessert og tar mine problem på alvor.Prøver blir fulgt opp, han e medmenneskelig, har god tid og ingen spm føles dum å stille. Æ blir henvist dit æ treng og sykemelding har heller aldri vært et problem, og han slår av en spøk eller to når d passe sæ:-) !han e rett og slett fantastisk!! anbefale han på det sterkeste!!! Så SVEIN: Skulle ønske æ fikk dæ som lege førr lenge sia. Håpe du fortsett lenge førr æ vil ikkje miste dæ som lege. Fortsett den gode jobben du gjør:-) sende dæ en stor go klæm;-)

Njaaa...

Jeg fikk Svein da legen min sluttet, og plutselig var jeg overført til han.
første gang var helt ok, men andre gang knuste han alt med å spørre om jeg var interresert i anti depressive tabletter, nesten før jeg var ferdig og fortelle hvordan det sto til. Jeg følte ubehag, og at jeg forstyrret han, selv om han selv sa jeg måtte komme tilbake hvis jeg ikke var bedre innen da..Han leser tydeligvis heller ikke journalen til pasienter, for da jeg bestilte en resept på imigran, fikk jeg faxet en vanlig resept. Ikke BLÅ, som man alltid får på Imigran. Helt klart ikke sjekket hvor ofte dette har vært brukt. !