Ravinder Singh Bains

Autorisasjon (2006)

Ravinder Singh Bains er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ravinder Singh Bains

Dårlig

Forventes å ha time for noe jeg alltid har fått fra andre leger - og som ligger i journalen, men i stedet for å si det fra første telefonsamtale får jeg beskjed at resepten kommer.

Tar en og en halv uke før jeg ringer for 3. gang om at den ikke har kommet og DA er det avslått for innkalling. Problemet er at hver dag blir det jeg må ha medisin for verre, så sykdommen har blitt mye verre på den tiden.

Ringer inn til legevakt nær der jeg nå bor, de henviser meg til en annen fastlege som fikser det samme på dagen og selv de ansatte der reagerte sterkt på hvordan dette legekontoret har håndtert situasjonen.

Framstår heller ikke som de egentlig vil ha kontakt med pasienten da de ansatte jeg snakket med på telefonen var mer giret for å legge på røret enn å føre en dialog. Hatt litt ulike fastleger, men dette er definitivt verste opplevelsen.

- Dersom legen krever at en må inn til time, gi beskjed om det fra starten av, i stedet for å gi falske forhåpninger om at resepten du trenger kommer.

Hyggelig, trygg og kunnskapsrik

Har hatt ham som fastlege i mange år. Blir tatt på alvor , er lyttende og analytisk med mye kunnskap. Forevise videre ved behov. Grei tilgjengelighet.

Usympatisk og nedlatende lege

Fikk time hos Ravi da min fastlege var utilgjengelig.
Opplevde han som svært usympatisk og nedlatende, han tok veldig lett på utfordringene jeg kom med. Gjorde knapt en undersøkelse før jeg ble jaget på dør.
Skriver sjelden anmeldelser, men dette var så sjokkerende dårlig at det fortjener å advares om.

Topp lege

Framstår som særleg kompetent og oppdatert. Konstruktiv oppfølging i ein sjukdomsperiode eg var gjennom. I tillegg til dette er han ein særs likandes fyr.

Dyktig og varm

Veldig fornøyd med Ravi og har veldig tillit til ham som min fastlege. Han ser an situasjonene med fornuftig visdom og behandler enkeltindividet etter best passende behandling. Han er åpen for forslag, men skriver f eks hverken ut kontroversielle medisiner for fort eller for sjeldent etter hva som gir naturvitenskapelig og pragmatisk mening, og er veldig flink til å videresende pasienter til å sjekke ut div plager de har, hos spesialister, når det kan være nødvendig.
Han viser deg respekt som menneske, i tillegg til å kunne faget sitt godt og hjelper til så effektivt som det lar seg gjøre. Alle leger burde vært som han.