Siri Annie Arntsen

Torshovdalen Legesenter DA

Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Siri Annie Arntsen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Siri Annie Arntsen

Meget fin lege - men mye i permisjon

Jeg har hatt Siri som min fastlege i ca 3 år, men har kun truffet henne de siste få måneder. Hun har vært i permisjon, og er nok en gang i permisjon. Synd - skulle gjerne fortsatt med henne. Jeg har hatt 3 ulike vikarer, mister litt motet av det. Lise M. Røisland har vært en bra vikar. Gunhild Hanssen var det tungt å samtale med, hun sa lite, tok lite initiativ - det bedret seg en smule etter hvert.
Men når Siri kommer tilbake kan jeg anbefale henne.
Torshovdalen Legekontor har til tider hatt personale i ekspedisjonen som burde hatt bedre serviceinnstilling. De siste måneder er det kommet nye der - mye bedre.

Vikar Lise M. Røisland

Siri A. Arntsen er min fastlege, men jeg har kun truffet vikar Lise M. Røisland. Hun slår meg som en fantastisk lege. Hun er sympatisk, effektiv, følger opp og flink til å lytte. Virkelig en av de bedre legene jeg har møtt.

Flink vikar

Jeg har hatt Siri som fastlege i over 2 år, men har bare vært hos henne én gang siden hun har vært mye borte av ukjente årsaker. Jeg har derimot vært hos hennes vikar, Lise Røisland, flere ganger, og tross hennes unge alder er hun veldig hyggelig og imøtekommende, lytter, stiller gode spørsmål og henviser dersom hun selv ikke føler seg kompetent nok på feltet. Veldig fornøyd med denne vikaren!

Endelig er Siri tilbake:)

Og det har jeg ventet lenge på! Verdens beste lege som tar deg på alvor! Hele familien går til Siri, og får den hjelpen vi trenger. Hun lytter oger forståelsesfull.

Både negative og positive erfaringer

Jeg har ulike erfaringer med denne legen. Hun viste forståelse under et vanskelig svangerskap, og foreslo selv å gjennomføre en ekstra, tidlig ultralyd. Det satte jeg pris på.

På seksukerskontroll etter fødsel var hun imidlertid overhodet ikke interessert i min helsetilstand, heller ikke i å sjekke keisersnittarret -som ikke hadde grodd. Det eneste hun virket oppsatt på, var å selge meg en spiral jeg ga tydelig uttrykk for at jeg ikke ønsket.

Jeg opplever også at jeg må mase og kreve for å få gjennomført undersøkelser for diffuse helseproblemer som samlet sett gir meg nedsatt livskvalitet. Får sjelden snakket ferdig eller fortalt alle symptomer før jeg blir avbrutt. Får dessuten aldri svar eller oppfølging etter at prøvene er tatt, og føler meg med andre ord lite ivaretatt.

Usikker på om det er legen eller legesenteret som har som policy at man må møte opp på time uansett hva henvendelsen gjelder. Ønsker jeg resept på et legemiddel som tas for en kjent sykdom, er det urimelig å kreve personlig oppmøte. Er man svært medtatt vil det oppleves krevende å møte opp på et legekontor, og er man på jobb er det håpløst å skulle bruke opp mot tre timer for å spørre etter noe som kunne blitt gjort over telefon på to minutter.

Det mest alvorlige jeg har opplevd er for øvrig at det tok halvannet døgn før jeg ble oppringt av legen etter at jeg kontaktet legesenteret med et akutt problem, noe som potensielt kunne vært svært alvorlig hadde jeg ikke hatt anledning til å låne medisin av andre. Om dette skyldes legesekretærene - jeg snakket med to ulike - eller legen, vet jeg ikke.