John Espen Rohde

Autorisasjon (2009)

John Espen Rohde er en av 57 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av John Espen Rohde

Kunnskapsrik og grundig

Hadde han som fastlege under studentperioden i begynnelsen av 20-årene. Livet klaska meg plutselig i trynet med samlivsbrudd, søvnløshet og utmattelse på samme tid. Jeg grudde meg voldsomt til å be om sykemelding, men det var det ingen grunn til! Han lyttet, og kom med konkrete oppgaver og råd for sykemeldingsperioden for at jeg skulle få hodet over vann igjen. I tillegg ble jeg godt fulgt opp mtp kronisk sykdom; Har hatt migrene fra 9-års alder, men han var den første fastlegen som tok opp forebyggende behandling og som sørget for at jeg skulle bli jevnlig fulgt opp i spesialisthelsetjenesten, uten at jeg etterspurte noen av delene. Han er ikke noen smalltalker, men er effektiv og kortfattet. Jeg følte også at han involverte meg som pasient og gjorde meg «medansvarlig» for egen helse og behandling, noe jeg personlig setter pris på.

Ikke fornøyd!

De få gangene jeg har vært der har jeg opplevd det som om jeg er en byrde, og at mine grunner for å være der ikke er gode nok. Han lo av problemene jeg kom med og brukte ikke tid på å høre på hva jeg hadde å si. Etter timene følte jeg ikke på noe lettelse eller forståelse. Har vært syk i etterkant av sist time, men ikke villet ny time på grunn av legen og opplevelsen rundt timene som skremte meg.

Trygg

Han er en veldig god fastlege, han tar gode vurderinger, rask og finne svar og han får meg til å føle meg trygg og forstått.

Beste legen jeg noen gang har hatt!

Her må jeg si at John må virkelig være den beste legen jeg har hatt og jeg har hatt en del både i Nordland og Østfold og han her følger meg opp til hver tid og gjør det jeg spør om og enda mer, når du er hos han er det mer du selv som styrer timen og han bruker god tid på deg, og timen er aldri ferdig før du selv er ferdig og sagt det du selv har hatt på hjerte! Utrolig god til å lytte og hjelpe deg så godt han kan og har alltid en løsning.

Jeg må si meg veldig fornøyd med John Espen Rohde og kan virkelig anbefale han

Fin å prate med

Stund siden jeg hadde Rohde som lege, men ønsker å gi en vurdering av ham.
Rohde var rask til å gi meg behandling og medisinering. Fornyer resepter samme virkedag og er ganske tilgjengelig.
Rom for forbedring når det gjelder kommunikasjon og tillit til pasient, men vil ikke anklage han for å være elendig der heller, hyggelig å prate med for det meste.