John Espen Rohde

Autorisasjon (2009)

John Espen Rohde er en av 58 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av John Espen Rohde

Fikk meg til å gråte og ba meg gå

Hadde min første legetime hos han, og fikk en uhyggelig opplevelse. Lite sympati og tar deg ikke seriøst. Sa til han at jeg følte at han ikke tok meg seriøst og at jeg syns det var vanskelig å prate med han. Fikk til svar "er nå bare sånn jeg er" (går an å være et medmenneske) fikk deretter beskjed om å forlate siden at dette ikke kom til å nå noen vei. Fikk demed ikke brukt legetimen til å ta opp det jeg skulle....om du vurderer å bytte til denne fastlegen, IKKE gjør det. Skjønner nå hvorfor han ikke hadde venteliste på helsenorge.

Redelig og rolig

En redelig og ydmyk lege som beholder roen i samtaler. Han henviser om han føler en spesialist må se på saken, og svarer raskt via helsenorge.no. Effektiv i spørsmål som er lette å besvare.

Over gjennomsnittet fornøyd

Opplever han som profesjonell, har som oftest god tid og det oppleves som om at jeg ikke alltid må haste ut. Gir beskjed om det er satt opp kortere tid enn antatt konsultasjonstid. Han oppleves som forsåelsesfull og sender hensvendelser til spesialister der han ikke har "tilstrekkelig" med kunnskap. Forklarer at det er bare å ta kontak/bestille ny time om det skulle være noe mer. Er forholdsvis rask å svare på henvendelser gjennom "min helse".

Ikke noe særlig

Virker som han har lagt en formening om meg før jeg allerede har rukket å gått inn døra.
Han vil også ha meg ut fortest mulig, og er alltid sein.

Hensynsfull og profesjonell

Jeg har hatt J. E. Rohde som fastlege siden 2016, og jeg opplever han som nøye, profesjonell og effektiv uten å ha hastverk. Han har god kunnskap innen sitt fagfelt og er i tillegg rask å svare på henvendelser gjennom "min helse".