Maria Fitje Hoffmann

Hagaløkkveien 7 1383 Asker
Maria Fitje Hoffmann er en av 48 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Maria Fitje Hoffmann

Kjempefornøyd

Jeg er så fornøyd med Maria, som har vært min og mine barns lege i mange år. Hun er veldig flink med barn og jeg opplever at de er trygge med henne som lege. Hun er alltid tilgjengelig, blid og imøtekommende. Tar seg god tid til meg og mine. Herlig med en lege som har humoristisk sans. Et friskt pust! Hun snakker rett frem, så det må du tåle! Veldig fornøyd, anbefales!

Hører ikke hjemme i helsevesenet

Når man jobber som lege skal man først og fremst hjelpe pasienten med det pasienten trenger hjelp med, enten det skulle være psykisk eller fysiske lidelser man kommer med til legen. Jeg har ikke opplevd å få noe hjelp av denne legen. Tvert i mot. Legen fremstår som arrogant og jeg opplevde at legen hadde total mangel på empati. Det er heller ikke akseptabelt at legen kaller pasienten hypokonder når pasienten lider av reelle fysiske lidelser gjennom flere tiår. Rent faglig var min opplevelse med denne legen at legen dømmer pasienten pga noe andre leger har skrevet tidligere i pasientjournalen uten å undersøke pasienten selv. Undertegnede kom til lege med en vond bihulebetennelse og ble ikke undersøkt overhode da legen mente pasient var fysisk helt frisk, men at det heller var sykdomsangst som var problemet. Jeg ble bedt om å komme tilbake med en brukket arm så kunne hun selvfølgelig hjelpe meg da. (For da kunne hun jo faktisk SE at man var syk). Jeg kommer ikke til å bruke denne legen igjen.

Kvass og ufølsom

Jeg opplever legen som en helt ok faglig lege på visse områder, men har ikke fått all hjelp jeg skulle fått. Etter å ha fått hjelp av andre leger har jeg fått bedre råd og behandling. Dessverre har jeg heller ikke opplevd noe empati eller medfølelse. Hun har ikke behandlet meg bra, og har prestert å si ting som en lege ikke skal si til en pasient. Svært lite fornøyd.
Vil derimot skryte av helsesekretæren på legekontoret. Alltid blid og veldig dyktig!

Ikke fornøyd

Har vært hos Maria i noen år, og føler meg ikke tatt vare på. Under samtaler føler jeg spydig språkbruk og følelse av at hun vil bruke så lite tid som overhode mulig. Ser mest på pc enn meg, føler hun legger ord i munnen på meg isteden for å lytte til det jeg sier. Virker til tider dømmende. Jeg ser på Maria som en faglig dyktig lege, men lite empatisk. Fin lege for en som kun er ute etter medisinske svar på konkrete sykdom, ikke en lege som generelt bryr seg om hele kroppen etter min mening.

Tillitvekkende og lyttende, gir gode råd, humoristisk sans.

God til å sy, bruker god tid på akuttpasienter, men har allikevel ikke mye forsinkelser generelt. Ringte senest i går for en telefonresept som ble effektuert samme dag.
Ringte da jeg falt ned en stige. Andre leger ville antagelig sendt meg rett på legevakten, men hun insisterte på at jeg skulle komme til henne; a) fordi hun ville ta meg raskt inn, d.v.s. mindre ventetid enn
på legevakten
b) hvis hun kom frem til at jeg måtte ta røntgen, ville jeg
komme rett inn til røntgen på legevakten uten å vente
på annen lege først
c) hun liker å sy, og mente at jeg ikke ville få bedre behandling
på legevakten, da hun har jobbet mye der tidligere.