Maria Fitje Hoffmann

Autorisasjon (2003)

Maria Fitje Hoffmann er en av 6 fastleger i Meløy

Siste vurderinger av Maria Fitje Hoffmann

Tillitvekkende og lyttende, gir gode råd, humoristisk sans.

God til å sy, bruker god tid på akuttpasienter, men har allikevel ikke mye forsinkelser generelt. Ringte senest i går for en telefonresept som ble effektuert samme dag.
Ringte da jeg falt ned en stige. Andre leger ville antagelig sendt meg rett på legevakten, men hun insisterte på at jeg skulle komme til henne; a) fordi hun ville ta meg raskt inn, d.v.s. mindre ventetid enn
på legevakten
b) hvis hun kom frem til at jeg måtte ta røntgen, ville jeg
komme rett inn til røntgen på legevakten uten å vente
på annen lege først
c) hun liker å sy, og mente at jeg ikke ville få bedre behandling
på legevakten, da hun har jobbet mye der tidligere.

Arrogant

Jeg opplever dette legesenteret som veldig bra, legesekretærene er veldig hyggelig og imøtekommende. Fastlegen opplevde jeg dessverre veldig nedlatende. Først fikk jeg "kjeft" fordi jeg hadde fått en akuttime, noe jeg ikke visste at det var en gang. Så ville hun diskutere inne på forkontoret hva det var jeg ville.
Jeg er en kvinne på 57 år og fikk overgangsplager allerde ved 45 års alderen, da jeg sa det utbrøt hun: Det er alt for tidlig! som om jeg kunne bestemme det selv. Slik fortsatte det, hun var tydeligvis ikke oppdatert på forskning innen bruk av hormonbehandling, uttrykte at; "da får du brystkreft"!!! Hadde mest lyst til å reise meg opp og gå derifra. Hun påstod også at overgangsalderen var noe som forsvant relativt fort, etter 12 år med plager så synes jeg ikke akkurat det.

Dyktig og varm

Oppmerksom, flink med barn, lydhør, dyktig. Følger godt opp. Har godt med akutt-timer slik at en får time på dagen ved behov.

Tilstede og ser pasienten!!!

En lege som ar seg tid og ser den enkelte pasient. Er profesjonell og tilstede i øyeblikket!

Meget hyggelig lege

Hun har vært fastlegen min over flere år og jeg er meget fornøyd med henne. Hun lytter til det du sier, du blir sendt vidre til spesialist hvis man trenger det. I tillegg har jeg fått gode råd, når jeg trenger det.