Eva Lindseth

Legene på Tårnplass Kvinne, 39 år

Autorisert2011
Ledige plasser 49 av 1100
Vil du bytte til denne fastlegen?

Legene på Tårnplass

Christian Michelsensgt. 1-3 5012 Bergen
Eva Lindseth er en av 235 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Eva Lindseth

vikarlege Jan Øren fantastisk

Vikarlegen for Eva Lindseth er bare helt fantastisk! Han tar pasienten på alvor,er veldig grundig,og nå er dette legekontoret slik det var før.Et godt sted å komme til når man er syk.Jeg håper vi får beholde denne legen og hans medarbeidere der.Vennlig hilsen Kari Iden Andersen.

Ikke fornøyd med vikar, Elisabeth Vågen Ulset

Jeg har vært hos Eva Lindseth en gang, og opplevde hun som veldig behagelig.

Vikaren hennes, Elisabeth Vågen Ulset, var imidlertid svært ubehagelig. Jeg dro til legen tre dager etter min far, som sto meg svært nær, døde. Hun møtte meg i døren, og satt seg ikke ned i løpet av timen. Da jeg innledet samtalen med å si at min far var død, jeg kastet opp og ikke fikk sove, svarte hun mens hun viste meg døren med armen: "Folk dør. Du nevner ikke noe annet enn ordinære sorgreaksjoner. Du skal ikke hit, du skal til sjefen din". I tillegg valgte Ulset følgende som avslutningsreplikk: "Jeg vet at det ikke er alle steder som gir lønn i velferdspermisjon, men det betyr ikke at hvem som helst kan shoppe seg en sykemelding av den grunn"

Som tillitsvalgt selv burde jeg selvsagt ha tenkt på dette, men jeg var så langt nede og så fysisk dårlig, at det ikke falt meg inn. Ulset hadde selvsagt rett i det hun sa, men måten hun valgte å formidle det på, er trolig det mest uproffesjonelle jeg har støtt på. Og i mitt arbeid har jeg arbeidet tett på mange fastleger og spesialister. Jeg kan legge til at min arbeidsplass gir full lønn i velferdspermisjon, noe jeg selvsagt også fikk. Så jeg var ikke der for å "shoppe sykemelding".

Veldig engasjert og med en stå på vilje

Eva er høflig, engasjert, tillitsfull, omtenksom og omgjengelig.. Den beste legen jeg har hatt.
Rask med både henvisninger og effektiv på å finne ut hva man sliter med.. Skylder henne uendelig mye for all hjelp ☺

Aldri mer..

Har vært i kontakt med legen opptil flere ganger. Vanskelig å få en god dialog med henne, da hun sier veldig lite. Har irritert meg over at jeg aldri kommer inn til timen når jeg skal, mens jeg ser mange andre pasienter som skal til nabolegen; både går inn til time, og kommer ut igjen... En må iallefall påberegne 30-60 min. venting.
Venterommet er trangt, med lite sitteplasser og er dårlig ventilert. Kontorpersonalet er dog veldig hyggelige..
Sist jeg var i kontakt med henne ble jeg feilinformert ang. HCG-resultater, så da jeg ankom Kvinneklinikken fikk jeg sjokkbeskjeden om at jeg hadde abortert.
Hun har også tidligere hardnakket påstått ting som har vist seg direkte feil, så nå er tilliten lik null.
Hadde ny time hos henne like etterpå, og hun viste ingen interesse eller medfølelse over det som hadde hendt, da jeg hadde behov for å prate om det og få hjelp til bearbeiding.. "Jeg kan ikke gjøre noe for at du ikke skal spontanabortere" -var svaret jeg fikk.(!?) Makan. En robot kunne vist like mye hjertevarme...
Etter denne siste timen var skuffelsen så stor at jeg gråt da jeg kom hjem. Aldri mer..

Legen helt ok, men umulig å komme til raskt.

Sitter over 20 minutter i telefonkø for å få svar og blir deretter bare henvist videre til Volvat eller Legevakten. Øyeblikkelig hjelp-timene ble revet bort tre minuttet etter at telefonlinjen åpnet...
For de aller fleste i jobb er det ikke et alternativ å dra på Legevakten. Og ja, det går faktisk an å være på jobb og fortsatt ha bruk for legetime på dagen.
Bestiller man time kan det gå uker...