Jorid Degerstrøm

Sjøgata Legesenter AS

2013

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Sjøgata Legesenter AS
Stortorget 2 9008 Tromsø
Jorid Degerstrøm er en av 72 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jorid Degerstrøm

Topp fastlege!

Jeg har vært hos Jorid noen ganger og synes hun er en kjempgod fastlege! Dyktig og forståelsesfull, og er enkel å komme i kontakt med :)

Jorid er en fantastisk lege, hun er alt jeg forventer av en lege. Hun lytter, ser problemer og tar dem på alvor. utrolig hyggelig og snill dame.

det største minuset må være den lange ventetiden i telefonkøen, men dette har ikke noe direkte å si om hun som fastlege. Dette gjelder særlig ved akutttime. Ved timebestilling kan man enkelt gå inn på helsenorge og bestille ønsket time.

stressa og glemsk

Var hos henne med et sammensatt problem jeg ville ha nærmere undersøkt, og en eventuell henvisning til spesialist/mr om hun ikke fant noen diagnose.
Hun så ikke på meg under hele samtalen mens jeg fortalte om mitt ærend og plager, hun hadde kun øyne på pc.Fikk ingen svar på hva hun eventuellt trodde det kunne være, viste null interesse for mine plager.Det eneste hun sa var at vi skulle ta noen prøver, og når jeg fikk prøveresultatet i posten viste det seg at hun hadde rekvirert helt andre prøver enn det jeg ønsket og det hun opplyste meg om. Ikke ett ord i brevet som refererte til mine plager.
Følte at hele besøket var bortkastet, penger rett i dass jeg egentlig kunne spart meg. Hun er grei og hyggelig, men viser null interesse og sympati, er stresset og virker ikke til og ha nok kompetanse som lege.
Jeg blir ikke å gå til henne flere ganger, nå skal jeg bytte lege!

Har vært til en konsultasjon i dag og fikk et svært godt inntrykk :)

Meget lett å kommunisere med,kunnskapsrik og svært nøye synes jeg. Kom til en drop in time og forventet meg en litt stresset lege men møtte ei dame som tok seg god tid.
Jeg er svært fornøyd med mitt første besøk hos min nye fastlege og det er veldig bra siden jeg har en kronisk sykdom. En lege jeg gjerne anbefaler til andre.

Stressa og bakpå

Degerstrøm er en hyggelig, nyutdanna lege, men hun virker noe stressa og bakpå. Jeg er avhengig av jevnlige legebesøk, og har hatt henne som fastlege siden hun overtok min tidligere leges kontor i våres (2013). Jeg har opplevd henne som uforberedt, utålmodig (type stressa) og glemsom. Dessuten må jeg alltid vente over avtalt tid. Alt dette er sikkert bare nybegynnerproblemer, så jeg vet ikke helt om det er noe poeng å skifte lege. Antagelig ikke. Jeg er ellers veldig fornøyd med Langnes legesenter. Folkene i resepsjonen/laboratoriet er veldig profesjonelle, flinke sprøytestikkere og hjelpsomme.