Marius Ryengen

Lillestrøm Legesenter

2010

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Lillestrøm Legesenter
C J Hansens vei 13 2007 Kjeller
Tlf: 64 84 69 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marius Ryengen er en av 41 fastleger i Skedsmo

Siste vurderinger av Marius Ryengen

Den beste legen jeg har hatt!

Jeg skiftet lege i februar og denne legen tok øyeblikkelig fatt i mine plager. Han henviste meg til sjekk på sykehus og har deretter fulgt meg tett i forhold til alvorlig sykdom. Utpå våren ble jeg også henvist til ny utredning på Feiring-klinikken etter operasjon der i fjor som ikke gikk som planlagt, og de kunne gjøre mer der også! I dag har blodtrykket stabilisert seg, og jeg ser framtiden tryggere i møte.

Unngå denne legen

Svært lite imøtekommende lege, lite øyekontakt og engasjement for deg som pasient. Virker svært uinteressert og er lite hjelpsom. Forbedringspunkter på det meste.

Det eneste plusset er at det er lett å få time.

Dyktig og engasjert lege.

Marius Ryengen er en lege med mye kunnskap på forskjellige områder. Han er flink til å lytte og er engasjert i sine pasienter. Han er det eneste fastlegen jeg har hatt som jeg føler meg trygg på.

Legesekretærene er hyggelige men det er fint å slippe telefonkø- en sms er nok og du får time hos fastlegen din :-)

Anbefales :-)

Marius anbefales på det sterkeste!

Marius er svært kunnskapsrik og faglig dyktig. Opplever Marius som veldig imøtekommende, oppfølgende og tar se tid til å lytte. Anbefales på det varmeste!

Den beste legen jeg har vært til

Ryengen er helt topp som lege. Han tar tak i ting og følger opp prøver, medisiner og er veldig interessert i hvordan du har det. Etter mange år med hoste, ga han ikke opp, og sendte meg på sykehuset til lungelege. Dette gjorde han på første besøk hos han, til tross for at jeg tidligere hadde vært til privat lungelege. I dag har jeg kontroll på hosten og lever god t med asmaen. Han er en god samtale partner og jeg har opplevd han som ærlig. Da vikariatet var slutt ved legesenteret der jeg går, ble jeg kjempe lei meg. De som får han som lege er veldig veldig heldig.

Heldig å ha som fastlege

Ved tidligere anledninger har jeg opplevd møte mellom fastlege og pasient som en rask affære. Pasient bes i første omgang å fortelle hva man plages av, hvor fastlege deretter stiller en serie raske oppfølgingsspørsmål til hva som er blitt fortalt. Etter et par minutter med tastetrykk har fastlege stilt sin diagnose, skrevet ut nødvendig(e) resepter, og er så klar til å sende neste pasient inn døren.

Etter å ha besøkt min midlertidige fastlege Marius Ryengen har jeg dannet et nytt bilde av hvordan forholdet mellom fastlege og pasient kan og bør være. I løpet av mine få, men lange, legetimer hos Ryengen har jeg fått muligheten til å ikke bare fortelle om mine fysiske plager, men også anledning til å fortelle om hvordan ting er i hverdagslivet. Jeg har inntrykk av at Ryengen er av den mening at veien mellom skade/plage og årsak vanligvis blir forenklet, og i stedet har røtter andre steder enn først antatt.

Det har aldri oppstått noen situasjon hvor pasient har følt at det har utspilt seg en enveisdialog fra lege til pasient, hvor lege etter kort tid har oppgjort seg en formening om årsak til plagen, men i stedet satt seg tilbake og virkelig lytter til hva pasient har på hjertet.

Ryengen var også veldig villig til å prøve å finne passende tider til neste oppfølgingstime, hvor han viste stor fleksibilitet avhengig av pasientens ønske, alt dette til tross for at plagen ikke trengte umiddelbar oppmerksomhet og behandling.

Jeg har derfor etter mine timer med Ryengen ikke bare funnet frem til en god fastlege, men også en god samtalepartner.

MEGET DYKTIG og EMPATISK DOKTOR

Jeg har hatt den legen for knapt noen måneder og jeg har fått mer behandling og nøktern undersøkelse enn forrige leger som jeg hadde for 6 år. Jeg har gått gjennom en vanskelig periode med somatisk og psykisk problemer. Marious Ryengen var en eksemplarisk doktor i denne perioden. Han er dyktig i kommunikasjon, får deg føler deg velkommen , hører på deg, og har alltid tid for deg.Som pasient jeg har full tillit i ham.
jeg anbefaler ham på sterkeste!
Heldig og fornøyd pasient