Anette Katharina Bender

Autorisasjon (1995)

Anette Katharina Bender er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anette Katharina Bender

Helse eller karma

Jeg har hatt Bender som lege i mange år, jeg blir først og fremst vurdert som frisk! Hennes antroposofiske bakgrunn og kunnskap gjør at jeg blir herre i eget liv. Hun er varsom med medisiner som gir bivirkninger og er flink til å informere om disse.

Nå bytter jeg likevel lege for jeg opplever at utfordringene jeg møter ikke er noe hun har noe med, men at de er mitt karma. Det er de jo, men er det ansvarsfraskrivelse fra legen at jeg opplever at jeg ikke får støtte?

Trygg og ok

Anette er fin og fornuftig, men løsningen på alle problemer er å gå tur.. Ofte rett, men ikke alltid. Litt slitsomt noen ganger, da jeg føler jeg må slite for å bli tatt seriøst, ikke bare bli dyttet ut på tur. Er sjelden hos legen, så renner ikke ned kontoret. Ellers er hele mennesket viktig hos Terapeutikum, og det er bra.

Antroposofisk lege

Anette Bender er en dyktig lege som lytter, ser deg og kommer med gode råd. Hun ser deg som et helt menneske i stedet for et symptom noe jeg synes er helt essensielt for å kunne betegnes som en god lege. Hun har bakgrunn bar i allmennmedisin og i antroposofisk medisin, som gjør at hun er god skolert i både skolemedisin og naturmedisin. Jeg har kommet ut derfra med både antibiotika og homeopatmedisiner i lomma samtidig. Jeg er veldig glad for at jeg har en lege som ser oss pasienter i et litt videre perspektiv enn de fleste andre leger jeg har vært borte i.