Anette Katharina Bender

Oscars gate 12 0352 Oslo
Anette Katharina Bender er en av 574 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anette Katharina Bender

Ikke fornøyd

Noe av det jeg skriver her er kanskje ikke Anettes feil, men heller "systemets", men her er likevel min opplevelse:
Jeg går alltid ut av timene fra Anette med en generell følelse av ikke å bli møtt. Heller ikke at mine fysiske (eller psykiske) symptomer blir anerkjent. Hun er veldig tilbakeholden på å henvise videre til spesialister eller personer som kan ha mer kunnskap eller i det hele tatt å ta prøver. Hun virker i det hele tatt uvillig til å finne ut av de bakenforliggende problemene til mine symptomer, til tross for at hun praktiserer i antroposofiens ånd. Jeg opplever henne dessverre som falskt hyggelig/ empatisk (hun prøver...) og lite fleksibel eller lyttende. Det positive og unike med henne er selvfølgelig at hun er en av ytterst få som har kunnskap om og kan skrive ut antroposofisk medisin, noe svært verdifult. Ut over det vil jeg ikke anbefale henne. Legekontoret ellers er både hyggelig, ryddig og fint og jeg krysser fingrene for nye antroposofiske leger i fremtiden!

Meget bra!

Jeg har hatt Anette som lege i 25 år og har alltid fått meget god oppfølging. Anette ser meg som pasient, lytter, og kommer med kloke råd.

Lytter ikke

Hadde en lege i over 30 år som dessverre fik av med pensjon. Stod lenge på venteliste hos Bender og gledet meg. Ønsker antroposofisk lege og urter etc heller enn piller.

Ble skuffet allerede på første konsultasjon og følte meg ulykkelig fordi jeg opplevde at hun ikke egentlig var interessert i å lytte til meg. Følte at hun ovenfra og ned ville belære meg om det hun mente og hun ble irritert og himlet med øynene når jeg spurte om noe jeg ikke forstod. Egentlig ganske fordomsfull. Kanskje hun ikke er interessert i å ha meg som pasient?

Imøtekommende og empatisk

Jeg har fått byttet fastlege til Bender for ca.1år siden. Fra første møte følte jeg meg tatt seriøst, kjente meg trygg på at hun ønsket å støtte meg så godt som mulig. Hun viste interesse og fagkunnskap for mine utfordringer, hadde en holistisk tilnærming som jeg har savnet hos andre fastleger.
Jeg kan anbefale Anette Bender på det varmeste!

"En ekte praktiker".

Bender har bred erfaring og gir klar beskjed om hvilken behandling som skal til for å komme på beina igjen; både hva helsetjenesten kan hjelpe til med og gir konkrete råd både til livsstil og kostråd. Jeg har fått god behandling hos henne i årevis. Hun er også flink til å henvise. Legesenteret er generelt gode på å dekke opp akuttjenesten.