Anette Katharina Bender

Oscars gate 12 0352 Oslo
Anette Katharina Bender er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anette Katharina Bender

Ikke fornøyd

Jeg var i utgangspunktet veldig positiv til Anette da jeg startet hos henne. Men dessverre har kommunikasjonen blitt dårligere og dårligere oss imellom -noe som selvfølgelig også kan ha noe med meg å gjøre! Vi har hatt våre uoverensstemmelser, men som profesjonell lege burde man kunne forvente å bli snakket ordentlig og pedagogisk til. Jeg er usikker som vordende mor og siste besøk endte med at Anette hevet stemmen og slo i bordet. Jeg gikk gråtende derifra og vet ikke om jeg orker å si dette til henne - eller om jeg bare bytter lege.
Det virker som om det jeg forteller henne om min sykdomstilstand ikke går helt inn på henne, at hun ikke tror helt på det jeg sier. Jeg har måttet forsvare min sykdom ovenfor henne og som ME passient er dette veldig slitsomt. Jeg har ufrivillig hatt livet på vent de siste 3 årene og det er det absolutt ingen som vil!
På meg virker det som om hun har «bestemt» seg for at jeg skal kunne klare å bli raskere frisk enn det som faktisk er realiteten. Så dessverre ingen god balanse mlm pasient- og legeforholdet her...

En usedvanlig dyktig, vennlig, klok og pålitelig lege

Jeg har hatt dr Bender som fastlege over flere år og har fått en oppfølging som langt overgår det man kan forvente av en fastlege. Hun er empatisk, lytter, er løsningsorientert, meget intelligent og vennlig. Jeg anbefaler henne på det aller varmeste!

Utrolig dårlig lege

Mange tilfeller av dårlig kommunikasjon- f.ek la igjen beskjed på svarer angående barnet mitt sin tilstand. Jeg prøvde å ringe flere ganger tilbake for å kunne avklare informasjonen. Uakseptabelt.
Måtte også krangle meg til oppfølgings time med lege da min datter hadde extremt høy CRP.
Fikk også beskjed om å ta meg sammen etter en vanskelig samtale med lege da jeg sto alene med omsorgen for 2 barn. Og i den sammenheng var ikke tilgjengelig med samtale med NAV.
Trodde jeg skulle møte en lege med evnen til å kommunisere og være profesjonell, det skjedde ikke.

Svært vanskelig tilgjengelighet

Ringer man legene i Oscarsgate for å få time hos Bender, kan det ta opptil 2 uker før man får time.

Blid og hyggelig lege, men svært lite tilgjengelig.

Fantastisk

Veldig flink til å sette seg inn i pasientens behov og se helheten, ikke bare symptomene hver for seg. Positiv utstrålig og kommer raskt til det viktigste fordi hun lytter.