Anette Katharina Bender

Autorisasjon (1995)

Anette Katharina Bender er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anette Katharina Bender

Varm lege som ser helheten

Jeg valgte dr Bender som lege for mer enn 10 år siden fordi hun var kvinne. Jeg oppdaget fort at hun også er meget kunnskapsrik og at hun lytter til det jeg har å si.

Hun er også utdannet naturlege og jeg har av og til prøvd litt mer naturlige medisiner mot mindre plager, med overraskende god effekt. Nå er jo selvsagt en del tradisjonelle medisiner laget av urter de også. Når det har vært nødvendig skriver hun selvsagt ut de medisiner som trengs for at en skal bli frisk. Har ikke opplevd råd om urter som påtrengende, men nyttig.

Hun har også henvist videre til spesialisthelsetjenesten, fysioterapeuter, kiropraktor, etc. når det har vært nødvendig.

Anette er en populær lege, samtidig som hun kun er tilstede noen dager i uken, og i perioder kan det være vanskelig å få time hos henne. Det gjør at en som pasient tenker seg godt om, kanskje for godt, før en booker time. Når en kommer har en ofte samlet opp mange ting og det kan bli vanskelig å huske alt.

Frustrert og såret

Blir ikke tatt seriøst. Lar meg ikke prate ferdig. Har en sykdom som trenger god oppfølging, noe jeg IKKE får. Hun liker bare å høre seg selv prate. Føler meg frustrert og såret over dårlig hjelp.

Flink, for streng til tider.

Jeg har opplever at Anette K Bender som en dyktig lege som kan sine ting,
Det som ikke er så bra er at hun er for streng,alt skal være slik hun mener er best. Hun tar seg ikke altid tid til å høre på passienten,hun har bestemt seg og slik er det.Hun kan til tider også virke uhøflig i sin strenghet

Jevnt over god

Hver gang jeg er hos Bender føler jeg at det nesten er som å møte på bestemor. Hun er snill, omtenksom og varm. Jevnt over føler jeg at hun tar meg på alvor, men jeg har også opplevd - som andre her påpeker - å bli sendt hjem med en resept på noe som viser seg å være alternativmedisinske preparater.

Dette har dog bare skjedd én gang og jeg opplever som regel at hun ut fra symptomer skriver ut skolemedisin om hun vurderer det som best.

Lang ventetid og litt vel mange urter

Jeg opplever henne som lyttende og tålmodig, men blir alltid litt skuffet når jeg går derfra og etterhvert skjønner at det jeg fikk på lappen ikke er et vanlig legemiddel, men en urte-té eller salve laget av et utvalg utvannede hageplanter.

Jeg blir liksom aldri helt hørt til tross for at hun lytter og nikker og sier "mhm" mens jeg prater. Og jeg er aldri inkludert i hva jeg får på resept. Det er fortvilende når man alltid må vente tre uker på time, og så får noen hekseremedier som ikke gjør noen som helst nytte. Tilbake til start.