Jostein Berntsen

2003

0 av 1900

1 person

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Husebyskogen Medisinske Senter
Sørkedalsveien 150 A 0754 Oslo
Jostein Berntsen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jostein Berntsen

Faglig flink, men virker ikke så interessert

Har hatt ham som fastlege over flere år, og han har vært samarbeidsvillig og grundig når det gjelder å bestille prøver og gi henvisninger, men min subjektive opplevelse har ofte vært at han ikke er så interessert i det jeg har å fortelle og jeg har ofte forlatt kontoret hans uten å ha sagt halvparten av det jeg hadde på hjertet på forhånd.

Forventer ikke en psykologtime, men det føles litt som å sitte på et samlebånd hvor du sakte men sikkert transporteres mot utgangen fra det øyeblikket du setter deg ned.

Dyktig, empatisk og har tid!

Dr. Berntsen tilhører en lege av sjeldenheten. Han er dyktig, rolig, og min opplevelse er at han virkelig ser pasienten som sitter foran ham. Han er nøyaktig og pålitelig.
Jeg har hatt ham som fastlege i 14 år og ville aldri byttet ham ut hadde det ikke vært for at jeg har fått barn og flyttet ut av Oslo og dermed er i behov for en fastlege som holder nærmere til.
Anbefaler Dr.JB på det sterkeste!

Dyktig ;)

Etter å ha byttet fastlege noen ganger fant jeg Jostein og har ikke angret.. Han er hyggelig, imøtekommende, lyttende, empatisk, virker faglig oppdatert og ivrig etter å hjelpe på best mulig måte....Han tar alle ´problemer´seriøst og er effektiv!..Er selv i samme bransje og har ingen ting å utsette på jobben han gjør.. Kan absolutt anbefales!

Favorittlegen!

Kan virkelig anbefales, tar deg seriøst og har alltid tatt seg god tid. Har en veldig "for å være på den sikre siden" holdning, og henviser lett videre og tar prøver hvis han tror det kan være nødvendig. Veldig samarbeidsvillig mtp NAV.

Kjempe fornøyd

I have been with this doctor for 2.5 years and he has always been very professional, helpful and thorough. I can only recommend him to everyone.

Tilbakelent selvsikker

Men ikke veldig engasjert tror jeg oppsummerer mitt inntrykk etter noen år med Berntsen. Han er sikkert kunnskapsrik, men formidlingen av kunnskapen oppfatter jeg som mangelfull. Kjapp dialog, skriving på PC og ut er min erfaring.

Faglig dyktig men ikke god mellommenneskelig kompetanse

Da min tidligere fastlege gikk av med pensjon, byttet jeg til Berntsen. Jeg valgte ham ut fra de mange gode omtalene på denne siden. Ble derfor litt paff da jeg på min første "time" hos ham, følte at jeg møtte et menneske som sto i ganske sterk kontrast til mange av omtalene. Rent faglig har jeg ikke mye å utsette på ham, men den mellommenneskelige kompetansen opplevde jeg som oppsiktsvekkende dårlig. Det var en ren "medisinsk" grunn til at jeg var der, så var absolutt ikke ute etter noen "psykolog", men jeg opplevde at legen ikke oppfylte selv minimumskrav til hva man må kunne forvente av normal høflighet og empati. Andre og siste besøket jeg hadde hos denne legen før jeg byttet fastlege, ga samme inntrykk. Det blir selvfølgelig subjektivt, men må legge til at jeg mener jeg er en nokså lite sensitiv og komplisert person, og med tidligere fastleger har jeg alltid vært såre fornøyd.

En særdeles god lege

Jostein Berntsen er den suverent beste legen jeg noensinne har møtt.Jeg var ikke tilfreds med min tidligere fastlege.I 2007 var denne legen syk en dag jeg kom til kontoret.Fikk derfor behandling av vikaren,som nettopp var Jostein Berntsen.Det var en sterk opplevelse å møte en så kompetent,lyttende og forståelsesfulle lege.Siden har Berntsen flyttet sin praksis to ganger og jeg har selv flyttet langt vekk fra Oslo.Men jeg beholder denne fastlegen uansett.Selv om reisen tar meg 2 timer hver vei.Det sier ganske mye om betydningen av å finne "riktig" fastlege.

den beste fastlegen du kan få

Berntsen er en veldig omstendig, hyggelig og kunnskapsrik lege. Han lytter til deg, leter etter hva som er feil og tar seg tid. Er vennlig, interessert og snill. Tar deg på alvor når barnet ditt er sykt, sier du heller skal komme en gang for ofte enn for sjeldent. Hadde jeg ikke flyttet til en annen by ville jeg aldri ha byttet han bort.
Fantastiske sekretærer og helsesekretærer!!!

Kun delvis fornøyd

Jeg har vært hos ham et par ganger og var de gangene fornøyd. Men skifter likevel fastlege fordi han i ett tilfellet ikke hadde den "sense of urgency" som situasjonen tilsa. Ble, slik jeg vurderer det, ikke tatt helt alvorlig.

Berntsen er rett og slett en fantastisk lege som tar pasienten på alvor. Vanligvis har vi kunnet få time samme dag dersom det hastet. Han har brukt den tiden han trengte, og likevevel har jeg aldri måttet vente lenge på venteværelset. Både jeg og min familie har hatt ham som fastlege men måtte bytte da vi flyttet til Bergen.

Råflink og hyggelig lege!

Innmari flink og hyggelig lege, som ser pasienten og som gjør sitt ytterste for å hjelpe, til tross for 'samlebånd-praksis' med mange pasienter i timen. Også når det behøves legeerklæringer f.eks overfor NAV lokalt, eller andre institusjoner/etater er dr. Berntsen uredd og forståelsesfull, og står på for fullt for pasienten sin. Mine varmeste anbefalinger!

Anbefales på det varmeste

Tillitsvekkende, imøtekommene, grundig, medmenneske, tid til å høre på deg, god humor. Jeg flytter til en annen kommune og syns det er trist å miste ham som fastlege.

Helt greit, han.

Jeg likte egentlig Jostein. Ble stort sett tatt på alvor, skjønt det er ikke ofte han husker meg siden ejg ikke kommer inn serlig ofte. Ikke spesielt immøtekommende hvis man sitter inne på lab'en og skal ta blodprøve om han kommer inn da... Et par småting som trekker ned, som at da brannalarmen gikk etter jeg hadde hatt time og måtte komme meg ned 4 etg på krykker og nesten holdt på å svime av, men spurte ikke engang om jeg klarte meg fint ned selv selv om jeg akkurat hadde snakket med ham under timen min hvor jeg ba om en ukes sykemelding etter 3 røkne leddbånd i ankel. Men utenom småting tar han meg på alvor, er flink til å purre på trege spesialister, og er en hyggelig fyr. Jeg hadde fortsatt hos ham om jeg ikke hadde flyttet 2 timer unna.

Oslos beste fastlege?

Selv om jeg har flyttet og bor nesten en times reisevei unna Dr Berntsen, så er han mitt soleklare førstevalg som fastlege. Medisinsk svært kompetent, sosialt intelligent, engasjert og empatisk. Det virker som hans nettverk av spesialister også er av ypperste klasse, for alle har fått i gang kroppen min igjen etter diverse defekter. Servicen ved legesenteret er også upåklagelig, i tillegg til flotte lokaler og moderne fasiliteter. Jeg opplever å bli tatt på alvor av Dr Berntsen, og han tar seg både tid og litt ekstra innsats for å få sine pasienter friske eller under riktig behandling. Likeledes stiller han kritiske og relevante spørsmål, som jeg tror mange andre leger gir blaffen i. Etter å ha forsøkt diverse leger i Oslo og i landet for øvrig, så mener jeg Jostein aspirerer til å være en av hovedstadens beste fastleger. Resten av familien har også flyttet over til Dr Berntsen, og alle er strålende fornøyde.

Jeg digger Berntsen

Jostein er en helt super lege! Han er dyktig, helt super å kommunisere med, tar seg god tid og tar meg på alvor. Han er en lege jeg føler meg trygg på, og jeg syntes alltid det er hyggelig å dra på legetime hos han. Resten av gjengen på Husebyskogen er også fantastiske. Har fått verdifull hjelp der, og de følger virkelig opp. Kan anbefales på det sterkeste!

God og grundig

Jostein er en grundig, dyktig og empatisk lege. Han stiller de riktige spørsmålene og forklarer diagnosen utførlig.

Faglig dyktig og ser deg

Jeg kjenner meg ikke igjen i noen av de negative kommentarene, men kan bare snakke for meg selv:

Har hatt JB som fastlege i mange år og er veldig fornøyd. Han virker interessert, tar seg tid, og lytter. Jeg opplever også at han stiller kritiske spørsmål og ikke uten videre skriver ut resepter eller henvisninger. Det styrker inntrykket.
Har også hatt noen tøffe runder psykisk (samliv), der jeg opplevde han som forståelsesfull og støttende, og kunne veilede på både prosesser og situasjon, og med riktig henvisning. Han er ikke ukritisk i reseptene, og forklarer godt rundt legemidlene.
Jeg har for lengst byttet barna til ham som fastlege, og de liker ham veldig godt, er flink til å forklare hva som skjer.
Selv om vi har flyttet vekk fra Røa vil vi fortsette å beholde Berntsen som fastlege.

Intelligent

Faglig sterk og sosialt intelligent fastlege. Har hatt Berntsen som fastlege i ca 5 år, og har vært svært fornøyd. Han er veldig flink til å henvise til dyktige spesialister når han vurderer det som riktig, og legger tilsynelatende liten prestisje i selv å få satt en diagnose. Han er også den første legen som har sendt meg til kiropraktor! Det viste seg å være midt i blinken for min del, og jeg forbannet de legen som tidligere har avvist kiropraktikk som svindel og tøys.
Takk til Berntsen!

Seriøs, faglig dyktig, forståelsesfull, åpen og hyggelig

Berntsen er en svært trivelig og faglig dyktig lege, og har en sterk sosial forbindelse med pasienten som står på egne ben utenfor det rent faglige. De to fastlegene jeg hadde før Berntsen var vanskelige å komme gjennom til og evnet ikke å høre på pasienten som satt foran dem. Dette er noe Berntsen gjør med glans. Der de to forrige fastlegene ikke klarte å veie opp for deres noe fraværende lytteevner og forståelse med faglig kunnskap, har Berntsen en svært god måte å kombinere sitt "vanlig kar"-lynne med sterk faglig kunnskap om medisin. En sjelden kombinasjon.

En vurdering på denne nettsiden som ga dårlig karakter og skrev: "F.eks. kan man komme med kraftig forkjølelse og be om sykemelding, og han begynner å teste for allergi." viser bare at Berntsen gjør det faglige riktige og vurderer pasienten under en helhetlig strategi for å faktisk finne ut hva som er galt, ikke bare printe ut sykemeldinger. Da må du et annet sted.