Jostein Berntsen

Autorisasjon (2003)

Jostein Berntsen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jostein Berntsen

Dyktig og nøye

Jostein er sympatisk og faglig oppdatert og tar seg alltid tid til å lytte, selv om han er forsinket. Han tar heller en test for mye enn for lite og har i tillegg en god dose humor.

Eneste negative er at det er vanskelig å få time uten å måtte vente et par uker hvis det ikke er kritisk.

Rasjonell, konsentrert og effektiv, men alltid lydhør og forståelsesfull.

Husebyskogen medisinske senter er meget ryddig og vel organisert. Det aller meste fungerer sømløst og effektivt, fra resepsjonen til fastlegen, laboratoriet, og andre tjenester som ECG, vaksinasjoner etc., og oftest uten forsinkelser. Det kan være mulig å få time på dagen, men som oftest med korte frister.
Min erfaring, som 93-åring og pasient over lang tid, er at jeg også får den medisinske hjelpen jeg trenger, og kan få, hos denne fastlegen og det på en måte som for meg inngir tillit og en følelse av å bli tatt hånd om på en til enhver tid betryggende, men også rasjonell måte hvor hypokondriske tendenser ikke blir honorert.

Handlekraftig og trygg lege

Byttet til Jostein fra Kristine Solbakken på husebyskogen, etter å ha hatt mange problemer jeg følte ikke ble tatt seriøst av sistnevnte. Jostein tok hånd om alle bekymringene mine med en gang og fikk meg henvist til de spesialistene som jeg trengte. Han lytter til alt jeg har å si! Har aldri vært så trygg på en lege før, samt min egen helse. Stoler på han med alt!

Kunnskapsrik, men lite lyttende

Vi byttet til Jostein Berntsen etter at vår fastlege sluttet. Han virker være kunnskapsrik og har mye erfaring, men jeg opplever han som lite lyttende og distansert. Jeg opplever ikke at han selv tar initiativ, men gjør det man ber om og at han heller ikke alltid husker å følge opp pågående saker. Mulig han har for mange pasienter, men det skulle ikke gå over den enkelte.

Gullstandarden for hvordan fastleger skal være

Berntsen har vært familiens fastlege i mange år. I løpet av den tiden har han vært legen gjennom små og ubetydelige sykdommer, til de alvorligste. Hver gang vi møter opp er han trivelig, profesjonell, hardt arbeidende og ustresset med et smil. Etter å ha brukt litt ulike fastleger i Oslo, kommer jeg nok aldri til frivillig å bytte fastlege. Han har utmerket oversikt over spesialister, når vi henvises til disse er spesialistene på minst like godt nivå som Berntsen.

Etter å ha lest noen av de negative anmeldelsene her, slår det meg at de har en forventning om at Berntsen skal være en nikkedokkelege som er enige med dem i alt. Det er han ikke. Dersom du dukker opp med noe som best betegnes med «vondt i viljen», vil du nok ikke få det du ønsker.

Men Berntsen er svært observant og har tidlig funnet svært alvorlig sykdom i familien, på tegn som mange leger nok hadde oversett. Og det er det viktigste.