Christian Wilhelm Biermann

Autorisasjon (1982)

Smestad Legesenter Telefonnummer23 25 44 4423 25 44 ...
Sørkedalsveien 90b 0377 Oslo
Christian Wilhelm Biermann er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Christian Wilhelm Biermann

Ikke bra fastlege!!

Biermann har en ovenfra ned holdning som dessverre ødlegger for kontakten med mennesker. Både min gamle mor ogt jeg selv har brukt ham over lengre tid, men vi har nå byttet lege. Han lyttet greit nok men har en attetyde om at han vet best og er i grunnen ikke så interessert i deg som person.
Fikk en gang akutt time hos Biermann og kunne komme med en gang. Etter å ha ventet nesten en time på venterommet, og min mor måtte legge seg ned på gulvet i naborommet pga. smerter, så presterte han å komme inn å kjefte på oss fordi vi maste på personale. Og han mente at vi var uhøflige. Prøvde å forklare, men han bare gikk ut da han måtte avslutt noe annet. Vi dro da rett til Volvat.
Har snakket med en annen lege der som var meget hyggelig, men anbefaller ikke Biermann.

Arrogant og nedlatende - kan ikke anbefale

Jeg har dessverre helt andre erfaringer med Dr. Biermann og Smestad Legesenter enn de fleste andre som har lagt inn vurderinger her. Jeg har ikke hatt ham som lege selv, men i en årrekke vært ledsager for en slektning.

Dr. Biermann: Det er godt mulig han er faglig dyktig, men han har en måte å behandle pasienten på som kan være direkte nedlatende og arrogant. Ofte tar han tonen "Nå skal du høre her...", og "Sånn er det bare!". Han bruker ikke tid på å forklare ting slik at pasienten forstår, og han begrunner ikke avgjørelser slik at det heller ikke er mulig å komme med oppfølgingsspørsmål eller innsigelser. Han har stoppet faste medisiner uten å informere pasienten, og begrunner ikke avgjørelsen når dette blir tatt opp. Han kan bli oppgitt når han må følge opp ting som han anser som under hans verdighet (ikke-reseptbelagte legemidler, kommunen, hjemmesykepleien, mm.). Det er nærmest umulig å få snakke med legen per telefon - ved spørsmål som må avklares og som ikke krever legetime må kommunikasjonen gå via legesekretæren. Dette gir ineffektiv kommunikasjon og store muligheter for misforståelser.

Kontoret: Svært lang ventetid på telefon. Hovedsekretæren kan til tider være svært krass. De andre er hyggeligere og mer hjelpsomme. Kontoret kan ikke ringe opp igjen, man må selv ringe tilbake og vente nye 15-20 minutter i telefonkø.

Ventetid: Har opplevd opptil 8 ukers ventetid på vanlig legetime, og ventetiden på kontoret kan mot slutten av dagen ofte være en hel time. Hastetime har vært nærmest umulig å få, med resultat at pasienten har hatt hyppige hjemmebesøk av legevaktslege på kveldstid - noen ganger med konklusjon om sykehusinnleggelse.

Selve bygget/rommene: Litt vanskelig utforming for handikappede.

Etter bytte til en annen fastlege er inntrykket enda dårligere. Den nye legen tar seg tid til å forklare alt. Hun er åpen om sine egne begrensninger og sjekker fakta hun er usikker på. Hun følger opp på en fantastisk måte; hun ringer selv opp pasient, pleiepersonell og meg selv ved endring av medisinering, ved prøvesvar, osv. Hun ringer også opp sykehuset for oppdateringer, selv når det ikke er hun som har fått pasienten innlagt. Dette er alle ting vi aldri har opplevd hos Dr. Biermann.

Konklusjon: Jeg kan på ingen måte anbefale Dr. Biermann. Han har sikkert det faglige i orden, men med pasienter med litt mer kompliserte sykdomsforløp enn halsbetennelse og brukne armer er min opplevelse at han er uinteressert og har bestemt hva diagnosen og behandlingsforløpet skal være selv før pasienten får forklart hva problemet faktisk er.

Helt fantastisk lege

Lytter alltid, tar deg på alvor, og det går fort å få tatt prøver og kommet seg av gårde! Resten av kontoret er også en super gjeng!

Kompetent, interessert og kunnskapsrik

Den beste legen jeg har hatt noen gang. Han er kompetent, kunnskapsrik, har et fantastisk stort nettverk for henvisninger og er handlekraftig. Ventetiden er lang og kontordamene er tidvis frekke, men denne legen er uslåelig.

Kompetent, interesert og handlekraftig

En lege med tid til å lytte, og evne til å handle.
Her blir du ikke sendt ut med to paracet og ny time om 10 dager. Helhetlig og god vurdering.

Desverre er ikke damene på forærelset like mye å skryte av, og ventetiden på venteværelset tidvis for lang. Men når du først kommer inn er alt super bra!