Kristin Nordey Bjerke

Autorisasjon (2009)

Borgen Legesenter Telefonnummer22 96 09 6022 96 09 ...
Theodor Dahls vei 1 0370 Oslo
Kristin Nordey Bjerke er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kristin Nordey Bjerke

Nedlatende lege med høy kompetanse.

Lege med ganske høy kompetanse. Dessverre lite medmenneskelighet og empati. Hun oppfattes nedlatende og stresset og jeg sitter sjeldent igjen med en god følelse etter et legebesøk. Kjempepluss er de fantastiske hyggelige og dyktige helsesekretærene.

Veldig flink lege

Har hatt Kristin som fastlege i mange år. Hun er dyktig og flink, og tar seg tid til å grundig undersøke det som måtte være. Alltid imøtekommende og profesjonell.

Styr unna

Har sammensatte problemer og har ikke blitt tatt på alvor. Jeg måtte selv tvinge frem ulike henvisninger og måtte finne ut hva som var galt på egenhånd. Har nå byttet fastlege til en som har henvist meg og det viser seg at det var veldig nødvendig.. Hun er også krass i kommentarene, stresset og ser ikke på deg, men heller inn i dataskjermen. Ingen empati eller innlevelse å hente. Så anbefaler ikke denne fastlegen. Det er også lang ventetid.

Langt under middels

Dr. Bjerke er en ressurssterk person, men bruker mye tid på å fokusere på hva hun ikke kan bistå med, og hva som ikke er hennes bord, fremfor å lete etter muligheter og gode løsninger sammen med – og for – sine pasienter. Hun opptrer korrekt, men kjølig, og oppleves ikke som imøtekommende. Dette er en lege som nok passer for de enklere medisinske tilfeller, da det later til at hun dårlig håndterer å få sin faglige kompetanse brynet på tyngre medisinske kasus. Hun er ingen lagspiller, og må overtales til henvisninger og søknader som krever mer arbeid enn en enkel røntgenrekvisisjon. Dr. Bjerke er aldri redd for å fortelle deg at timen er over selv om du ikke er ferdig, selv om også hun svært ofte forsinket til timen, i den grad at det kan være en idé å betale for en halv time ekstra parkering ved hver time.
Hun avbryter, men gir i rettferdighetens navn inntrykk av å være pliktoppfyllende til å føre journaler.

Alt i alt en lege jeg håper aldri å møte på igjen. Jeg tar vil velførte journal og går.

Tror jeg bytter!

For et par dager siden hadde jeg time. Og jeg ble skjelt ut kjefta på av legen for at jeg hadde brukt 7min over tiden! Selv er hun aldrig tidsnok! Jeg ventet selv den dagen over 10 min før jeg kom inn! Jeg ble helt paff og klarte ikke si ifra. Bare var på gråten når jeg gikk ut derfra. Og brast i gråt når jeg kom hjem. Jeg har angst for sinte stemmer sinte folk spesielt rettet mot meg og det burde hun vite. Hun sa også at andre pasienter hadde bare EN ting på lista og jeg hadde tydeligvis et par flere. Og det var feil tydeligvis. Jeg fatter ikke da at man ikke kan få dobbelt time som andre steder! Og så tar det 2-3 uker før man får time igjen. Helt ufattelig uproft å skjelle ut pasient når det ikke er grunn for det. Jeg sa tilogmed at nå følte jeg meg såret og lei meg hun sa ingenting. Hun virker veldig vanskelig å prate med.