Kristin Nordey Bjerke

Tlf: 22 96 09 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kristin Nordey Bjerke er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Kristin Nordey Bjerke

Min favorittlege

Jeg er svært fornøyd med legen min Kristin Bjerke. Hun er også fastlege for de to barna mine. Jeg opplever Kristin som faglig dyktig og troverdig, hun tar meg alltid på alvor og hun følger opp historikken min på et utmerket måte. Hun sender videre ved behov og er veldig støttende og forståelsesfull. Hun er grundig og gir seg ikke.

Hun er ofte litt forsinket, men jeg synes det er et godt tegn at jeg må vente på legen. Det tyder på en lege som tar seg tid til pasienten når det er behov.

Kristin var fastlegen min først på et annet legesenter, og da hun byttet legekontor fulgte jeg etter. Jeg hadde funnet en lege jeg følte tillit til og som jeg ikke ønsket å miste.

Uinteressert og arrogant lege.

Pga. flytting var jeg nødt til å bytte fastlege.Har aldri møtt en så nedlatende og usympatisk lege i mitt liv. Hun burde sitte lengst inne på et lab for seg selv. Aldri igjen!
Hun er sikkert faglig dyktig, men må lære seg å lytte og være litt nysgjerrig ovenfor sine pasienter. Det er vel ikke riktig at en pasient skal føle seg til bry hos sin lege?

Jeg vil derimot rose de som sitter i resepsjonen. Veldig imøtekommende og hyggelige:)

Følelsen av å være til bry

Det er vanskelig å få time, hos Dr. Bjerke og når man da får time er Dr. Bjerke alltid forsinket. Når en for komme inn, for man følelsen av å være til bry.
Eg opplever Dr. Bjerke som uinteressert og lite empatisk.

Dr. Bjerke er flink på å fører journalen.
Og helsepersonalet er hyggelige og profesjonelle.

En lege jeg stoler helt på

Hun er faglig dyktig.
Hun gir et inntrykk av ro og god kontakt på en litt tilbakelent måte, beroligende.
Hun er lydhør for flere problemstillinger.
Jeg opplever ikke noe problem med videre henvisninger.
Jeg vil også fremheve kort ventetid i telefonen, og meget hyggelige sekretærer!
Eneste problem: få og trange parkeringsplasser.

Travel, stresset og alt for mye å gjøre??

Dr. Bjerke oppleves dessverre av meg som pasient som lite imøtekommende, stresset, uinteressert, dømmende og rett og slett ganske skremmende å gå til. Det er vanskelig å få time, og hun er alltid forsinket. Og hun har det ekstremt travelt den knappe tiden en får komme inn. Hun fører derimot journalen nøye og er helt sikkert dyktig i sitt felt, men oppleves som kald, lite empatisk, uforberedte og travel. Dessverre føles det som om jeg skal vite hva som feiler meg før jeg kommer... Oppsøker jeg lege er det fordi jeg ikke vet hva som er galt, og hvordan jeg skal gå frem. I stede opplever jeg å være til bry, evt ikke interessant nok?

Nedlatende lege med høy kompetanse.

Lege med ganske høy kompetanse. Dessverre lite medmenneskelighet og empati. Hun oppfattes nedlatende og stresset og jeg sitter sjeldent igjen med en god følelse etter et legebesøk. Kjempepluss er de fantastiske hyggelige og dyktige helsesekretærene.

Veldig flink lege

Har hatt Kristin som fastlege i mange år. Hun er dyktig og flink, og tar seg tid til å grundig undersøke det som måtte være. Alltid imøtekommende og profesjonell.

Styr unna

Har sammensatte problemer og har ikke blitt tatt på alvor. Jeg måtte selv tvinge frem ulike henvisninger og måtte finne ut hva som var galt på egenhånd. Har nå byttet fastlege til en som har henvist meg og det viser seg at det var veldig nødvendig.. Hun er også krass i kommentarene, stresset og ser ikke på deg, men heller inn i dataskjermen. Ingen empati eller innlevelse å hente. Så anbefaler ikke denne fastlegen. Det er også lang ventetid.

Langt under middels

Dr. Bjerke er en ressurssterk person, men bruker mye tid på å fokusere på hva hun ikke kan bistå med, og hva som ikke er hennes bord, fremfor å lete etter muligheter og gode løsninger sammen med – og for – sine pasienter. Hun opptrer korrekt, men kjølig, og oppleves ikke som imøtekommende. Dette er en lege som nok passer for de enklere medisinske tilfeller, da det later til at hun dårlig håndterer å få sin faglige kompetanse brynet på tyngre medisinske kasus. Hun er ingen lagspiller, og må overtales til henvisninger og søknader som krever mer arbeid enn en enkel røntgenrekvisisjon. Dr. Bjerke er aldri redd for å fortelle deg at timen er over selv om du ikke er ferdig, selv om også hun svært ofte forsinket til timen, i den grad at det kan være en idé å betale for en halv time ekstra parkering ved hver time.
Hun avbryter, men gir i rettferdighetens navn inntrykk av å være pliktoppfyllende til å føre journaler.

Alt i alt en lege jeg håper aldri å møte på igjen. Jeg tar vil velførte journal og går.

Tror jeg bytter!

For et par dager siden hadde jeg time. Og jeg ble skjelt ut kjefta på av legen for at jeg hadde brukt 7min over tiden! Selv er hun aldrig tidsnok! Jeg ventet selv den dagen over 10 min før jeg kom inn! Jeg ble helt paff og klarte ikke si ifra. Bare var på gråten når jeg gikk ut derfra. Og brast i gråt når jeg kom hjem. Jeg har angst for sinte stemmer sinte folk spesielt rettet mot meg og det burde hun vite. Hun sa også at andre pasienter hadde bare EN ting på lista og jeg hadde tydeligvis et par flere. Og det var feil tydeligvis. Jeg fatter ikke da at man ikke kan få dobbelt time som andre steder! Og så tar det 2-3 uker før man får time igjen. Helt ufattelig uproft å skjelle ut pasient når det ikke er grunn for det. Jeg sa tilogmed at nå følte jeg meg såret og lei meg hun sa ingenting. Hun virker veldig vanskelig å prate med.

Meget fornøyd med min fastlege. K.Bjerke

Det jeg ikke er fornøyd med er ventetiden.
Var innom idag 18.april Kunne få time om 3. uker.
Slik var det sist jeg trengte hjelp også. 3.uker.
Det var ikke slik der før.
Så kanseler min time 6. mai.
Drar på Volvat i morgen.
Dette er ikke godt nok synes jeg.

Bra lege

Jeg synes i starten at denne legen viste lite empati og forståelse men etter å ha hatt time pga akuttsak har dette innrykket endret seg. Jeg fikk grundig hjelp da og hun husker meg og min historie, selv om jeg ikke er hos legen så ofte. Føler meg tatt på alvor nå. Kommer ikke til å bytte. :)

En fastlege som kan anbefales!

Hun oppleves som seriøs og faglig dyktig. Gjør nødvendige undersøkelser og henviser videre ved behov. Jeg føler meg godt ivaretatt ved henvendelser og sett som pasient. Ikke mye småprat, men sakelig!

"Best ever"

Effektiv uten å miste fokus og evne til å lytte. Grundig vurdering før behandling utføres. Ved minste tvil henviser hun til spesialist. Har aldri hatt bedre fastlege, og jeg lover utfordringene har stått i kø.
Siste besøk var akutt etter hundebitt. Hun resnset og forbandt såret og satte stivkrampesprøyte og sendte meg videre til legevakten. Der var de imponert over grundigheten v utførlig journal samt at at hun ikke selv hadde lukket såret. Det skal man nemlig ikke etter hundebitt.
Anbefales for alle, liten som stor.

Uansett hvor jeg flytter i landet,ønsker jeg Kristin Bjerke som fastlege!

Jeg mener jeg får time i tide i forhold til det aktuelle sykdomsbildet, og får oppfølging og henvisning når det er behov for det.

Jeg stoler på at Kristin Bjerke gir meg tilstrekkelig med oppfølging og tid. Noen ganger går min time over tiden, og andre ganger må jeg vente litt på min time, men det er jo et gi og ta vi pasienter må forholde oss til.

Manglende empati og forståelse.

Jeg føler at legen mangler empati og forståelse.
Jeg kom med et særdeles vanskelig (for meg følelsesmessig) problem, og ble møtt med en noe krass tone og jeg følte at legen ikke hadde noe forståelse for situasjonen jeg var i.
Følte også, etter å ha lest andre personers erfaringer med samme problem, at jeg fikk noe mangelfull tilbakemelding/tilbud.
Dette er hovedgrunnen til at jeg bytter lege.

I tillegg kom legen på jobb 08:37. Jeg hadde time 08:30, og satt på venterommet da hun kom på jobb.

Manglende empati

Synes legen er lite imøtekommende og føler meg "forhåndsdømt". Ble ikke helt tatt på alvor og legen virket stresset og hadde dårlig tid. Jeg har byttet lege.

Er "tilstede"!

Legen er godt tilstede ved undersøkelsene og ved samtalene.
Behandlingene er, sålangt man som legmann kan vurdere det,
veldig bra.
Kan anbefales!!

Dyktig lege som lytter.

En faglig dyktig lege. Følger opp sine pasienter og tar seg tid. Er dyktig med barn og ungdom, forklarer og snakker direkte til dem. Anbefales på det sterkeste!

God lege

Veldig fornøyd med at hun er empatisk og lyttende. Stoler på henens vurderinger, hun virker faglig oppdatert og opplever at hun henviser og har konsultert andre når det har vært nødvendig,
Hun har muligens litt mange pasienter, da hun ofte er forsinket og kan virke litt stresset på tid, men alt i alt er jeg veldig fornøyd og har tillit til henne.