Marit Hellandsjø Bjørnnes

Autorisasjon (2007)

Marit Hellandsjø Bjørnnes er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marit Hellandsjø Bjørnnes

Har vært fastlegen min i 6 år, har aldri truffet henne.

Jeg er sjelden syk, men når jeg først må til legen så føles det urimelig å få en time to uker etter jeg ringer.

Gangene jeg har vært der, så har jeg blitt behandlet av turnuslegen, og de var flinke.

Veldig flink lege!

Jeg er veldig fornøyd med Marit. Litt lang ventetid i blant, men hun tar seg som regel alltid god tid når man først kommer inn.

Legesekretæren derimot er særdeles lite sympatisk dessverre. Hun har en nedlatende og overlegen holdning.

Bra lege - når du endelig får bestilt time

Har aldri hatt noen alvorlige lidelser så jeg kan ikke si noe om de mer prøvende sidene ved kunnskapsnivået hennes, men jeg har hatt helt greit, og som forventet, møte med legen. Har hatt henne som lege de siste 2 årene.

Utfordringen er at det er svært vanskelig å komme igjennom til resepsjonen for å bestille time. Det kan være utrolig frustrerende. Er veldig usikker på hvorfor det er slik, men de har ihvertfall et stort forbedringspotensiale, altså innenfor ringetiden.

Trivelig og flink, men lite tilgjengelig.

Trivlig dame og virker faglig dyktig. Har ved to tilfeller sagt at hun skal ringe når resultater etter MR og blodprøve foreligger, uansett utfall, men jeg har aldri blitt oppringt. Vanskelig å booke time.

Grundig og nøyaktig

Hun møter pasienten med et smil og et fast håndtrykk. Hun benytter nødvendig tid, men er samtidig effektiv. Pasienten føler at hun er interessert, og at hun lytter godt.Hun stiller spørsmål der noe er uklart, men lar også pasienten slippe til. Forklaringer på spørsmål etter egne internettsøk gis gjerne, og hun gir inntrykk at av det er positivt at man spør.

Der noe er usikkert, undersøker hun og kaller inn igjen til hun vet hva hun står overfor. Man føler seg meget godt ivaretatt.

Hun fant et underliggende problem, som hadde vedvart i mange år, utelukkende fordi hun kunne kommunisere og stille de rette spørsmålene. Og det var på første besøk.

Uten kunnskap til å vurdere faglig dyktighet i seg selv, så fremstår hun som en svært kompetent lege, som graver og undersøker til hun vet hva det dreier seg om. Dette kommuniserer hun på en meget god måte. Hun er svært tillitvekkende, er interessert i pasientene, og svært dyktig til å kommunisere.

Anbefales på det aller varmeste.