Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Autorisasjon (2006)

Inger Christina Bergstrøm Bodahl er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Inger Christina Bergstrøm Bodahl

En lyttende lege

Doktor Bodahl er noe så sjeldent som en lege som fester øynene på pasienten, ikke dataskjermen.
Hun er lyttende, problemløsende og inngir stor tillitt.
Har også erfaring med andre leger i Centrum legegruppe, gjennomgående dyktige alle sammen.

En lyttende lege som bryr seg

Christina er en imøtekommende, vennlig og lyttende lege som tar pasienten på alvor. Selv om det ofte er forsinkelser er det verdt det, for det er sjelden jeg har blitt møtt på en så god måte av en lege før. Det oppleves som at hun oppriktig bryr seg og lever seg inn i situasjonen jeg er i.

Jeg syns faktisk at sekretærene på legekontoret har blitt mye bedre det siste året. Og selv om det skal litt til før de trekker på smilebåndet, er de mer imøtekommende enn før. Og de svarer saklig og fint på telefonen når jeg ringer.

Fantastisk lege

Bodahl er ei fantastisk lege. Hun er alltid forsinket, for når du er inne hos henne har hun alltid tid til å lytte.

Første gang jeg var hos henne var hun ganske ny i gamet, men jeg fikk med en gang tillit til henne, for hun gjorde det jeg ofte savner hos leger; hun sa at akkurat dette kunne hun ikke så mye om så hun skulle sjekke opp og ringe meg opp igjen når hun viste hvor hun best kunne henvise meg. Og dagen etter ringte hun meg opp og forklarte alt jeg trengte og vite, og henviste meg til riktig sted.

Bodahl er nå mange års erfaringer rikere. Men hun har aldri mistet evnen til å henvise videre når det trengs. Hun er fantastisk til å lytte, og veldig omgjengelig. Og hun vet når hun skal henvise hvor. Og er det behov for det så løfter hun likegodt opp telefonrøret og ringer rett til den aktuele legen..

Desverre har hun vært borte mye i det siste og selv når hun er tilstede kan det være lange ventetider. Men sånn er det vel med gode leger ...

På den positive siden er det alltid lett å få time hos andre på Centrum fastlegegruppe. Så skal du bare ha en rask sykmelding eller noe får du lett time på dagen hos den som har "akuttvakt".

Bodahl? Hvem er det?

Jeg har vært kunde siden 2008 og valgte lege ut i fra beliggenhet. Går sjeldent til legen, men et par ganger i året må jeg innom for noen enkle spørsmål.

Det er vanskelig å få time, og sekretærene er lite immøtekommende. Hver gang jeg ringer føler jeg at jeg er en stor belastning. Jeg får ikke time før langt frem i tid. Gjerne 3 uker.

Møtte ikke Bodahl over hodet før i 2015 da jeg ble gravid og var innom litt hyppigere. Hyggelig lege - men etter tre - fire måneder var hun borte igjen.

Da jeg hadde med min førstefødte til legen møtte jeg igjen bare vikarer for vikarer. Ikke gå til dette legekontoret med spabarn. De har INGEN greie på små som ikke kan si hva som plager dem. Dra heller på legevakten!

Ikke fastlege

Jeg vet ikke hvordan Inger Bodahl er som lege, for jeg har aldri møtt henne. Jeg har vært tilknyttet Centrum i noen år nå, og har blitt stadig mer frustrert. Har havnet hos nye personer hver gang jeg har trengt en legetime, og måttet vente lenge på time hver gang. Legene har ikke fulgt opp ting de har sagt at de skulle gjøre. De har lite tid, og jeg opplever at holdningen ovenfor pasienter er ovenfra og ned. Kommunikasjonen er dårlig. Jeg skulle byttet for lenge siden.