Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Autorisasjon (2006)

Inger Christina Bergstrøm Bodahl er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Inger Christina Bergstrøm Bodahl

Kan ikke huske å ha møtt henne

Dette er ikke en beskrivelse av Inger Bodahl, men heller av Centrum fastlegegruppe. Det er nesten umulig å få time der og hvis man får det er det ofte vikar for en vikar. Som skrevet kan jeg ikke huske å ha fått time hos henne, men har stort sett blitt henvist til andre leger på senteret som er ledige. Disse har vært hyggelige og imøtekommende, men så lenge det er sånn et strev å få en time orket jeg ikke mer og byttet til et annet legekontor.

Et godt og lyttende medmenneske som tar pasientene på alvor

Jeg har byttet lege flere ganger i Oslo (selvom jeg sjeldent besøker legen) fordi jeg har hatt flere ordentlig dårlige opplevelser hos andre leger. Byttet til Bodahl var en stor lykke.

Bodahl er et vennlig, imøtekommende og lyttende medmenneske. Hun tar pasientene sine på alvor og sjekker grundig. Er hun selv usikker på om hun har kommet til bunns i plagene, sender hun deg videre til ekspert. Det er i alle fall min erfaring. Hun tar mange tester for å være på den sikre siden. Hun har også sendt meg sms med testresultat (som hun hadde lovet) og skrev også noe om "håper det går bra" el.l. Jeg opplever at Bodahl oppriktig bryr seg om meg og min fysiske og psykiske helse.

Bodahl er ubetvilsomt den beste legen jeg har vært hos i Oslo og jeg vil anbefale henne på det varmeste. Hun har som så mange andre leger litt for mange pasienter og har derfor ganske lang ventetid når du bestiller time, men hun har også hastetimer, om det er mistanke om noe alvorlig. Det eneste minuset er at om hun ikke er tilgjengelig, kan du risikere å bli sendt til noen av de andre legene ved Centrum Fastlegegruppe. Det har jeg svært dårlig erfaring med. Jeg kom til en mannlig kollega av henne som jeg opplevde at ikke lyttet og ikke behandlet meg respektfullt.

Unngå!

Vet ikke om det er Centrum Fastlegegruppe eller denne legen spesielt det er noe alvorlig feil med, men på det halve året hun var min fastlege var hun svært forsinket og avbestilte time flere ganger - som jeg senere ble forsøkt trukket for som "ikke møtt"-timer...! I tillegg var det slett arbeid med tanke på diagnostisering eller utredning, jeg fikk følelsen av at hun var temmelig nyutdannet: påståelig og forstå-seg-på, men uten særlig faglig dybde. Jeg måtte mase om å få sykemeldingene jeg skulle ha, de ble ikke sendt når og dit de skulle.

Venteområdet er uoversiktlig delt mellom to halve etasjer, og toalettet dunster ut i fellesarealene. Den ene gangen jeg besøkte det, var det tre brukte urinprøvekopper liggende på vasken, blod i do og søppeldunken fløt over. Jeg endte opp med å holde meg de to timene det tok å vente på legen, være inne hos legen i 4 minutter, og så på å vente på resepsjonen som skulle skrive ut sykemelding.

Resepsjonens ansatte er frekke og ubehjelpsomme om man trenger noe annet fra dem enn en hilsen, det er lange ventetider, og henvender man seg til dem får man inntrykket av at man er i veien og plager deres høylydte private samtaler på bakrom og i skranken. Derimot er de veldig behjelpelige med å informere om priser, og sender deg gjerne inkasso på timer du allerede har betalt - glefsing får du med på kjøpet når de innser de har gjort en feil.

Sikkert en veldig grei klinikk og grei lege om man skulle trenge en vaksine, men om man skulle være syk er denne plassen et tregt maskineri av et ubehjelpelig mareritt.

Styr unna.

Utrolig hyggelig

Jeg har kun vært hos henne med "småting" (altså, ikke kreft eller andre alvorlige sykdommer), men føler bestandig at hun tar meg alvorlig (uten at det blir en trykkende stemning av den grunn) og sørger for at hun kommer til bunns i det jeg er der for. Går alltid ut derfra med følelsen av at jeg er den eneste hun er lege for, da hun er utrolig varm, fokusert og interessert i å hjelpe meg med det jeg er der for. Veldig glad jeg har henne som fastlege, både for meg og nå barnet mitt.
De få gangene jeg har benyttet meg av å kontakte legen digitalt har jeg også alltid fått rask og god tilbakemelding.

Flink fastlege

Har vært hos Centryum fastlegegruppe i flere år, de siste med Inger. Hun fremstår som veldig hyggelig og positiv, og solid, trygg og god til å informere. Jeg er veldig fornøyd.