Anders Bye

Autorisasjon (1980)

25 av 2000

Storoklinikken Telefonnummer22 09 88 8822 09 88 ...
Vitaminveien 7-9 4 Etg, Storosenteret 0485 Oslo
Anders Bye er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Anders Bye

Ikke bra

Jeg byttet fastlege til Anders Bye. Mitt første besøk hos ham var i anledning ny resept på medisiner i etterkant av to mindre hjerneblødninger i 2005, i tillegg til en nødvendig henvisningtil fysioterapeut i forbindelse med begynnende artrose i hoftene.
Da jeg skulle hente medisinene mine på apoteket, var en av de ikke tilgjengelige på de fire apotekene jeg besøkte.
Som et par andre har skrevet, oppfatter jeg at han er mer interessert i PC'en enn å prate med meg om mine plager.
Og til slutt, jeg hadde min første time hos ham kl. 08.30, han var ikke ledig før kl. 08.50 - irriterende.

Synd!

Han er en hyggelig mann, men har ikke klart å hjelpe meg med de problemene jeg har hatt.
Jeg har opplevd et par ganger å bli henvist til steder der det ikke er ledige timer og/eller er helt feil type spesialist i forhold til det jeg trenger. Jeg har ved flere anledninger gitt opp og gått til en privatlege, heller betalt litt ekstra for å få den servicen jeg som pasient føler jeg trenger.
Han har nok peiling på det faglige, men bruker ikke nok tid til å virkelig finne ut av hva som er årsaken bak ulike symptomer.
Har byttet fastlege i dag til noen som har fått bedre vurderinger her inne.

Null kontakt med pasient

Eg er helt lamslått over hvor enig jeg er med kommentarene her!! Har lurt lenge om det var jeg som var kresen, men nå føler jeg at det ikke er meg det er feil med, men en lege med null kompetanse til å ta vare på pasienten. Han vet ikke hvordan han skal snakke med pasienten, han er så konsentrert på pc at du skulle tro det var pc han behandler. Jeg følte meg mye verre etter å ha vært hos ham.

Liten øyekontakt og respons

Kom der sist gang for å finne ut av smerter og søvnproblemer. Gjennom de ca. 10 minuttene jeg var inne så han meg knapt i øynene en eneste gang. Istedenfor fylte han bare ut et skjema på PC-en og sendte meg til en blodprøve uten å spørre om noe som helst. Fikk heller ikke noen særlig respons når jeg fortalte om hvor smertene var. Fikk et brev med svar på om at blodprøvene var negative et par uker senere og det var det. Fant aldri ut av hva som var galt, men regner med det skyldes stress og muskelspenninger siden problemene forsvant av seg selv etter et par slitsomme uker. Tviler ikke på at han har kunnskapen på plass, men er enig med et par andre her om at han ikke er så flink til å snakke med pasienter.

Uinteressert og arrogant

Min opplevelser er at han kan sitte en hel konsultasjon med blikket festet til PCen, fullstendig uten øyekontakt med pasienten. Han har det travelt, utviser en arrogant "jeg vet best"-holdning. Selektiv ift hva han synes er relevant. Det var f.eks. uinteressant at jeg slo ut positiv på kyssesyken da jeg var sykemeldt og sov 15t i døgnet. Da jeg nevnte at jeg hadde prøveresultater fra en indremedisiner var han ikke interessert i de. Nevnte dem igjen ved en senere anledning - da fikk jeg slengt i trynet at det burde jeg kanskje ha nevnt på et tidligere tidspunkt!

Han er også lite flink til å formidle hva som er planen videre. Ble sendt til blodprøvetaking på Aker sykehus og spurte om hva han testet for, men da fikk jeg et intetsigende svar tilbake om at det var "litt forskjellig". Så jeg måtte spørre på Aker hvilke prøver det var. Viste seg at noen av prøvene var av de jeg hadde tatt hos indremedisiner kort tid før...