Stener Clausen

Autorisasjon (1983)

15 av 2000

Stener Clausen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stener Clausen

Clausen er en grei lege.

Clausen har vært min lege siden lenge før fastlegordningen, og jeg er frisk som en fisk .
Det eneste jeg savner med Rodeløkka legesenter er å kunne bestille/avbestille timer og resepter på nett.
Håper på en snarlig løsning på det, da det er umulig å få svar på telefonen uten å vente i halvtimevis..

Hilsen [navn fjernet av moderator]

Tålmodig og dyktig lege

Jeg har ikke hatt Stener Clausen i mer enn et drøyt halvår, men er foreløpig kjempefornøyd!
En hyggelig og dyktig lege som tar seg tid til å forklare nøye.
Han lytter og tar meg på alvor.
Han er effektiv, men jeg føler ikke på at han har dårlig tid.
Ringer man for å få en vanlig time har jeg opplevd å få time samme uke eller uken etter.
Beste fastlegen jeg har hatt, og absolutt å anbefale!

Bittelitt konstruktiv kritikk:
- Det at man må ringe direkte til legen ikke er optimalt. Mulighet for å bestille vanlig time via nettet hadde vært veldig greit.
- Kølapp-systemet fungerer ok, men man ender fort opp med å måtte vente en stund. Sist jeg ringte for hastetime (først i køen akkurat da de åpnet) hadde han ikke satt av tid til slike timer, og jeg satt lenge og ventet i kø med influensa. Ikke noe særlig.

Profesjonell og hyggelig

Jeg har hatt Stener Clausen som fastlege siden 2008. Har vært fornøyd med det. Han får til en fin balanse mellom å lytte og høre på mine innspill, og samtidig være tydelig på hva han mener er best. Jeg har så langt valgt å beholde ham som fastlege etter at jeg flyttet fra Oslo. Liker også systemet med at det er mulig å bare møte opp og få drop inn time (men man må regne med å vente selvsagt). Misliker sterkt telefonsystemet - at det ikke er sentralbord som gjør at man kan måtte vente veldig lenge på å få gitt en beskjed på tlf.

Blant de beste

Hvis man ikke er fornøyd med Clausen som fastlege, så er det ikke HAN det er noe galt med. Han har vært min fastlege bestandig, og jeg kunne ikke tenke meg å bytte.
Clausen har alle kvaliteter. Blant annet er han flink, god lytter, engasjert, vennlig og god til å kommunisere. Han er også flink til å henvise videre dersom det er noe han selv ikke kan behandle.
Han følger veldig godt opp pasientene sine, og ringer tilbake når avtalt.

ingen er perfekt...

Han var min fastlege en god periode (gikk nesten aldri til lege) helt til jeg ble gravid. Jeg var ung og uerfaren, spurte han om det er mulig med en tidligere untralyd enn i uke 18. Nei, det ville han ikke gjort!! Det var jo ikke det svaret jeg var ute etter, han er jo en mann!! Riktig svar ville vært: "det er mulig hos private, du må betale for det, men jeg ville ikke anbefalt det" for eksempel.
Noen uker senere gikk jeg tilbake meg ekstrem kløe på magen og underarmene, bekymret om det kan være noe som er farlig for forsteret. Hans svar: "du må slutte å klø på det". Egentlig løsning som jeg selv fant senere: dusjolje og fete kremer. Byttet lege etter dette...